Ford Escort soltag
Fra : Anders Winther

Dato : 30-05-05 18:57

Hej NG
Jeg har lige købt en Ford Escort 1,8 St.car fra 1996.

Den er udstyret med et (vippe)soltag.
Problemet er at når man kører på landevej eller motorvej, så suser det fra
soltaget, selvom det er lukket.
Jeg har fundet frem til at det er forrest hvor glasset og gummilisten burde
være lukket tæt, at der kommer luft ind. Det bliver nemlig værre når jeg
presser lidt op på glasset.
Gummilisten ser ellers fin ud, og jeg har da også prøvet at give den noget
silikonespray.

Jeg har prøvet at google mig frem til noget, men synes ikke rigtig at kunne
finde noget.
Er der nogle kloge hoveder her, der har et tip til hvad jeg skal gøre?

Mvh.
Anders Winther

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 10:49

"Anders Winther" <wintherFJERNMIG@vvs.dk> wrote in message
> [...]
kunne
> finde noget.
> Er der nogle kloge hoveder her, der har et tip til hvad jeg skal gøre?

Hvis du ikke kan finde frem til en løs gummiliste som passer, så kunne du da
prøve at købe en limpatron i et byggemarked. Så ville jeg tørre det spray af
som er kommet på og lime en tynd ekstra stribe på på undersiden af listen.
Vigtigt ikke at rulle vinduet på plads FØR limen er tør så du ikke kan åbne
det igen.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-06-05 19:41

Anders Winther wrote:
> [...]
> kunne finde noget.
> Er der nogle kloge hoveder her, der har et tip til hvad jeg skal gøre?

Jeg har flere gange tætnet den slags med lidt fusk.
Du tager et stykke el-ledning i passende tykkelseog længde (samme længde som
soltagets gummiliste), laver et lille hul i gummilisten (på den bagud
vendende del af soltaget) og skubber nu ledningen ind i gummilisten hele
vejen rundt.
Vupti, så har du "rejst" gummilisten op igen og den lukker tæt ved glasset.
Alternativt kan du lukke det hele til med evt. rudelim eller lignende (som
Tom skriver).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Anders Winther

Dato : 04-06-05 22:29

> [...]
> glasset.
> Alternativt kan du lukke det hele til med evt. rudelim eller lignende (som

Tak for de gode råd.. Tror jeg vil prøve den med ledningen

-Anders