Betaling til udlandet for bil?
Fra : HKN

Dato : 30-05-05 18:47

Hej,

Jeg ved at jeg sikkert kan få oplysningen i min bank i morgen, men jeg er
lidt nysgerrig

Jeg har "købt" en bil i tyskland, på den måde at forstå at sælger og
undertegnede er blevet enige om at indgå en aftale. Han har efterfølgende
bedt mig om at indbetale 90% af købesummen på hans konto.

Men, jeg vil jo gerne have en sikkerhed for at jeg nu også får det, som
jeg
har købt.

Hvordan kan jeg sikre mig bedst muligt? Kan man lave en overførsel, som
først bliver frigivet når jeg ringer til banken og siger ok, eller hvad?
Jeg
kan sagtens forstå at han vil have garanti for at jeg vitterligt har tænkt
mig at dukke op og hente bilen, men jeg vil jo også gerne have sikkerhed
for
at de billeder jeg har set af "dyret" stemmer overens med virkeligheden.

Nogen herinde, som har nogen erfaringer?

Mvh
Henrik

It has removed 66 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : John Sahl

Dato : 30-05-05 18:52

HKN wrote:
> Nogen herinde, som har nogen erfaringer?

Kører du selv ned efter bilen? Hvor stort er udvalget af den model?
Hvor høj en pris snakker vi om?

P.S. Jeg har endnu ikke kunnet finde en løsning mht overførsler som
tilbyder det du foreslår, men hører gerne nærmere hvis du finder ud
af noget.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : HKN

Dato : 30-05-05 19:05

> Kører du selv ned efter bilen? Hvor stort er udvalget af den model?
> Hvor høj en pris snakker vi om?

Jeg tager en flyver - det er i München, og Maersk Air tager 310,- for en
billet, så det kan ikke svare sig andet. Inden køber jeg plader hos
Daniatruck i Padborg, som jeg medbringer.

Det drejer sig om 9000,- Euro, så det er jo ikke et beløb jeg bare siger
"nå" til, hvis det viser sig at være en fuser!

> P.S. Jeg har endnu ikke kunnet finde en løsning mht overførsler som
> tilbyder det du foreslår, men hører gerne nærmere hvis du finder ud
> af noget.

Klart

Fra : John Sahl

Dato : 30-05-05 19:34

HKN wrote:
> Jeg tager en flyver - det er i München, og Maersk Air tager 310,- for
> en billet, så det kan ikke svare sig andet. Inden køber jeg plader hos
> Daniatruck i Padborg, som jeg medbringer.

Hvad er det lige sælger skal lave? Han kan købe pladerne billigere
end dig nede i Tyskland.

> Det drejer sig om 9000,- Euro, så det er jo ikke et beløb jeg bare
> siger "nå" til, hvis det viser sig at være en fuser!

Nix, men uanset hvad så er 90% alt for meget, jeg kunne måske
overtales til 10% på forskud. Ellers er jeg enig med Mogens!

Fra : Christian

Dato : 30-05-05 19:00

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> undertegnede er blevet enige om at indgå en aftale. Han har efterfølgende
> bedt mig om at indbetale 90% af købesummen på hans konto.

hmmm...havde en nabo som ikke ville tage nogle chancer, han havde købt en
Audi A6..og fik en stagl euro'er med ned til manden og betale kontant!!,-det
sure var så de kr 300.000 i afgift senere..

Fra : HKN

Dato : 30-05-05 19:07

> [...]
> Audi A6..og fik en stagl euro'er med ned til manden og betale
> kontant!!,-det sure var så de kr 300.000 i afgift senere..

Ja, det var også min tanke, men konen vil sgu ikke have det!

Beløbet til afgiften har jeg nu regnet med.....

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 19:06

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undertegnede er blevet enige om at indgå en aftale. Han har efterfølgende
> bedt mig om at indbetale 90% af købesummen på hans konto.

90% som sikkerhed?
Jeg tror ikke jeg ville betale mere end 10% som sikkerhed og resten ved
afhentning. Hvad har DU som sikkerhed for de 90%?

> [...]
>
> Hvordan kan jeg sikre mig bedst muligt? Kan man lave en overførsel, som
> først bliver frigivet når jeg ringer til banken og siger ok, eller hvad?

Det kan man via ebay, som har en escrow service som køber og sælger skal
sige ok, før pengene frigives til sælger. Du kan jo bare få sælger til at
oprette din bil på ebay og så købe den igen der.

> [...]
> for
> at de billeder jeg har set af "dyret" stemmer overens med virkeligheden.

90% er IMO ALLLLT for meget du skal stille med.......du får jo INTET for de
90%.
Hvad er 90% i Kr eller (t)euro?

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 30-05-05 19:27

On Mon, 30 May 2005 19:46:59 +0200, "HKN"
> [...]

>undertegnede er blevet enige om at indgå en aftale. Han har efterfølgende
>bedt mig om at indbetale 90% af købesummen på hans konto.

Det er alt for meget -> normalt betaler man under 1.000 euro ud som
sikkerhed for, at man havde tænkt sig at gennemføre handlen...

>Men, jeg vil jo gerne have en sikkerhed for at jeg nu også får det, som
>jeg har købt.

Jow, jow...

>Hvordan kan jeg sikre mig bedst muligt?

Rejs derned med kontanterne på lommen...

> Kan man lave en overførsel, som først bliver frigivet når jeg
> ringer til banken og siger ok, eller hvad?

Næppe...

>Nogen herinde, som har nogen erfaringer?

Du fik lidt.

Hvilken bil vil du købe?

München er jo nem at køre rundt i med den offentlige trafik, så find
derfor flere biler af samme slags og tag rundt og se dem. Hvert sted
udfærdiger I en slutseddel med sælgers underskrfit, og hvor blot din
underskrift mangler. På den måde kan du sidst på dagen udvælge det
bedste tilbud og købe dén

Fra : HKN

Dato : 30-05-05 20:48

> Det er alt for meget -> normalt betaler man under 1.000 euro ud som
> sikkerhed for, at man havde tænkt sig at gennemføre handlen...

Ok - tak for input

> Rejs derned med kontanterne på lommen...

Ja, det var også min tanke - men det må jeg ikke for finansministeren!

> Hvilken bil vil du købe?

Ja, det tør jeg ikke skrive her.......men den er europæisk, og på diesel -
den endelige historie får I når den er hjemme!

> [...]
> udfærdiger I en slutseddel med sælgers underskrfit, og hvor blot din
> underskrift mangler. På den måde kan du sidst på dagen udvælge det

Ja, det kan jeg godt følge dig i, men nu er det bare "den" jeg vil have!
Farven, model osv er lige det jeg har ventet på, og jeg har fået slået
prisen ned i et sammenligneligt niveau med andre tilsvarende biler.

Fra : Mogens

Dato : 30-05-05 21:01

On Mon, 30 May 2005 21:47:46 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

>Ok - tak for input

Your welcome

>Ja, det var også min tanke - men det må jeg ikke for finansministeren!

Dét skal hun ikke bestemme :)

>Ja, det tør jeg ikke skrive her

Jamen dog

>.......men den er europæisk, og på diesel -
>den endelige historie får I når den er hjemme!

Hør nu her - vi skal blot have typen at vide.
Eksempelvis '03 Mazda 6 diesel

>Ja, det kan jeg godt følge dig i, men nu er det bare "den" jeg vil have!
>Farven, model osv er lige det jeg har ventet på, og jeg har fået slået
>prisen ned i et sammenligneligt niveau med andre tilsvarende biler.

Medmindre din vogn er meget speciel, kan man da altid finde flere af
slagsen til salg i et geografisk område som München...

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 10:52

> [...]
>
> Ja, det tør jeg ikke skrive her.......men den er europæisk, og på diesel -
> den endelige historie får I når den er hjemme!

Hmm, Ferrari laver da mig bekendt ikke dieselmaskiner, så JEG løber ikke med
bilen for næsen af dig
Hvis det var mig ville jeg ikke betale en Euro på forhånd, men bare tage et
par fridage og tage ned og hente bilen hurtigst muligt. Han kan vel nok
vente et par dage.....han risikerer vel INTET ved det.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 11:23

Hvis det var mig ville jeg ikke betale en Euro på forhånd, men bare tage et
| par fridage og tage ned og hente bilen hurtigst muligt. Han kan vel nok
| vente et par dage.....han risikerer vel INTET ved det.

Næh, helt ærligt "lugter" det lidt, at ville have vil have så meget i
forskud. Hvis du ikke dukker op som aftalt, kan den jo bare sættes til salg
igen, ellers skal det godtnok være noget der ikke er mange købere til ;) =
du ikke skal betale så meget som 1 ? i forskud :(.

Fra : H.S.

Dato : 31-05-05 10:33

> [...]
>
> Hvordan kan jeg sikre mig bedst muligt? Kan man lave en overførsel, som
> først bliver frigivet når jeg ringer til banken og siger ok, eller hvad?

En bankoverførsel et det mest usikre du kan benytte - hvis han smutter med
pengene, kan du intet gøre (udover civilt søgsmål - hvis du kan finde manden
igen)
Det sikreste er nok en låst bankkonto - som bliver 'låst op' når du har fået
'varen'. Alternativt er et dansk kreditkort, hvor du kan tilbageføre
handlen, hvis du skriver under på at du ikke har modtaget varen, i banken.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-05-05 14:43

Prøv at se http://www.moneybookers.com/app/faq.pl?gid=11

--
Mvh/TKJ
www.GlobalTel.dk - To Know and Act is Everything

Fra : HKN

Dato : 31-05-05 16:46

"Thomas Jensen" <tkj0505@mail.dk> wrote in message

> Prøv at se http://www.moneybookers.com/app/faq.pl?gid=11

He....ja, hvem siger at de ikke render med mine penge? Det er jo samme
koncept som www.paypal.com, og der er en beløbsgrænse på.

Nå, svaret er at banken laver en international check på beløbet - så jeg
tager chancen med at han ikke sælger bilen, før jeg står der.

Mvh
Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-05-05 20:13

HKN wrote:
> [...]
> undertegnede er blevet enige om at indgå en aftale. Han har
> efterfølgende bedt mig om at indbetale 90% af købesummen på hans

Lad være.

Tag pengene med i kontanter.
Hvis du ikke vil det, så lad være med at købe en bil i udlandet.
Hvis sælger vil have penge inden du tager af sted, så er han sikkert en
svindler.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign