/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Hvad er fejlen mon?
Fra : Henrik Larsen


Dato : 01-06-01 08:59

Efter en skrækkelig masse bøvl med forkert portering, linjen død i
ugevis osv skulle jeg nu have været klar til at gå på internettet med
ADSL. Men... næh nej. Hardware - PC, netkort og Altacel 'modem' er i
orden. Ditto min software opsætning. Jeg kan sagtens ringe op til
centralen, mit navn/pass bliver godkendt og jeg bliver (tilsyneladende)
logget på. Men der kommer ingen data ned. Ikke så meget som et
lillebitte k. Der er endda forsøgt med to forskellige PC'ere og ditto
netkort!

Jo, jeg tror såmænd gerne at de flinke folk inde hos Orange gør deres
bedste for at lokalisere fejlen - talte med en supporter i to stive
timer for et par dage siden, hvor vi gennemgik hele opsætningen, men det
blev ingen af os rigtig klogere af.

Hvad pokker kan der være galt?

Vh Henrik



 
 
fr@nk (01-06-2001)
Kommentar
Fra : fr@nk


Dato : 01-06-01 09:25

Bruger du USB til modem?
Hvad er din pc-konfig.?

/fr@nk

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse
news:9f7hmk$5rv$1@news.inet.tele.dk...
> Efter en skrækkelig masse bøvl med forkert portering, linjen død i
> ugevis osv skulle jeg nu have været klar til at gå på internettet med
> ADSL. Men... næh nej. Hardware - PC, netkort og Altacel 'modem' er i
> orden. Ditto min software opsætning. Jeg kan sagtens ringe op til
> centralen, mit navn/pass bliver godkendt og jeg bliver (tilsyneladende)
> logget på. Men der kommer ingen data ned. Ikke så meget som et
> lillebitte k. Der er endda forsøgt med to forskellige PC'ere og ditto
> netkort!
>
> Jo, jeg tror såmænd gerne at de flinke folk inde hos Orange gør deres
> bedste for at lokalisere fejlen - talte med en supporter i to stive
> timer for et par dage siden, hvor vi gennemgik hele opsætningen, men det
> blev ingen af os rigtig klogere af.
>
> Hvad pokker kan der være galt?
>
> Vh Henrik
>
>



Henrik Larsen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 01-06-01 09:38

"fr@nk" <ff@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:fjIR6.346$s8.118671381@news.mobilixnet.dk...
> Bruger du USB til modem?
> Hvad er din pc-konfig.?

Nej, Altacel modem til netkort.
Hm, hvad mener du med konfig.? Jeg har Win98_SE.

Vh Henrik




jsmogens (01-06-2001)
Kommentar
Fra : jsmogens


Dato : 01-06-01 15:52

Blot et lille forslag, som virkede hos mig.

Jeg har samme udstyr (Alcatel home) og udbyder (Mobilix). Ved
1.ste forsøg brugte jeg et andet telefonkabel, end det
medleverede og forbindelsen virkede ikke - modemmet blinkede -
jeg skiftede det herefter ud til det der var medleveret fra
Mobilix, og vips alt virkede, og det har det gjort siden.

Ellers må Mobilix jo ombytte modemmet.

Jeg kører w2k-US, med SP2.
--

Venlig hilsen
Best Regards

jsmogens®dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste