Montering af centrallås i Peugeot 306
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-05-05 18:20

Hej i gruppen,

vi vil gerne montere centrallås i vores Peugeot 306 og en fagkyndig har
konstateret at der allerede er trukket ledninger til centrallåsen fra
fabrikken af. Kan det passe?

Jeg har set lidt efter et diagram, men det eneste jeg kan finde er
følgende:
http://peugeot.mainspot.net/wiring_diagram.shtml

Og jeg, som uvidende, kan slet ikke se om der er nogle der har med
centrallås at gøre.

Der må da have været andre der har monteret centrallås i en Peugeot 306,
google er dog ikke ret behjælpelig (på dansk)...

Håber I kan skyde os i den rigtige retning.

På forhånd tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Martin Bak

Dato : 30-05-05 18:34

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabrikken af. Kan det passe?
>
> Jeg har set lidt efter et diagram, [klip]

Hvis der er trukket ledninger, så må de jo være ude i dørene hvor
låsemotorerne skal monteres. Det enkleste og den eneste helt sikre metode må
jo derfor være, at afmontere en dørbeklædning, og ved selvsyn konstatere at
de er der, og hvordan stikkene ser ud. Du skal jo alligevel have
beklædningen af senere for at montere låsene, så det kunne give dig et godt
udgangspunkt for at komme videre og skaffe nogle låse der kan du til din
bil.

Martin

Fra : Niels Fisker

Dato : 30-05-05 19:15

Hej Martin
Hvilken årgang er det ?
ahsr lige monteret i tøsens Peugeot 306 årg. 94 XL, her var der kun
ledninger til højtaler og varme i spejle ført ud i stikket på døren

Fisker

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 30-05-05 19:35

"Niels Fisker" <ikke@tilgængelig.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin
> Hvilken årgang er det ?
> ahsr lige monteret i tøsens Peugeot 306 årg. 94 XL, her var der kun
> ledninger til højtaler og varme i spejle ført ud i stikket på døren

Nu var det Mikael der skulle have lavet det, så årgang ved jeg ikke noget om
;)

Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-05-05 21:01

Niels Fisker wrote:
> Hvilken årgang er det ?

En 97er og en 98 er, mine forældre har en med samme problem.

Min far, som er mekaniker, har haft dørbekædningen af og er sikker
på der ligger ledninger til centrallås, men har intet diagram...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-05-05 18:10

Mikael Nørrelund Andersen - noerrelund@pc.dk
429b709c$0$15152$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
skrev følgende:

> En 97er og en 98 er, mine forældre har en med samme problem.
>
> Min far, som er mekaniker, har haft dørbekædningen af og er sikker
> på der ligger ledninger til centrallås, men har intet diagram...

I kunne jo spørge hos peugeot om der findes en original centralbørge... Så
er det vel bare at sætte stikkene i, og montere motoren?

--
Martin Petersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-06-05 13:10

Martin Petersen wrote:
> I kunne jo spørge hos peugeot om der findes en original
> centralbørge... Så er det vel bare at sætte stikkene i, og montere
> motoren?

Så vidt vides koster de et sted imellem 1.000 og 1.500kr og når man
kan købe en uoriginal til under 500kr er vi selvfølgelig mere
interesserede
i denne løsning, og den gamle har allerede en liggende til sin.

Og jeg har godt nok ikke spurgt Peugeot, men de udleverer jo nok ikke
lige et diagram så man selv kan sætte en uoriginal i...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-06-05 17:48

Mikael Nørrelund Andersen - noerrelund@pc.dk
42a0485b$0$305$ba624c82@nntp05.dk.telia.net
skrev følgende:

> [...]
>
> Og jeg har godt nok ikke spurgt Peugeot, men de udleverer jo nok ikke
> lige et diagram så man selv kan sætte en uoriginal i...

Måske kender du en, der kender en, der kan skaffe et diagram? Under alle
omstændigheder kan det ikke skade at spørge. Jeg har fået meget service uden
handel ved den lokale Peugeot (Nakskov).

--
Martin Petersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-06-05 18:39

Martin Petersen wrote:
> Måske kender du en, der kender en, der kan skaffe et diagram?

Jeg kender godt nok en på den lokale Peugeot, men sådanne ting
plejer da at ligge på nettet...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 21:18

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Jeg kender godt nok en på den lokale Peugeot, men sådanne ting
> plejer da at ligge på nettet...

Hvis andre skulle være interesserede så sagde de hos Peugeot, at det er
muligt at kablerne til centrallås allerede er monteret i bilen. De
første der blev produceret i 1997 og 1998 blev solgt uden centrallås som
standard, mens de resterende havde. De anbefalede mig at købe en
uoriginal og selv trække nye ledninger dertil, det ville blive for dyrt
med originale centrallåse!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund