BMW 320i Touring, baklys??
Fra : Bjarne Haug

Dato : 30-05-05 17:19

Jeg har en 320i Touring fra 1990 M30...

Jeg har det problem at baklyset ikke fungerer, men hvor sidder den kontakt
som tænder og slukker for lyset?

Jeg har tjekket pærer og sikringer, men ikke noget problem der.

Håber der er nogen der kan svare på dette.

vh
Bjarne

Fra : Christian Flasche

Dato : 30-05-05 17:42

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som tænder og slukker for lyset?
>
> Jeg har tjekket pærer og sikringer, men ikke noget problem der.
>
> Håber der er nogen der kan svare på dette.

Hej Bjarne

Baklyskontakten sider somregel i gearkassen.

--
Hilsen Christian

Den har indtil videre sparet mig for at få 16778 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bjarne Haug

Dato : 30-05-05 20:07

Hej igen

Er det muligt selv af skifte denne? Jeg har i hvert fald ikke fem
tommelfingre på hver hånd, måske tre

Og findes der en procedure for hvorledes man fejlfinder for den slags.

vh
Bjarne

Fra : Christian Flasche

Dato : 30-05-05 22:00

> [...]
> tommelfingre på hver hånd, måske tre
>
> Og findes der en procedure for hvorledes man fejlfinder for den slags.

Hej Bjarne

Det burde være til at gøre selv,selv med 3 tommelfingre

Uden at vide hvordan den virker på en BMW vil jeg tro at det
virker som på andre biler,det vil sige at du med et volt/ohmmeter
kan måle om der er 12 volt på den ene ledning og stel på
den anden. Du kan også måle direkte på kontakten,der skal så
være gennemgang når bilen står i bakgear.
Jeg håber det giver mening,ellers spørger du bare igen

--
Hilsen Christian

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-05-05 10:01

> [...]
> tommelfingre på hver hånd, måske tre
>
> Og findes der en procedure for hvorledes man fejlfinder for den slags.

Kontakten sidder så du nemt kan se den når du ser op under bilen, det er
nemmest på en lift :) Det er den eneste kontakt der sidder ca under
gearskifteren. Der går 2 ledninger til den, som normalt bare sidder med
kabelsko. Du kan prøve at tage disse kabelsko af og korslutte dem, så skulle
dit baklys gerne lyse, hvis ikke de gør det er det ikke kontakten den er
galt med.

Hvis det er kontakten så skruer du den bare ud med en fast eller
svensknøgle, det er så simpelt som det kan blive. Jeg skiftede selv
kontakten på min E36 uden problemer. Og selve kontakten gav jeg vist ca 90kr
for.

Mvh
Jacob

Fra : Bjarne Haug

Dato : 31-05-05 18:14

Hej Jacob,

Så den tjekket, det er kontakten der er problemet.

Men så kommer milliondollar spørgsmålet... Hvor købte du din kontakt?

Mvh
Bjarne

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 18:18

> Men så kommer milliondollar spørgsmålet... Hvor købte du din kontakt?

Jeg ville kigge hos www.koed.dk

// Troels

Fra : Mikael L

Dato : 31-05-05 21:14

"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:L_0ne.325$gA5.292@news.get2net.dk...

> Jeg ville kigge hos www.koed.dk

Eller den nærmeste BMW forhandler. Den koster ikke mange kroner sådan en
dims.

Mikael