Er det nu også lovligt?
Fra : phk

Dato : 30-05-05 15:25

Må man skubbe en barnevogn imod ensretningen?

Må man køre på cykel og samtidig have en hund i snor?

Må man løbe på rulleskøjter på fortovet?

Må man gå i nødsporet på en motorvej?

Må børn lege på en vej?

Tænk jer om før I svarer - det er ikke lige til ...
--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-05 15:34

phk skriver:

> Må man skubbe en barnevogn imod ensretningen?

Ja, man er fodganger

> Må man køre på cykel og samtidig have en hund i snor?

Nope, det er for risikabelt

> Må man løbe på rulleskøjter på fortovet?

Ja, man er fodganger

> Må man gå i nødsporet på en motorvej?

Ja, det kan man blive nødt til, for at komme til nødtelefonen fra sin
bil.

> Må børn lege på en vej?

Ja, en stillevej, eller, hvis man er træt af dem

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : phk

Dato : 30-05-05 16:43

> [...]
> bil.

> Ja, en stillevej, eller, hvis man er træt af dem

Den er ikke fejlfri ;)

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 03-06-05 15:01

> Den er ikke fejlfri ;)

Nej det hedder fodgænger :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-05-05 19:46

> Ja, man er fodganger

Det håber jeg virkelig ikke.

Fodganger aner jeg ikke hvad er for en fisk.
En ganger er jo en hest.

Fodgænger derimod, det kan jo feks. være en bilist til fods

--
mvh Uffe (har været fodgænger i dag, med klapvogn og vovdyr
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter C:\\

Dato : 30-05-05 16:24

OK... hermed mine bud

> Må man skubbe en barnevogn imod ensretningen?
Nej, barnevogne skal køre på fortovet (som ikke er ensrettede

> Må man køre på cykel og samtidig have en hund i snor?
Ja, men kræet skal sidde stille i cykelkurven

> Må man løbe på rulleskøjter på fortovet?
Nej ... rulleskøjter er ikke tilladt hverken på fortov eller andre steder

> Må man gå i nødsporet på en motorvej?
Nej, man må ikke gå på vejen, man skal gå ude i siden

> Må børn lege på en vej?
Ja, hvis de leger "vi kører på cykel" og iøvrigt følger loven.

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird ...... afhængig af vejret !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-05 16:29

Peter C:\\ skriver:

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel3.htm

> Nej, man må ikke gå på vejen, man skal gå ude i siden

Vejlefjordsbroen ?
Går man ikke i nødsporet bliver man våd

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter C:\\

Dato : 30-05-05 16:41

> http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel3.htm

> Vejlefjordsbroen ?
> Går man ikke i nødsporet bliver man våd

Nåja ... jeg sagde jo heller ikke jeg havde dem alle sammen rigtig

Fra : Mie

Dato : 30-05-05 16:49

> Nej ... rulleskøjter er ikke tilladt hverken på fortov eller andre steder

Du må da godt løbe på nogle rulleskøjter som ligger på fortovet!

Fra : Leonard

Dato : 30-05-05 16:30

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Må man skubbe en barnevogn imod ensretningen?

Ja

>Må man køre på cykel og samtidig have en hund i snor?

Ja

>Må man løbe på rulleskøjter på fortovet?

> [...]

Ja

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Esben Tærsker

Dato : 30-05-05 20:38

phk wrote:
> Må man skubbe en barnevogn imod ensretningen?
ja

> Må man køre på cykel og samtidig have en hund i snor?
næppe

> Må man løbe på rulleskøjter på fortovet?
ja, man skal faktisk

> Må man gå i nødsporet på en motorvej?
Nej, kun i nødstilfælde

> Må børn lege på en vej?
Næ, det må de vel ikke.

Fra : phk

Dato : 30-05-05 22:27

"Esben Tærsker" <esben@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, kun i nødstilfælde

Må man så?

:)

Fra : Rander

Dato : 30-05-05 23:07

Mon, 30 May 2005 16:24:34 +0200 brugte phk 19 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

>Må man skubbe en barnevogn imod ensretningen?

Øhm... Hvilken ensretning? er der ensretninger på et fortove?

>Må man køre på cykel og samtidig have en hund i snor?

Ja, selvfølgelig må du det. Den kan jo sagtens stå lænket hjemme i haven
mens du tramper en tur...

Seriøst: ja, men kræet skal blive på højre side af cyklen...

>Må man løbe på rulleskøjter på fortovet?

Må? Har man rulleskøjter på er man fodgænger, og så SKAL man være på
fortovet...

>Må man gå i nødsporet på en motorvej?

Ja, det kan man jo nogle gange blive nødt til - personligt ville jeg nu nok
hoppe ud på den anden side af autoværnet...

>Må børn lege på en vej?

Det kommer vel an på hvad de leger... Hvis de rende og spiller fodbold på
motorvejen, så nej. På den anden side, hvis de sidder på bagsædet af en
bil, der kører hen ad vejen, så må de vel lege alt det de vil...

>Tænk jer om før I svarer - det er ikke lige til ...

Jeg har en fornemmelse af at det er "dumpe-spørgsmål". Ja, det kalder jeg
altså sådan nogen hvor man spørger om en nattevagt der dør om dagen kan få
pension...

http://rander.dk (temporarily down!)

Den, der ved, gør. Den, der forstår, lærer fra sig. (Anonym)

Fra : Leonard

Dato : 31-05-05 15:28

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Tænk jer om før I svarer - det er ikke lige til ...

Hvornår kommer du med de rigtige svar?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Leonard

Dato : 03-06-05 13:04

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Tænk jer om før I svarer - det er ikke lige til ...

Må vi ikke få de rigtige svar på dine spørgsmål?
- eller kender du ikke selv svarene?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/