Q: Hvor mørke ruder.
Fra : Højby

Dato : 30-05-05 14:34

Jeg skal have solfilm i ruderne på bilen. Har nogen gode eller dårlige
erfaringer med hvor mørke de bør være for at dæmpe solen ordentligt (varme)
og hvor mørke de bør være af hensyn til ordentligt udsyn.

lars.

Fra : Brizz

Dato : 30-05-05 14:53

> Jeg skal have solfilm i ruderne på bilen. Har nogen gode eller dårlige
> erfaringer med hvor mørke de bør være for at dæmpe solen ordentligt
> (varme) og hvor mørke de bør være af hensyn til ordentligt udsyn.

Jeg har selv haft sorte ruder i mine tidligere biler på gule plader og kørt
i andre med sorte ruder. Det er min erfaring at uanset hvor lidt eller meget
sorte de er forringes udsynet væsentligt når det er mørkt udenfor. Så
egentlig er min holdning til det at så mørke som muligt da det skærmer mest
for solen.
Husk du ikke må på de forresten sideruder og forruden.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Anders Winther

Dato : 30-05-05 18:59

> Jeg skal have solfilm i ruderne på bilen. Har nogen gode eller dårlige
> erfaringer med hvor mørke de bør være for at dæmpe solen ordentligt
> (varme) og hvor mørke de bør være af hensyn til ordentligt udsyn.
Lidt OT: Hvor finder man sådan noget solfilm?

Mvh.
Anders Winther

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-05 19:34

Anders Winther skriver:

> Lidt OT: Hvor finder man sådan noget solfilm?

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=solfilm&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=>
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/bart.gif

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 17:37

> Lidt OT: Hvor finder man sådan noget solfilm?

Biltema! 40 kr. for en rulle, og det er dejligt let at montere med et
rimeligt resultat.

// Troels

Fra : Højby

Dato : 31-05-05 17:42

Er der virkelig ikke nogen der har andre erfaringer end hvor man kan købe
det og hvad det koster...

For det er jeg faktisk ligeglad med.

Lars.
"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:ap0ne.315$U15.123@news.get2net.dk...

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 18:10

> For det er jeg faktisk ligeglad med.

Okay, så gør vi det helt klart.:

Den "gamle" lov, som svjh foreskrev max 40% toning dvs. minimum 60%
lysgennemgang, var efter min mening en rigtig god lov. Med de tal var en
toning nedsættende for temperaturen i bilen på solrige dage, og man kunne
stadig se uforstyrret ud.

Mine tal for min nuværende bil er 30% lysgennemgang - det er totalt umuligt
at orientere sig ud gennem bagerste sideruder om aftenen, når mørket falder
på. Ubrugeligt skidt.

// Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-05 19:09

> [...]
meddelelse news:ap0ne.315$U15.123@news.get2net.dk...

> Biltema! 40 kr. for en rulle, og det er dejligt let at montere med et

Ja, og efter et par år, er den film ikke længere sort, men lilla....

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:18

> Ja, og efter et par år, er den film ikke længere sort, men lilla....

Og hvad gør du om et par år? SKIFTER DEN!

Hvor længe havde du din sidste bil? ;)

(okay, du er måske en af dem der virkelig hænger ved din bil - men langt de
fleste af dem jeg kender har dem ca. 6 mdr. - brug og smid væk-princippet)

// Troels

Fra : Leonard

Dato : 31-05-05 19:24

"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> wrote:

>(okay, du er måske en af dem der virkelig hænger ved din bil - men langt de
>fleste af dem jeg kender har dem ca. 6 mdr. - brug og smid væk-princippet)

Vi er jo nogen der har råd til at købe biler der kan holde længere

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:23

> Vi er jo nogen der har råd til at købe biler der kan holde længere

- eller nogen der er blevet for gamle til at være frisk på selv at rode.

(Og hey, din nye Saab til 400.000 kan du ikke bilde mig ind er ejet 100% af
dig selv? - elsker fornemmelsen når en anden ung løjser kommer over, peger,
og griner - Den kan da ikke ha kostet andet end en 20'er? - Svaret lyder -
Nej, det har de netop ikke, og hvor meget af din bil ejer du selv? 5%, og
banken de sidste 95? Silencio, beskriver tilstanden bagefter.)

Undskyld det småsure opstød.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 19:38

"Troels [9380]" skriver:

> Nej, det har de netop ikke, og hvor meget af din bil ejer du selv? 5%

100% hvad ellers !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:42

> 100% hvad ellers !

Den var heller ikke rettet mod dig ;)

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 19:50

"Troels [9380]" skriver:

> Den var heller ikke rettet mod dig ;)

Okay, den kostede også kun 307kkr, eller 1/4 mill i bytte (betalt
kontant, hvad ellers ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 31-05-05 19:54

"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> wrote:

>- eller nogen der er blevet for gamle til at være frisk på selv at rode.

Hvis jeg skal rode i bilen, så skal jeg have den noget længere end et
halvt år, ellers gider jeg ikke rode i den.

>(Og hey, din nye Saab til 400.000 kan du ikke bilde mig ind er ejet 100% af
>dig selv?

Nu kører jeg ikke Saab, men jo alle mine biler er købt og betalt 100%
af mig selv, både dem jeg har købt fra ny og dem jeg har købt brugte.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:59

> Hvis jeg skal rode i bilen, så skal jeg have den noget længere end et
> halvt år, ellers gider jeg ikke rode i den.

Det var et eksempel, det halve år. Beklager.

> Nu kører jeg ikke Saab, men jo alle mine biler er købt og betalt 100%
> af mig selv, både dem jeg har købt fra ny og dem jeg har købt brugte.

Hvilken millionær har du arvet? ;)

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 22:15

"Troels [9380]" skriver:

> Hvilken millionær har du arvet? ;)

Behøves man det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 31-05-05 22:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Behøves man det ?

Det meste er jo et spørgsmål om prioriteringer.
Indtil videre har jeg kunne betale alle mine biler kontant, men jeg
har heller aldrig købt dyrere end 80K.

Hvis jeg en dag beslutter mig for at jeg vil have en anden bil, som ville
tømme opsparingen totalt, ville jeg ikke være bleg for at låne i banken.
Hellere tage et lån, end at leve for stramt økonomisk i hverdagen.

Dermed intet sagt om din privatøkonomi, Klaus

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-05 05:29

Brian skriver:

> Det meste er jo et spørgsmål om prioriteringer.

Ja

> Hvis jeg en dag beslutter mig for at jeg vil have en anden bil, som ville
> tømme opsparingen totalt, ville jeg ikke være bleg for at låne i banken.

Det vilel da også være dumt at tømme den helt, men at tømme den næsten,
er okay. Hellere spare lidt i den første måneds tid, end betale renter !

> Hellere tage et lån, end at leve for stramt økonomisk i hverdagen.

Tjah, det kender j egikek til, jeg er bare almindeligt nærig, ny bil
eller ej

> Dermed intet sagt om din privatøkonomi, Klaus

Nej, for den kender du ikke

Men et godt råd til alle bilkøbere:
Køb bilen kontant så vidt muligt.
Sæt samme beløb, som du/i ville betale i afdrag på en nyere bil, ind på
en spærret konto, der kan de forrente sig med mindst 2%.
Når bilen er klar til udskiftning, ligger der nu et beløb som kan hjælpe
gevaldigt til betalingen af en nyere bil.

Få renter istedet for at betale renter.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Troels [9380]

Dato : 01-06-05 15:03

> Behøves man det ?

*knock knock* - det er Danmark vi lever i?

// Troels

Fra : Martin Bak

Dato : 31-05-05 19:21

"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:0T1ne.346$cY6.127@news.get2net.dk...

> (okay, du er måske en af dem der virkelig hænger ved din bil - men langt
> de fleste af dem jeg kender har dem ca. 6 mdr. - brug og smid
> væk-princippet)

Nå??? Hvorfor mon det? Har du fortalt dem, at man godt kan efterfylde
benzintanken?

Martin

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:32

> Nå??? Hvorfor mon det? Har du fortalt dem, at man godt kan efterfylde
> benzintanken?

Ja, men at købe en bil for 2.000 kr. med ½ år til syn, og aflevere den
derefter og få 1.200 kr. i skrotpræmie, kan altså godt gå!. Kom ikke og sig
du ligger inde med en anden std. bil (dvs. ikke specialbiler som ældre
Ferrari og sådan), der taber mindre end 800 kr på ½ år?

// Troels

Fra : Martin Bak

Dato : 31-05-05 19:37

"Troels [9380]" <troels@REMOVE.THIS.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:V42ne.359$gA7.232@news.get2net.dk...

> [...]
> sig du ligger inde med en anden std. bil (dvs. ikke specialbiler som ældre
> Ferrari og sådan), der taber mindre end 800 kr på ½ år?

He. Nej, men jeg kan også handle. Har kørt i 2 år i min nu, og kan nok få
omkring 5000 mere for den nu, end jeg selv gav dengang.

Martin

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 19:41

> He. Nej, men jeg kan også handle. Har kørt i 2 år i min nu, og kan nok få
> omkring 5000 mere for den nu, end jeg selv gav dengang.

Jaja, okay. Handelsgenet havde jeg ikke taget højde for ;)

// Troels