Hjælp til køb af nyt AGP Graffikkort
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 30-05-05 14:32

Hejsa

Jeg vil lige hører hva der er bedst ....

ATI eller Point of View ????

Jeg har selv ATI Radeon 9800 Pro og det driller a h til, har en masse spil ,
den bare genstarter i ,
og har fået at vide at jeg bare ska købe et Point of View GeForce 6600 , så
kører det , er det rigtig ???

Hvis begge mærker er dårlige , hva ska jeg så købe af AGP Graffikkort ???

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-05 14:38

"Lars S. Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> crashed Echelon writing

> ATI eller Point of View ????

Du mener vidst ATI eller Nvidia :)

> Jeg har selv ATI Radeon 9800 Pro og det driller a h til, har en masse
> spil , den bare genstarter i ,
> og har fået at vide at jeg bare ska købe et Point of View GeForce 6600
> , så kører det , er det rigtig ???

Kommer an på din maskine.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 30-05-05 15:37

Hejsa Bjarke

Hva mener du så med det kommer an på min maskine ?????

Mvh. Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-05 15:45

> Hva mener du så med det kommer an på min maskine ?????

Hvis du kører med en Athlon 1Ghz eller en Pentium2 233Mhz så kan det ikke
betale sig for dig at opgradere. Ergo vil din maskine være flaskehals?

Men fik vidst svaret forkert i første omgang, nej at købe et nyt grafikkort
løser nødvendigvis ikke bare et problem med masse genstarts. Der er en
årsag til din maskine genstarter evt. svag PSU, fejl i driver, fejl på
grafikkort, overophedning af maskine osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 30-05-05 18:16

Hejsa Bjarke

Jeg har så følgende:

1. Thermaltake Xaser Shark VA7000SWA med 2 kølere i og 2 kølere på
strømforsyningen.

1. Bundkort MSI 865PE Neo3-F
hvor der sidder en Intel Pentium 4 3.60 GHz Processor

Tempraturen på Processoren ligger imellem 50 og 55 grader ,
og Tempraturen i systemmet ligger imellem 25 og 30 grader ifølge Bundkortes
System Info.

Om det så er Grafikkortet , som jeg har en kæmpe mistanke om , pga. det skod
Control Panel ........Da det er lidt pisse ireterende at man har 25 nye spil
, som man ikke ka spille....

Men om det så er det Performance Ram som er skyld i det , det tor jeg så
bare ikke på ,
så jeg vil så prøve i første omgang og købe det nye Grafikkort :

Point of View - GeForce 6600

og hvis det ikke hjælper , så har jeg i sinde og købe Kingstom Ram,
og hvis det slet ikke hjælper , så går jeg sku i sommer-Hi - Lars is Lost In
Space...

Mvh. Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-05 00:12

> 1. Thermaltake Xaser Shark VA7000SWA med 2 kølere i og 2 kølere på
> strømforsyningen.

Nu er dette et kabinet og det siger intet om den PSU der sidder deri.

> Om det så er Grafikkortet , som jeg har en kæmpe mistanke om , pga.
> det skod Control Panel ........Da det er lidt pisse ireterende at man
> har 25 nye spil , som man ikke ka spille....

Hmmm, hvis du virkelig mistænker control panelet hvilket et mener du så.
ATI har lavet 2 drivere, en .NET alike som er meget fancy og en lidt mere
stripped down. Begge har samme egenskaber indstillingssiderne er bare fancy
kontra std.

Prøvet med Omega driveren? Den er trimmet lidt mere, samt tilføjet lidt
tweaks.

Desuden har du prøvet/husket at afinstallere tidligere driver, samt bruge
en driver cleaner i safe mode lige til at fjerne det sidste snask?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 01:17

> [...]
> ATI har lavet 2 drivere, en .NET alike som er meget fancy og en lidt mere
> stripped down. Begge har samme egenskaber indstillingssiderne er bare

Ok - De har lavet 2 Control Panel Drivers.....

1. Control Panel - Den kører jeg med

2. Catalyst Control Center - Den kører jeg aldeles ikke med....

> Prøvet med Omega driveren? Den er trimmet lidt mere, samt tilføjet lidt
> tweaks.

Hvor ser du så den Omega Driver henne ????

Jeg kører så bare med CATALYST 5.5 Windows XP

> Desuden har du prøvet/husket at afinstallere tidligere driver, samt bruge
> en driver cleaner i safe mode lige til at fjerne det sidste snask?

Jeg har afinstalleret Control Panellet og derefter selve Display Driveren.
Genstartet PC'eren og derefter installeret Display Driveren og så Control
Panellet bagefter.

Kører med DirectX 9.0c

Driver Cleaner har jeg så ikke brugt , er det nu virkelig også nødvendig
????

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-05 10:20

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

> [...]
> og så Control Panellet bagefter.

> Driver Cleaner har jeg så ikke brugt , er det nu virkelig også

Tja, dengang jeg startede med at bruge driver cleaner anvendte jeg metoden
afinstalltion via kontrolpanelet af både Control Panel og Driver
Kørsel af ATIs egen all cleaner tool
Slet af alle ATi foldere.

Da jeg så bootede op i safe mode og kørte driver cleaner, så var der
alligevel små 5-7 filer der lå i systemet, samt nogel registry linjer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 31-05-05 01:22

Lars S. Jensen wrote:
> Hejsa Bjarke
>
> Jeg har så følgende:
>
> 1. Thermaltake Xaser Shark VA7000SWA med 2 kølere i og 2 kølere på
> strømforsyningen.

Hvilken strømforsyning bruger du?

Hans

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 01:31

> Hans wrote:
> Hvilken strømforsyning bruger du?

Jeg bruger en Macron Power MPT-460 ATX12V

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Hans

Dato : 31-05-05 02:15

Lars S. Jensen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg bruger en Macron Power MPT-460 ATX12V

Som andre allerede har skrevet til dig, så tror jeg også du leder et forkert
sted efter fejlen.

Der er enten noget seriøst galt med din hardware, eller også bærer din
XP-installation præg af for mange hardwareændringer. Rådet med Driver
cleaneren er bestemt heller ikke dårligt.

Jeg er overbevist om at du vil få endnu flere problemer med GeForce 6600,
hvis du ikke finder den egentlige årsag til fejlen. Du kan jo starte med at
downloade dette program til at teste din ram:

http://www.memtest86.com/

Jeg ved ikke hvorfor du specielt har set dig gal på ATI, da Radeon 9800 pro
er et ganske udmærket grafikkort, og at skifte til et GeForce 6600 er
meningsløst da hastigheden med al sandsynlighed vil blive ringere. Hvis du
havde valgt et GeForce 6600GT kunne jeg bedre forstå det, men det kræver
altså, at du først finder ud af hvorfor dit Radeon 9800 Pro fejler. Det har
IMO nemlig intet med dit Radeon 9800 Pro at gøre.

Hans

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 08:42

> [...]
> at
> downloade dette program til at teste din ram:

Den har kørt lige sinden du sendte mig det link og den siger ingen fejl...
Så jeg har givet op og ser hva der sker når jeg køber det nye GeForce
6600...
For nu ryger det skærmkort altså under Tryk maskinen, så må vi jo se hvor
fladt et ATI Graffikkort ka blive......Jeg er efterhånden begyndt og hade
ATI langt ud af munden....

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 08:49

> [...]
> fladt et ATI Graffikkort ka blive......Jeg er efterhånden begyndt og hade

Har du kvittering og er der stadig reklamationsret?

Så vil jeg da godt gi 50 kr plus porto!

Brian

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 09:42

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Brian wrote:
>
> Har du kvittering og er der stadig reklamationsret?
>
> Så vil jeg da godt gi 50 kr plus porto!

For sent , den er bare mega flad lige nu og jeg tror ikke den virker mere ,
efter den har fået et tryk 16 med trykmaskinene nede på lastbilsværkstedet,
jeg ga det ATI Graffikkort 20Tons Tryk og Guuddd hvor er det Graffik kort
dog ligepludselig stor *LOLLER* og nu kommer det på lossepladsen....

Mvh. Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 10:04

Lars S. Jensen skrev:

> hvor er det Graffik kort dog ligepludselig stor LOLLER og nu kommer
> det på lossepladsen....

Du støjer!

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 10:49

> Jesper G. Poulsen skrev:
>
> Du støjer!

Nej , jeg støjer ikke , men det gør ATI Kortet *LOLLER4VILDT*

ATI SUCKS - ATI er til at brække sig over........BDR....
har allerede dårlig smag i munden....

Nå , jeg må hellere få noget kaffe til den dårlige smag af ATI *LOL*

Mvh. Lost in Space

Fra : Jakob

Dato : 31-05-05 11:07

In article <429c330d$0$671$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lars-S-
J@Post4.Tele.Dk says...

> ATI SUCKS - ATI er til at brække sig over........BDR....
> har allerede dårlig smag i munden....

Hvor gammel er du ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 11:37

Jakob skrev:

> Hvor gammel er du ??

Ikke gammel nok til at være på Usenet. Jeg har valgt at ignorere ham.
På den måde får dem der _virkeligt_ har brug for hjælp til deres
grafikkort større opmærksomhed.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 13:05

> Ikke gammel nok til at være på Usenet. Jeg har valgt at ignorere ham.
> På den måde får dem der _virkeligt_ har brug for hjælp til deres
> grafikkort større opmærksomhed.

I ka da bare være noget mere seriøse og komme med noget mere hjælp ,
da jeg har forsøgt at finde fejlen i over 2 måneder nu ,
men de fleste er jo ikke til en skid herinde i Nyhederne...
Men takket være Hans fik jeg så konstateret at mine ram faktisk virkede og
ikke havde nogen fejl....
og Grunden til jeg overhovedet ikke bryder mig om ATI er deres Control Panel
og Control Center osv....... Da jeg har en kæmpe mistanke om det skod
Control Panel og Control Center....

Og jeg har prøvet og køre i fejlsikret tilstand og fjerne alt der har med
ATI at gøre ,
via deres cat-uninstaller.exe og smartgart-uninstall.exe og genstartet
PC'er før jeg installerede
Display Driverne og Control Panel , men hva hjalp det - nada en skid , det
var stadigvæk det samme bævl med at den vil genstarte i spillene når det
passede den , men hvorfor så kun lige i spillene og ikke i andet ?????
Undre.....Sikkert pga. det skod Control Panel og Control Center....

Mvh. Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-05 13:13

> men hvorfor så kun lige i spillene og ikke i andet ?????
> Undre.....Sikkert pga. det skod Control Panel og Control Center....

Fordi her stiger strømkravene, der skal bruges og med en skod .com.tw PSU
så kan den ikke følge med.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 13:27

> Bjarke Andersen skrev:
>
> Fordi her stiger strømkravene, der skal bruges og med en skod .com.tw PSU
> så kan den ikke følge med.

øøøhhhhh , den var sku ny..........okay...
Mener du så at en Macron Power MPT-460 ATX12V ikke er god nok ???
For hvis du mener det er mine strømforsyning (PSU er vel Power Suply)
den er gal med , så må jeg jo ud og købe den største PSU der findes til en
PC'er,
så jeg er sikker på den får strøm nok.... Hvis 460Watt ikke er godt nok til
den, så ka den sku få en ny PSU på 600Watt.......Men jeg tviler nu på det er
strømforsyningen , da den var på market havde den virkelig høje karakter ,
både fra forhandlerne og fra de bruger som havde købt den også...

Hva du så lige mener med skod .com.tw er jeg så ikke lige klar over...

Mvh. Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-05 13:42

> øøøhhhhh , den var sku ny..........okay...

Nej den er gammel

> Mener du så at en Macron Power MPT-460 ATX12V ikke er god nok ???

Jeg kender ikke lige Macron, ved ikke om det er en stærk eller svag PSU.

> [...]
> havde købt den også...
>
> Hva du så lige mener med skod .com.tw er jeg så ikke lige klar over...

Som sagt kender jeg ikke lige Macron. Hvad jeg mener med .com.tw er de
billige strømforsyninger som skriver de kan køre 460watt, men faktisk
dækker tallet over hvad de max kan klare, og under normal load kører de
måske bedst ved 350watt. Desuden er der rail for små til at kunne klare det
pres nutidens CPU og GPU kan kræve.

Lidt læsning her http://hardforum.com/showthread.php?t=756864

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 22:06

Bjarke Andersen skrev:

> load kører de måske bedst ved 350watt. Desuden er der rail for små

Nu er effekt det allerdårligste mål for en PSU'es ydelse. Det er langt
vigtigere hvad den kan levere af _strøm_ ...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-05 22:17

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:xn0e2x0381w73zy001@dtext.news.tele.dk:

> Nu er effekt det allerdårligste mål for en PSU'es ydelse. Det er langt
> vigtigere hvad den kan levere af _strøm_ ...

Var det ikke det jeg skrev mht til railsene?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peet

Dato : 09-06-05 16:50

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
> writing news:xn0e2x0381w73zy001@dtext.news.tele.dk:

Øh, effekten er da altafgørende ... det hænger jo sammen med strømmen ....
Du tænker nok på spænding som måles i V

Fra : Lars M

Dato : 09-06-05 18:27

"Peet" <Peet501@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, effekten er da altafgørende ... det hænger jo sammen med strømmen ....
> Du tænker nok på spænding som måles i V

Nej genius, han tænker på ampere.

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 09:45

> [...]
> har
> IMO nemlig intet med dit Radeon 9800 Pro at gøre.

YOU GOT ME !!!! *LOLLER*

Jeg tænkte lige på dig , da sælgeren sagde at jeg sku ta og købe et GeForce
6600GT
istedet for GeForce 6600 , så det gjorde jeg så....
Så må vi jo se om det hjælper.... *SMS*

Mvh. Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 12:11

> [...]
GeForce
> 6600GT
> istedet for GeForce 6600 , så det gjorde jeg så....

Kom igen og skriv om det virker, og hvis det ikke gør; I hate to say i told
you so...

Og hvis det trodsalt virker, hvorfor FANDEN har du så ikke bare længe fået
en ombytter på reklamationen? - Det er ikke for sjovt at den er opfundet den
reklamationsret...

Brian

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 12:57

> [...]
> en ombytter på reklamationen? - Det er ikke for sjovt at den er opfundet

Fordi jeg købte det lige da det kom frem og det er vel omkring over 2 år
siden.....

Mvh. Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 17:36

> Fordi jeg købte det lige da det kom frem og det er vel omkring over 2 år
> siden.....

Men jeg kan forstå på dig det er et problem du har haft i længere tid?

Brian

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 18:49

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Brian Lund Skrev:
>
> Men jeg kan forstå på dig det er et problem du har haft i længere tid?

Ja , i hele 2 måneder , da jeg fik mit nye bundkort MSI 865PE NEO3-F.

Min fik af vide af en teknikker at der er meget bævl med ATI og de
forskellige Bundkortes Chipsets.
Forståes på den måde at det ikke er sikkert at ATI skærmkorte er kompatible
med MSI Bundkorte.
Da ATI Radeon 9800 Pro er over 2 år gammel og alt det andet er totalt
nyt....
Så jeg håber sku famene det hjælper med det nye Grafikkort , for ellers vil
jeg sku gå rundt og høre min egen røv grine af mig .....

Mvh. Lars

Fra : Hans

Dato : 01-06-05 21:40

Lars S. Jensen wrote:
> Så jeg håber sku famene det hjælper med det nye Grafikkort , for
> ellers vil jeg sku gå rundt og høre min egen røv grine af mig .....

Nå - Er du igang med spise gulvtæppet, eller hvordan er det gået med det nye
grafittikort?

Hans

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 01-06-05 23:09

> Hans wrote:
>
> Nå - Er du igang med spise gulvtæppet, eller hvordan er det gået med det
> nye
> grafittikort?

Jeg har ikke fået det endnu , så rooooolig *GGGGGGG*

Mvh. Lars

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 02-06-05 14:44

All Power To Point of View *LOL*

Nøj hvor det rykker , nu ka jeg sku lige pludselig spille alle mine 25 nye
spil igen - bye bye ATI

Who rules the world - Point of View Does - Screew ATI .....

Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 02-06-05 16:59

> All Power To Point of View *LOL*
>
> Nøj hvor det rykker , nu ka jeg sku lige pludselig spille alle mine 25 nye
> spil igen - bye bye ATI
>
> Who rules the world - Point of View Does - Screew ATI .....

Ok dit gamle grafikkort var defekt, det gør nu ikke ATI til nogen dårlig
grafikchip producent! - Faktisk har jeg personligt kun haft gode erfaringer
med ATI, og et par dårlige med Nvidia (og et par gode)...

Men hvor mange gange skal vi gentage, dit gamle grafikkort var helt sikkert
ikke lavet af ATI, kun chippen... Og dit nye grafikkort er lavet af Point of
View, men chippen er lavet af Nvidia!
Så det giver ingen mening at snakke om Point of view vs. ATI! Flere
producenter laver grafikkort med chips fra begge firmaer, POV er dog ikke et
af dem...

Brian

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 04-06-05 04:06

> [...]
> erfaringer
> med ATI, og et par dårlige med Nvidia (og et par gode)...

Jeg vil mer eller mindre tro at alle ATI's Grafikkort er Defekte *GGGG*
Men nej , mit ATI Grafikkort var ikkedefekt, da jeg lige havde fået det hjem
fra forhandleren ,
efter det var lavet og renset.....og han havde testet det og det funkede hos
ham...
Men bare ikke hos mig..

Jeg har ikke haft andet end bævl med ATI siden 1997 ,
så fra nu af holder jeg mig langt fra ATI's og deres møg produkter....

> [...]
> sikkert
> ikke lavet af ATI, kun chippen... Og dit nye grafikkort er lavet af Point

Altså uden kortet , hvor fanden vil du så placerer det henne på bundkortet ,
altså er det et ATI Grafikkort - basta slut prut finale ......

> Så det giver ingen mening at snakke om Point of view vs. ATI!
> Flere producenter laver grafikkort med chips fra begge firmaer,
> POV er dog ikke et af dem...

Det er sku da fordi at Point of View ved hvordan man laver kvalitet *GMF*

Mvh. Lars

Fra : N´far

Dato : 30-05-05 21:49

"Lars S. Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> , den bare genstarter i ,
> og har fået at vide at jeg bare ska købe et Point of View GeForce 6600 ,

9800pro ---> 6600 ?? Spild af penge efter min mening ...få spil vil køre
bedre, andre vil blive dårligere ( CSS, HL2, FarCry )
Det vigtigste:
Du skal finde fejlen først, ellers oplever du måske samme med dit nyt
grafikkort også. Automatisk gestart fx. kan man slå fra, spørg Google, din
ven, hvordan man gør.

Mvh.

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 30-05-05 23:54

Ja ja ja og det med at finde fejlen , det har jeg opgivet for længst.....
Samt jeg er døds hammerne mega træt af det skod lorte ATI Skærmkort ....

ATI SKÆRMKORT ER FOR LATTERLIGE - HA HA HA......

Jeg har besluttet mig for at købe det Point of View - GeForce 6600 og se hva
der så sker.....
Da jeg har opgivet det pisse ATI Skærmkort og er efterhånden godt mega træt
af det....

Mvh. Lost In Space

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 06:26

> Ja ja ja og det med at finde fejlen , det har jeg opgivet for længst.....
> Samt jeg er døds hammerne mega træt af det skod lorte ATI Skærmkort ....
>
> ATI SKÆRMKORT ER FOR LATTERLIGE - HA HA HA......

Ja puha hvor er de latterlige, synd ATI ikke laver kort længere! - Dit kort
er ret sikkert ikke "made by ATI"
(De laver kun chipsene...)

> [...]
hva
> der så sker.....
> Da jeg har opgivet det pisse ATI Skærmkort og er efterhånden godt mega

Og hvad så hvis dét ikke virker? - Jeg vil ikke nægte at det kan være
grafikkortet den er gal med, men hvorfor så ikke lade den ryge en tur på
reklamationen, det er vel ikke ældre end 2 år?

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 06:31

> Jeg har selv ATI Radeon 9800 Pro og det driller a h til, har en masse spil
,
> den bare genstarter i ,

Har du installeret chipset driverne til dit bundkort?
Har du opdateret Windows med de nyeste opdateringer, og ditto for spillene?

Prøv at slå AGP fast-writes til eller fra
Skift AGP fra 8x til 4x
Prøv at slå VPU recover til eller fra

Hvis intet af dette hjælper er jeg ret sikker på du noget defekt hardware et
sted...
Hvad er CPU temp, hvad er chipset temp?

Brian

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 31-05-05 08:36

> Har du installeret chipset driverne til dit bundkort?
> Har du opdateret Windows med de nyeste opdateringer, og ditto for
> spillene?

Jep alt er opdateret

> Prøv at slå AGP fast-writes til eller fra
> Skift AGP fra 8x til 4x
> Prøv at slå VPU recover til eller fra

Har jeg også prøvet , men det hjalp nada en skid....

> Hvis intet af dette hjælper er jeg ret sikker på du noget defekt hardware
> et
> sted...
> Hvad er CPU temp, hvad er chipset temp?

Det står i en af de andre nyheder foroven, men har da ikke noget imod at
gentage mig selv.

CPU= 55 Grader Systemmet = 30 Grader

Med Venlig Hilsen

Lars S. Jensen