malertape
Fra : Battlefield´s

Dato : 30-05-05 13:36

Hej
Jeg satte malertape på mine ruder da vinduerne skulle males. Men det var
ingen god ide!
Tapen var ikke til at få af igen efter malingen, så jeg måtte bruge en
skraber. Tilbage sidder nu en kant af lim som skraberen ikke kunne tage.
Hvordan får jeg den af?
Jeg har forsøgt med sprit og med acetone, ingen af delene virker særligt
godt, det vil komme til at tage en evighed + en masse arbejde at fjerne
tapen.
Nogle ideer?
Hilsen Vibeke

Fra : ThomasB

Dato : 30-05-05 14:07

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har forsøgt med sprit og med acetone, ingen af delene virker særligt
> godt, det vil komme til at tage en evighed + en masse arbejde at fjerne

Rensebenzin.. Og virker det ikke, så lav halv rensebenzin halv olie, og lad
sidde natten over.

I øvrigt skal tapen altid af, mens sidste lag maling er våd.

Fra : SA

Dato : 30-05-05 14:12

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har forsøgt med sprit og med acetone, ingen af delene virker særligt
> godt, det vil komme til at tage en evighed + en masse arbejde at fjerne

Prøv med cellolusefortynder. Men pas på, for det tager også malingen.

/SA

It has removed 202 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : pisingos

Dato : 30-05-05 15:50

brug konens hårtørrer

Varm lim fjernes let

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-05-05 19:12

In news:YJFme.271$ig7.239@news.get2net.dk,
pisingos <pisingos@hotmail.com> wrote:
> brug konens hårtørrer

En af mine fordomme siger mig at Vibeke ikke har nogen kone ;c)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Aksel

Dato : 30-05-05 22:22

> [...]
> Jeg har forsøgt med sprit og med acetone, ingen af delene virker særligt
> godt, det vil komme til at tage en evighed + en masse arbejde at fjerne

Prøv at smøre lampeolie på og lad det sidde nogle minutter, det løsner de
fleste typer klister, også rester af prismærker.

Hilsen Aksel

Fra : Calle.

Dato : 30-05-05 23:09

Battlefield´s wrote:
> [...]
> Jeg har forsøgt med sprit og med acetone, ingen af delene virker
> særligt godt, det vil komme til at tage en evighed + en masse arbejde

Brug den blå malertape fremover, den er til at tage af/på mange gange, og
brænder ikke fast som den almindelige.
--
Calle.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 31-05-05 09:56

> [...]
> Jeg har forsøgt med sprit og med acetone, ingen af delene virker særligt
> godt, det vil komme til at tage en evighed + en masse arbejde at fjerne

Alm. malertape er godt nok, det skal bare fjernes med det samme, så følger
limen med når tapen rykkes af.
Jeg ved ikke hvad der kan opløse limen, men en skraber til keramiske
kogeplader kan vel fjerne det.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 31-05-05 13:38

Hej alle
Tak for rådene.
Ikke mindst rådet med den blå tape. Den vil jeg nok bruge næste gang.
Angående limen, så viste det sig at limen, efter et par døgn, var blevet så
tør, at skraberen (til komfuret) let kan tage den af.
Hilsen Vibeke, der rigtigt nok ikke har en kone men nok en hårtørrer