Vor Herre til hest...kør sprit - ustraffet~
Fra : Henrik B.

Dato : 30-05-05 11:56

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=365014/

"Løsladelsen skete, fordi det efter dommer Anette Burkøs opfattelse ikke
ville være en krænkelse af retsbevidstheden."

Der er fan'me noget galt med retsbevistheden, når man kan lave sådan noget,
og så få lov at gå....
Vi bliver pisset på...

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 12:23

Henrik B. wrote:
> [...]
> ville være en krænkelse af retsbevidstheden."
>
> Der er fan'me noget galt med retsbevistheden, når man kan lave sådan noget,

Jeg tror nu ikke det sker ustraffet - han er bare ikke blevet
varetægtsfængslet...

Lars B

Fra : Henrik B.

Dato : 30-05-05 12:37

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu ikke det sker ustraffet - han er bare ikke blevet
> varetægtsfængslet...

I know. Men nu kan han sætte sig ind i den næste bil, og næste bil, og næste
bil....inden han overhovedet får sin straf - på 30 timers
samfundstjeneste....

Fra : Leonard

Dato : 30-05-05 14:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Der er fan'me noget galt med retsbevistheden, når man kan lave sådan noget,
>og så få lov at gå....
>Vi bliver pisset på...

Det kan jeg godt være enig i, jeg savner dog at der også gives en
passende straf til den der har efterladt:
.... den varevogn, der holdt parkeret med nøglerne i tændingen på
Holbergsgade i det indre København tidligt lørdag morgen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 15:00

Leonard wrote:

> [...]
> ... den varevogn, der holdt parkeret med nøglerne i tændingen på
> Holbergsgade i det indre København tidligt lørdag morgen.

Straffen er vel, at forsikringen ikke dækker for hans nu ødelagt varevogn?

Er det ikke sådan normalt? Er det ikke groft uagtsomhed eller grov
hensynsløshed?

Lars B

Fra : anders majland

Dato : 30-05-05 17:53

> Straffen er vel, at forsikringen ikke dækker for hans nu ødelagt varevogn?
> Er det ikke sådan normalt? Er det ikke groft uagtsomhed eller grov
> hensynsløshed?

Det er groft uagtomt (sp forsikringen kan undlade at betale) - og politiet
kan desuden give en bøde til ejeren for ikke at have sikret køretøjet mod
misbrug ....

Fra : Otto J.

Dato : 30-05-05 23:05

> Der er fan'me noget galt med retsbevistheden, når man kan lave sådan
> noget, og så få lov at gå....

Tja - sådan helt overordnet set, hvorfor er det så lige der er forskel på
straffen for at køre spritkørsel og torpedere en bil uden en mand ved siden
af, og at køre spritkørsel og torpedere en bil der tilfældigvis stod en mand
ved siden af? Svarer lidt til forskellen på mord og mordforsøg, hvorfor skal
man belønnes for ikke at lykkes for sin ugerning?

Mvh. Otto