Artikel i debatten om bagudvendte barnesto~
Fra : Henrik B.

Dato : 30-05-05 11:37

http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=215981

Iflg. artiklen viser både svenske og tyske undersøgelser, at det er sikrest
at sætte poderne i en bagudvendt(korrekt monteret) barnestol...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-05 12:14

"Henrik B." skriver:

> Iflg. artiklen viser både svenske og tyske undersøgelser, at det er sikrest
> at sætte poderne i en bagudvendt(korrekt monteret) barnestol...

Det er der vel heller ikke nogen der har væet i tvivl om ????

Men der står ikke noget med for/bagsæde montering

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian

Dato : 31-05-05 21:16

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> sikrest at sætte poderne i en bagudvendt(korrekt monteret) barnestol...

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
men virkeligheden siger jo noget andet..

Hvor håbløst indviklet monteringen er, viser en norsk undersøgelse i
forbindelse med testen: 33 norske forældre blev sat til at fastspænde en
bagudvendt barnestol ved hjælp af den medfølgende brugsanvisning. To klarede
opgaven, tre gav op og 28 monterede stolen forkert

Fra : Lars Ehlers

Dato : 31-05-05 22:20

On Tue, 31 May 2005 22:16:05 +0200, "Christian"
<askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

> [...]
>bagudvendt barnestol ved hjælp af den medfølgende brugsanvisning. To klarede
>opgaven, tre gav op og 28 monterede stolen forkert

Ja, det er tankevækkende! Det kan anbefales at få en professionel til
at hjælpe. Vores barnestol blev monteret af en færdselsbetjent fra
Palo Alto politi, der monterer autostole ganske gratis. Udmærket
service.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-05-05 23:24

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Vores barnestol blev monteret af en færdselsbetjent fra
> Palo Alto politi, der monterer autostole ganske gratis. Udmærket
> service.

Ja det kan vi jo nok ikke forvente ;). Jeg opgav at montere vores
bagudvendt, vores gl. Saab og stolen var ganske simpelt ikke kompatible ;).
Så hellere en fremadvendt end ingen.