Skivebremselås...
Fra : AEK

Dato : 30-05-05 10:56

Hejsa.

Jeg har kigget på denne lås - hvad er Jeres erfaring ?
På forhånd tak.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=484304039&n=298496384&pn=1302150580

Hilsen,
Knudsen.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-05-05 13:57

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Knudsen.
>

> " I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du

At en skivebremselås ikke er meget bevendt på en scooter, da det er meget
nemt at komme uden den.
Og at den ser ud til at skal bruge en masse batterier!!!

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : AEK

Dato : 30-05-05 16:01

"Mikkel Lund" skrev i en meddelelse news:c4Eme.81$Ru5.55@news.get2net.dk...

> At en skivebremselås ikke er meget bevendt på en scooter, da det er meget
> nemt at komme uden den.
> Og at den ser ud til at skal bruge en masse batterier!!!

Ok, tak for det.
Er der en, der kan fortælle mig, om det er sandt, at man skal sætte
hængelåsen i baghjulet i stedet for forhjulet ?

/ Knudsen.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-05-05 17:24

> [...]
> Er der en, der kan fortælle mig, om det er sandt, at man skal sætte
> hængelåsen i baghjulet i stedet for forhjulet ?

Det er nu ikke noget man skal, men det er nu en gang lettere at få et
forhjul af end et bag hjul, ik
Det bedeste man kan gøre er at købe en kæde der er lang nok til at nå rundt
om en lygtepæl, gennem hjulet og foran sædet, så er den rigtigt svært at
løbe med.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : AEK

Dato : 30-05-05 17:52

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke noget man skal, men det er nu en gang lettere at få et
> forhjul af end et bag hjul, ik

Spørger du en Q om det...*G*

> Det bedeste man kan gøre er at købe en kæde der er lang nok til at nå
> rundt
> om en lygtepæl, gennem hjulet og foran sædet, så er den rigtigt svært at
> løbe med.

Jeg sætter altid låsen fat til cykelstativer, lygtepæle m.v..
Hvorfor foran sædet ?
Kan du evt. smide et link til så lang en kæde ?
Den jeg har nu er :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=484725464&n=298463385&pn=299633978

/ Knudsen.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-05-05 18:35

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Spørger du en Q om det...*G*

Undskyld viste ikke det var det besværlige køn der var modtager. Det er
nemmere at taget forhjulet af tager under et min., og så er det bare op i en
trailer med resten.

> Jeg sætter altid låsen fat til cykelstativer, lygtepæle m.v..
> Hvorfor foran sædet ?
> Kan du evt. smide et link til så lang en kæde ?
> [...]

Der er noget med at der er mere sikkerhed i at få kæden omkring stelet. Det
er egeneligt en MC tricks, og hos dem er der nogen der kan finde på at
stjæle sædet, sååå.
MC gutterne på dk.fritid.motorcykel holdere sig meget til louis.de, men mit
tyske er ikke lige i top gear, så nærmere kommer jeg ikke.
Wow, det er da også lidt af en kæde du her. I baghjulet med den og om en
lygtepæl, så kan det ikke bliver meget bedre.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : AEK

Dato : 30-05-05 21:46

> Undskyld viste ikke det var det besværlige køn der var modtager.

*G*

Ok.

> tyske er ikke lige i top gear,

Jeg kan heller ikke begå mig på tysk.... :-/

Har ladet mig fortælle, at det blot er, til der kommer ind forbi med en
vinkelsliber ( som de proff. åbenbart gør ) - så er dens levetid slut...og
scooteren væk...

Hilsen,
Knudsen.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-05-05 22:14

> [...]
> vinkelsliber ( som de proff. åbenbart gør ) - så er dens levetid slut...og

Tja, men hvis kæde en af hærdet metal så tager det nu alligevel noget tid,
selv for en proff. Tror heller ikke det er særligt sandsynligt at noget vil
sætte sig ned med en acku vinkelsliber og begynder at bearbejde en kæde, i
bare noget der ligner offeligt rum.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 31-05-05 17:42

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> At en skivebremselås ikke er meget bevendt på en scooter, da det er meget
> nemt at komme uden den.

Hvordan er det nemt at komme uden den?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-05-05 18:07

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan er det nemt at komme uden den?

Det er nok ikke så smart at skrive i et offentligt forum. Men brug
indersiden af hovedet, så er det ikke så svært at regne ud.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Brian A.

Dato : 31-05-05 20:16

> Det er nok ikke så smart at skrive i et offentligt forum. Men brug
> indersiden af hovedet, så er det ikke så svært at regne ud.

Jamen det vil jeg så gøre... men hvis det ikke er samme fremgangsmåde som du
har foralt her i tråden, så kan jeg ikke lige se at en skivebremselås skulle
være nem at omgå...
Desuden var det også mere det humoristiske i at du skrev

"...da det er meget nemt at komme uden den."

;)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-05-05 20:25

"Brian A." <tjae@jow.hej> skrev i en meddelelse
> [...]
> være nem at omgå...
> Desuden var det også mere det humoristiske i at du skrev
>
> "...da det er meget nemt at komme uden den."

Alle stavefejl er opstået under transmisionen

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Cacba

Dato : 02-06-05 00:23

> At en skivebremselås ikke er meget bevendt på en scooter, da det er meget
> nemt at komme uden den.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9326&n=10&KundeID=sj0HepXAvHg
eLT34989s2gOY6gw4nAI

Med sådan en saks kan man vel også nakke de fleste kæder med et lille klip..

/Cacba

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-06-05 17:08

Cacba wrote:

> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9326&n=10&KundeID=sj0HepXAvHg
> eLT34989s2gOY6gw4nAI
>
> Med sådan en saks kan man vel også nakke de fleste kæder med et lille klip..

Tjae, tror nu ikke kæberne kan lide en rigtig god lås, men de koster
også noget mere end det T hansen præstere...

mvh Tommy Fer

Fra : Cacba

Dato : 10-06-05 21:45

> Tjae, tror nu ikke kæberne kan lide en rigtig god lås, men de koster
> også noget mere end det T hansen præstere...

Ved nu ikke helt... der er også meget kraft i armene.... men kunne næsten
finde på at købe en og teste et led på min lås....

Men hvis man køber sådan en 20-30mm wirelås har sådan en saks ikke en
chance, så skal der vinkelsliber eller nedstryger til...

/Cacba