Ombytning af for og baghjul.
Fra : Mindbo

Dato : 30-05-05 09:48

Hej Gruppe.

På min Polo fra 2000, var forhjulene ved at være godt slidte. Derfor byttede
jeg om på for og baghjul (venstre bag til venstre for). Nu synger bilen som
et helt orkestor. Skal hjulene spores eller har jeg gjort det forkert?

Da jeg sidder på arbejde, kan jeg ikke huske om hjulene er retningsbestemt
med mønsteret.

--
Mvh.
Mindbo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-05-05 10:03

Mindbo wrote:
> [...]
> et helt orkestor. Skal hjulene spores eller har jeg gjort det forkert?

Du skal bare bytte om igen, der skal altid være mest mønster bagpå, ellers skrider
bagenden ud ved aquaplanning. Evt købe nye til baghjulene.

Hvis du vil slide dem bedre skal de byttes oftere, fex hver 6mdr.

> Da jeg sidder på arbejde, kan jeg ikke huske om hjulene er retningsbestemt
> med mønsteret.

Det er vel ligegyldigt hvis de ikke har byttet side?

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 10:03

"Mindbo" <fjernmindbo@gmail.com> wrote in message
> [...]
som
> et helt orkestor. Skal hjulene spores eller har jeg gjort det forkert?

Så er der måske dømt megadebat
Ja, du satte de dårligste dæk bagpå, og dermed er din bil farligere end før.
Det er meget farligere med en baghjulsudskridning end en
forhjulsudskridning.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 11:56

"Mindbo" <fjernmindbo@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nu synger bilen som
| et helt orkestor. Skal hjulene spores eller har jeg gjort det forkert?

Du har intet forkert gjort, men der er slidt "hæl/tå" på dækkene, de skulle
være byttet noget før, så de er mere ens slidte. Hvor meget mønster er der
tilbage?.

Fra : Mindbo

Dato : 30-05-05 12:29

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> [...]
> skulle
> være byttet noget før, så de er mere ens slidte. Hvor meget mønster er der

Jeg tror bare, jeg køber nogle nye. De forreste (nu bagerste) skal snart
skiftes alligevel. De bagerste (nu forreste) mangler adskillige mm endnu.

Overvejer at købe et af de mange tilbud, der kører for tiden.

Fra : phk

Dato : 30-05-05 17:33

> [...]
> et helt orkestor. Skal hjulene spores eller har jeg gjort det forkert?
>
> Da jeg sidder på arbejde, kan jeg ikke huske om hjulene er retningsbestemt

På Golf II anbefalede VW som de eneste at man krydsede dækkene når man
byttede rundt på dem. Grunden var at ellers begyndte baghjulene at synge.
Jeg har selv prøvet det på en Golf III - efter 100.000 km sang de ganske
forfærdeligt så det var et engangseksperiment :)

De bedste dæk skal sidste bag på. Måske! Det er temmelig farlig når man
kører rundt i en kurve og ikke kan få bagenden til at skride lidt ud når man
slipper gassen - som man normalt kan på en Golf III. Men er de bagerste dæk
slidt for lidt ....

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 07:59

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
man
> slipper gassen - som man normalt kan på en Golf III. Men er de bagerste

Vil du mene at det gælder om at kunne skride ud med bagenden ?

--
mvh / regards

Christian