Stik til udlandet?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-05 05:19

Hej

Jeg er faldet over denne oplader, som jeg har et sprgsmål til
< http://www.kensington.com/html/4103.html>

Hvad menes med "standard" wall outlet (AC)?

Jeg har også kig på denne WIFI finder:
< http://www.kensington.com/html/3720.html>

Nogle der ved om den kan anbefales?

Hvad er det for batterier?
"Uses 2 CR2032 button cell batteries 2.95"L X 0.39"H X 2.17"W"

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 30-05-05 07:03

Lone Schmidt wrote:
> Hvad er det for batterier?
> "Uses 2 CR2032 button cell batteries 2.95"L X 0.39"H X 2.17"W"

http://www.king.igs.net/~billnacu/wings/images/cr2032.jpg

/Andreas

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-05 14:15

Andreas Kleist Svendsen <andreas@fabel.dk> wrote:

> http://www.king.igs.net/~billnacu/wings/images/cr2032.jpg

Tak Andrea

Sådan nogle har jeg godt nok ikke set før, de ser lidt flade ud ;-D

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-05-05 07:56

> Jeg er faldet over denne oplader, som jeg har et sprgsmål til
> < http://www.kensington.com/html/4103.html>
>
> Hvad menes med "standard" wall outlet (AC)?

Almindeligt vægudtag, dvs. en almindelig stikkontakt på væggen.
AC = Alternating Current = vekselstrøm, dvs. i Danmark er det 230V AC.
DC er så jævnstrøm, fx. 12 volt i bilen.

Den adapter du kigger på, laver enten stikkontaktens AC (vekselstrøm) eller
12V DC fra bilen/flyet om til det din powerbook skal bruge. (Tror det er 24V
DC)

Og den kan åbenbart klare alverdens forskellige elnet:
AC input: 100­240 V ­ 2A 50/60 Hz
DC input: 11.75­16 VDC ­ 8 A Max.

mvh Mikael Kern

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-05 14:15

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> DC)
>
> Og den kan åbenbart klare alverdens forskellige elnet:

Tak Michael

Så med "standard", menes altså at at de understøtter det, som er
standarden i de forskellige lande. Jeg var i tvivl om der på verdensplan
var en speciel standard. Fino!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-05-05 15:00

> Så med "standard", menes altså at at de understøtter det, som er
> standarden i de forskellige lande. Jeg var i tvivl om der på verdensplan
> var en speciel standard. Fino!

Der er mange forskellige standarder for elforsyning rundt om i verden. De
fleste moderne strømforsyninger til computere og mobiltelefoner virker
automatisk og "indstiller sig efter de lokale forhold"

Fra : Ollie

Dato : 30-05-05 21:55

In article <1gxd2bo.165uwequxpnaoN%mailloneFJERN@netscape.net>, Lone
Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Nogle der ved om den kan anbefales?
>
> Hvad er det for batterier?
> "Uses 2 CR2032 button cell batteries 2.95"L X 0.39"H X 2.17"W"

Batterierne kan købes overalt, de bruges i mange produkter.

Andre har forklaret om strømmen men selve stikproppen er jo nok ikke
til danske stik, så der vil kræves en adapter for at bruge den i
Danmark.

Mvh.

Ole

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 31-05-05 03:13

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvad menes med "standard" wall outlet (AC)?
En stikkontakt indstøbt i en væg, hvad der er ganske almindeligt i US.
AC betyder Alternating Current, altså vekselstrøm. Hvis det er i US er
der tale om 110 Volt med en frekvens på 60. DC betyder Direct Current
eller jævnstrøm.

Amerikanske stik er forskellige fra Europæiske og passer ikke til en
stikkontakt i Danmark, men der findes adaptere.

--
Bob- purge Plus

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-05-05 07:21

mariPLUSbob@PLUSadsl.dk (Robert J. Widenmann) writes:

> Amerikanske stik er forskellige fra Europæiske og passer ikke til en
> stikkontakt i Danmark, men der findes adaptere.

Udleveres ofte i rejsebureauer. Jeg havde min PowerBook med i USA
uden problemer med en sådan adapter.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-05 16:33

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Amerikanske stik er forskellige fra Europæiske og passer ikke til en
> stikkontakt i Danmark, men der findes adaptere.

Tak for Jeres svar

Jeg laver lige en ny tråd, der er mere "all Round"
omkring rejsesituationen ;-D
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge