Stoppet afløb
Fra : Andre

Dato : 30-05-05 05:22

Mit afløb i badeværelset er stoppet så der står vand rundt omkring når jeg
bader. Har forsøgt med sådan en metal slange man stikker igemmen men det
virkere ikke rigtigt. Kan man få noget til at hænde i som opløser ??? Hvad
??

Fra : Jan Andersen

Dato : 30-05-05 06:32

Ikke for at lyde sjov, men har du prøvet afløbsrens?

Mvh
Jan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Gunnar

Dato : 30-05-05 07:23

> [...]
> virkere ikke rigtigt. Kan man få noget til at hænde i som opløser ??? Hvad
Hej
Du kan jo ikke hælde noget i når der står vand i forvejen, så skal det væk
på anden vis
men et rensebånd er noget af det bedste, og så når det løber ud, så
afløbsrens.
Gunnar

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-05-05 08:55

Andre skrev:

> [...]
> når jeg bader. Har forsøgt med sådan en metal slange man stikker
> igemmen men det virkere ikke rigtigt. Kan man få noget til at hænde i

Har du prøvet med en svupper?
Et rensebånd kan godt være lidt brutalt
på plastrør.

Peter Schrøder

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-05-05 10:13

Andre skrev:

> [...]
> når jeg bader. Har forsøgt med sådan en metal slange man stikker
> igemmen men det virkere ikke rigtigt. Kan man få noget til at hænde i

Prøv at hælde en eller to liter kogende vand i og skyl efter med koldt vand
umiddelbart bagefter.
Hans

Fra : S.B.

Dato : 30-05-05 22:45

> [...]
> virkere ikke rigtigt. Kan man få noget til at hænde i som opløser ??? Hvad

Kommer lidt an på om det er et afløb med vandlås, eller om det bare løber
over til et gulvafløb - typisk under vasken,
er det med vandlås, er der igen nok 8 forskellige typer, nogen nemmere end
andre at rense, dem med en kop i, der tager man den op og banker den ud på
gulvet eller i en spand, dem med en skrå plade i skal man skrue den hvide
prop ud der sidder i pladen, så kan man rense derfra, sådan er der hver sin
måde til hver sin type
løber det bare over i et gulvafløb, så kan man skrue bruseren af, stoppe
slangen ind i røret, pakke tæt med en klud og så åbne for vandet, enten går
der hul, eller også bliver du våd.

afløbsrens, kaustisk soda mv alle har det gode formål at dem der fremstiller
det kan tjene en masse penge, hæld en ½ l. cola i det, det plejer at virke
udemærket her, efter devisen, kan det opløse ungernes tænder, kan det vel
også opløse en hårbold

Sidste alternativ er selvfølgelig at ringe efter kloakservice, de kan for
det meste, men er selvfølgelig også dyrer end en ½ l. cola

Steen