Lygter på stcar
Fra : Tøsen

Dato : 30-05-05 03:51

Ja jeg er egyndt at køre med aviser i en gammel sierra st.car men mangler
lidt lys i de mørke nætter

Er det lovligt at sætte projektøre på
Min Ex. kæreste har nemlig efterladt nogen af mærket "rally 3000" står der
på kassen, Han havde dem på hans golf

Hvis det er lovligt hvorledes montere jeg dem så lovligt ?
Fik nemlig på anmærkninger til syn med min gamle polo pga. forkert monteret
tåge lys

Tøsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-05-05 13:46

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er lovligt hvorledes montere jeg dem så lovligt ?
> Fik nemlig på anmærkninger til syn med min gamle polo pga. forkert

Jeg er sikker på at det er til at finde anvisninger på nettet om både det
elektriske og den fysiske placering, men er næppe en gds-job hvis du ikke
har rodet med bil før. Sådan nogle trækker meget strøm, så hvis ledninger og
forbindelser er underdimensioneret eller forkert monteret kan du risikere
at "noget" smelter eller brænder. Der er jo også den "fare" ved et kraftigt
ekstra fjernlys at du bare oplever en mur af mørke nå du blænder ned, du
skulle nok lægge ud med at se om ikke det originale lys kan renoveres for
det kan jo være det trænger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Tøsen

Dato : 31-05-05 10:15

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle nok lægge ud med at se om ikke det originale lys kan renoveres for

ledninger og strøm har jeg styr på

Det jeg mangler svar på er hvorledes de skulle kunne tændes og hvor de
må monteres lovligt
At det vil give en mur af mørke er jeg klar over og egentlig oss ret
ligeglad med

Tøsen (der monterer dem iaften)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-05 14:24

Tøsen wrote:

> At det vil give en mur af mørke er jeg klar over og egentlig oss ret
> ligeglad med

Yeah det kan jeg godt følge dig i. Det betyder sq heller intet at man
pludselig er "blind" og dermed rammer Fru Jensen som er ude og lufte
hund. Ork pyt med det - måske du endda er så heldig at knalde bilen ind
i et stort træ og slå dig selv til grøntsag, hvem ved??

Har du nogensinde prøvet at møde en mur af mørke? Det lyder ikke sådan
for i så fald ville du _ikke_ montere dem hvis det var resultatet!

MVH
Martin Johansen [6000]