Larmer køleboxe?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-05-05 23:30

Jeg kunne lige forestille mig at sådan en hul isoleret plastkonstruktion med
en brumbasse i låget, kunne blive en pestilens at høre på. Hvordan forholder
det sig med det? De er måske uden bevægelige dele (kuldedannelse via
el/krystaller)? Eller er der mærker der larmer, og andre der ikke gør?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-05-05 23:40

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> det sig med det? De er måske uden bevægelige dele (kuldedannelse via
> el/krystaller)? Eller er der mærker der larmer, og andre der ikke gør?

De billige modeller med blæser larmer nok til at jeg ikke vil have den i
kabinen eller teltet, jeg har derfor købt
http://www.dometic.com/templates/Product,1438,1197.aspx
Den koster noget mere end en blæser model men er lydløs og kører på 12v
220v og gas afhængig af behov, den er afprøvet på camping i Italien hvor
den kørte på 12v derned og 220 på pladsen, og på Langelandsfestivalen
hvor den kørte på gas nonstop i 1½ uge, begge situationer blev håndteret
til UG

--
Keld Rasmussen

Fra : Broegger

Dato : 30-05-05 07:19

Keld Rasmussen <spam@nejtak.dk> skrev

> http://www.dometic.com/templates/Product,1438,1197.aspx

Hvad gav du for den?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-05-05 08:45

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote in message

> Hvad gav du for den?

Absorbtionskølebokse koster typisk mellem kr. 1600,- og kr. 2500,-

mvh
Preben

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 30-05-05 16:42

Broegger wrote:
> Keld Rasmussen <spam@nejtak.dk> skrev

> Hvad gav du for den?

Købte den her http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=122
for 1999, men den er steget et par hundrede siden 2003

Keld

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-05-05 23:56

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> det sig med det? De er måske uden bevægelige dele (kuldedannelse via
> el/krystaller)? Eller er der mærker der larmer, og andre der ikke gør?

Hej Preben.

Jeps, de dyre larmer mindre end de billige.
Vi havde vores stående i bilen om natten da vi var i Østrig for et par år
siden, ellers kunne vi ikke sove for larmen.
Det var endda en af de halvdyre, men det var åbenbart ikke nok.
Den fremgangsmåde kan i øvrigt anbefales hvis man skal på campingferie.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : tb

Dato : 30-05-05 06:45

Har købt en i H&N til 249. Den larmer faktisk ikke ret meget
Men jeg har kun haft den 2 uger, og den kommer sikkert til at sige mere når
den bliver ældre. Til den tid vil jeg så se om kan montere papst blæsere, og
så skulle den skid være slået