Vurdering: Carina E, 2.0 GLI aut 1992
Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-05-05 22:58

Med over 200.000 km hvad kan sådan en være værd?

Der er lidt småskavanker, og bremserørene er ikke skiftet men der
godkendt til syn.

Jeg forventes at give 45.000 kr. Men jeg forestiller mig at Kat'en og
bremserør, skal skiftes inden næste syn, hvis man ser på Top ti.

Flemming Rubini

Fra : Per Riber

Dato : 29-05-05 23:29

Sun, 29 May 2005 23:57:32 +0200 skrev
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini):

> [...]
>
>Jeg forventes at give 45.000 kr. Men jeg forestiller mig at Kat'en og
>bremserør, skal skiftes inden næste syn, hvis man ser på Top ti.

Jeg synes den er for dyr, medmindre den er i tip-top stand,
og du køber den hos en forhandler.

Se http://www.bilpriser.dk for en vurdering.

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Henrik B.

Dato : 30-05-05 08:08

"Flemming Rubini" <flemming@rubini.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg forventes at give 45.000 kr. Men jeg forestiller mig at Kat'en og
> bremserør, skal skiftes inden næste syn, hvis man ser på Top ti.

Hvorfor mener du at KAT'en skal skiftes? De kan holde meget længere end
200.000 km. (pånær på en Pøsjø eller Citroen).

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-05-05 21:50

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <flemming@rubini.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du at KAT'en skal skiftes? De kan holde meget længere end
> 200.000 km. (pånær på en Pøsjø eller Citroen).

Under Topti for bilen havde en del forureningsproblemer.

Flemming Rubini

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-05 08:25

> Under Topti for bilen havde en del forureningsproblemer.

Var den ikke nysynet?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-05-05 09:00

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <flemming@rubini.invalid> skrev i en meddelelse

> Var den ikke nysynet?

Jo, det var ikke den specifikke bil jeg tænkte på, men hvad man særligt
skal se efter, ved en 13 år gammel kat-bil.

Flemming Rubini

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-05 15:12

> Jo, det var ikke den specifikke bil jeg tænkte på, men hvad man særligt
> skal se efter, ved en 13 år gammel kat-bil.

Så glem alt om den. Den kan sagtens køre 100.000+ kilometer endnu.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-06-05 01:09

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <flemming@rubini.invalid> skrev i en meddelelse

> Så glem alt om den. Den kan sagtens køre 100.000+ kilometer endnu.

Tænk, hvor er det rart at tingene er lavet til at holde.

Flemming Rubini

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-05 09:14

> Tænk, hvor er det rart at tingene er lavet til at holde.

Ja, det er lækkert at Toyota, ab fabrik, monterer rustfri udstødninger på
størstedelen af deres biler.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-06-05 09:37

Henrik B. wrote:
> "Flemming Rubini" <flemming@rubini.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det er lækkert at Toyota, ab fabrik, monterer rustfri udstødninger på
> størstedelen af deres biler.

Min er stadig den originale fra okt 1996 :)

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-05 10:17

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Min er stadig den originale fra okt 1996 :)

*Pssssshhhh* Ikke sige sådan noget højt. Der kunne være en Pøsjø-ejer eller
to, der blev misundelige.

Fra : Peter Weis

Dato : 01-06-05 18:30

Henrik B. wrote:

> Ja, det er lækkert at Toyota, ab fabrik, monterer rustfri udstødninger på
> størstedelen af deres biler.

Det var også tiltrængt. For dengang jeg kørte Toyota, havde
udstødningerne rekord i kort levetid og de var i tilgift ret dyre at
skifte ud.

mvh
Peter
Corolla 1.3 DX, 1985
Carina II 2.0 GLi, 1988

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-05 10:50

Henrik B. wrote:

> Hvorfor mener du at KAT'en skal skiftes? De kan holde meget længere end
> 200.000 km. (pånær på en Pøsjø eller Citroen).

Der holder de såmend også meget længere

MVH
Martin Johansen [6000]

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 08:38

> [...]
>
> Jeg forventes at give 45.000 kr. Men jeg forestiller mig at Kat'en og
> bremserør, skal skiftes inden næste syn, hvis man ser på Top ti.

Hej

45000 er _meget_ for en 92'er. Jeg sælger somme tider en bil og jeg har
netop solgt en topklargjort Carina e fra 94 (nye bremser inkl. slanger og
caliber) hele vejen rundt, bunden af dørene rep for rust og lakeret, nyt
batt. nye dørlåse (pga indbrudsforsøg), nye måtter, 4 nye dæk og en
undervognsbehandling) for 45000,- inkl. omreg. Den var nysynet samme dag den
blev leveret og den havde kørt 218000 km. (den er solgt privat - jeg er IKKE
forhandler, altså ikke noget med garanti)
Vær obs på at der vist ikke er servo i en 92?? Og vær obs på gearkassen -
den er hundedyr at reparere på - og der er ikke mange stumper at hente hos
huggeren til den.
Hvis bilen er i _god_ stand, vil jeg mene salgsprisen er 30.000
Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Anders Sørensen

Dato : 30-05-05 15:03

Den Mon, 30 May 2005 09:38:20 +0200, skrev "TBJ" <bruus [snabela]
os.dk>:

> [...]
>den er hundedyr at reparere på - og der er ikke mange stumper at hente hos

Det er en GLI'er, der er så vidt jeg husker har ABS, servo og alt i
el. Det gør en vis forskel, samtidig med at det er en 2,0 som er noget
kvikkere end en 1,6'er.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-05-05 21:50

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Det er en GLI'er, der er så vidt jeg husker har ABS, servo og alt i
> el. Det gør en vis forskel, samtidig med at det er en 2,0 som er noget
> kvikkere end en 1,6'er.

Den har ABS og formentlig alt det andet.

Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 08:27

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:nr6m9154foci37nda66fc346c7mg2i127i@4ax.com...

> Det er en GLI'er, der er så vidt jeg husker har ABS, servo og alt i
> el. Det gør en vis forskel, samtidig med at det er en 2,0 som er noget
> kvikkere end en 1,6'er.

Ja, naturligvis. Men den jeg solgte havde nu også servo og ABS. At der er
automatik i, gør bestemt ikke bilen dyrere (kun sværere at komme af med)
og at der er lidt el udstyr kan måske hæve prisen med et par tusinde, men
ikke mere!
At det er en 2,0 hæver også prisen - lad os så sige at det samlet giver en
værdiforøgelse på MAX 5000,- så er bilen stadig mindst 10.000 for dyr IMO.
Jeg ville ikke købe den. Det er da bedre at få en 3 år nyere bil og så undgå
el-gejlet, som jo også kan gå i stykker.

Mvh Tommy

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-05-05 08:35

TBJ wrote:
> [...]
> Jeg ville ikke købe den. Det er da bedre at få en 3 år nyere bil og så undgå
> el-gejlet, som jo også kan gå i stykker.

Som brugtbil er der ingen grund til at vælge en 1.6'er da 1.8'eren kører længere på
literen og 2'eren er hurtigere.
Desuden er GLi-modellen bedre støjdæmpet. I hvert fald den 97-model jeg har.
Jeg valgte en 2'er fra 96 frem for en nyere 1.6 og den har gået 12 i snit al den tid jeg
har haft den (2 år) uden at jeg gør noget specielt for at køre økonomisk.

Mvh
Roberto