Ocean's 12
Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 22:40

Så lige Ocean's 12 på dvd. Tænk at ofre så mange stjerneskuespillere, så
mange penge og så meget teknik på så lidt. Nok den dårligste fortsættelse
jeg har set meget længe: Intet plot, dårligt fortalt, kort sagt, komplet
uinteressant.

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Morten Steen

Dato : 29-05-05 23:45

> [...]
> jeg har set meget længe: Intet plot, dårligt fortalt, kort sagt, komplet

SÅ dårlig er den nu eller ikke. Den når ikke 1'eren til sokkeholderne, men
har bestemt et par gode momenter. De udgør et fint lille dobbeltprogram en
trist aften. :)

Morten

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-05-05 00:54

1'eren er ellers en præcis beskrivelse af det som Per skrev:

[...]

Mvh. Martin

Fra : Rune Zedeler

Dato : 30-05-05 13:10

Martin Ohlsson skrev:

> 1'eren er ellers en præcis beskrivelse af det som Per skrev:

Hvilken 1'er?

http://www.imdb.com/title/tt0054135/
eller
http://www.imdb.com/title/tt0240772/

Jeg har aldrig set den gamle, men har hørt at den er ualmindeligt kedelig.
Remaken med George Clooney er efter min mening framragende.
Og, ja, med Oceans 12 må jeg giver Per ret.
Magen til rodet nonsens skal man lede længe efter.

-Rune

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-05 13:37

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> Og, ja, med Oceans 12 må jeg giver Per ret.
> Magen til rodet nonsens skal man lede længe efter.

Jeg så i sin tid den gamle og fandt den ret kedelig. Den nye 1'er har
bestemt sine gode momenter, mens 2'eren er uden kvaliteter.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 30-05-05 15:22

Rune Zedeler wrote:
[...]
> Jeg har aldrig set den gamle, men har hørt at den er ualmindeligt kedelig.

Jeg så de første cirka 30-35 minutter, sidste år, men så
slukkede jeg. Men det gik simpelthen *alt* for langsomt. Man
brugte ofte helt andet fortælletempo i 1960'erne end man har
i dag (hvilket er mit argument for at fænomenet remakes i
visse tilfælde er fuldstændig legitimt).

> Remaken med George Clooney er efter min mening framragende.
> Og, ja, med Oceans 12 må jeg giver Per ret.
> Magen til rodet nonsens skal man lede længe efter.

Har endnu ikke set de nye...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lampen

Dato : 30-05-05 11:59

> SÅ dårlig er den nu eller ikke. Den når ikke 1'eren til sokkeholderne, men
> har bestemt et par gode momenter. De udgør et fint lille dobbeltprogram en
> trist aften. :)

Begge film er elendige. Prøv at checke den her ud i stedet for:
http://www.imdb.com/title/tt0070735/

Fra : MGA

Dato : 30-05-05 16:58

> [...]
>
> --
> Per V.
>
> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på

Ja, og vi var så uheldige at have lejet både den og Blade Trinity samme
dag - 2 møgsequels på en gang, det var næsten ikke til at bære. =(

Mette

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-05 18:29

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message

> Ja, og vi var så uheldige at have lejet både den og Blade Trinity samme
> dag - 2 møgsequels på en gang, det var næsten ikke til at bære. =(

Bekræfter endnu en gang, at de eneste film, hvor fortsættelserne bliver
bedre og bedre, er og bliver Olsenbanden

Fra : LIV

Dato : 31-05-05 09:51

Per Vadmand wrote:
> [...]
> så mange penge og så meget teknik på så lidt. Nok den dårligste
> fortsættelse jeg har set meget længe: Intet plot, dårligt fortalt,

Lyder som om den er mindst lige så kedelig som Ocean's Eleven.
Spild af gode skuespillere IMO.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-05 21:27

> [...]
> jeg har set meget længe: Intet plot, dårligt fortalt, kort sagt, komplet

fuldstændig enig - den er så superringe....

Hele Julia Roberts look-a-like joken falder totalt til jorden... det er ikke
engang tilnærmelsesvist morsomt eller godt fundet på... bare en frygtelig
idé.
De har sikkert tænkt: "det er en SUPER idé, hun ER jo Julia - det er jo
fantastisk!".... nej...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-06-05 14:08

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> fuldstændig enig - den er så superringe....

Ikke enig
Men jeg er da heller ikke af meningen at den er et mesterværk.
Det er bare en underholdningsfilm med gode momenter.
Er det pga de mange kendte navne på rollelisten at nogle folk
tror den SKAL være god?

> Hele Julia Roberts look-a-like joken falder totalt til jorden... det er
> ikke engang tilnærmelsesvist morsomt eller godt fundet på... bare en
> frygtelig idé.

Jeg synes det var fint at de gjorde det.

> De har sikkert tænkt: "det er en SUPER idé, hun ER jo Julia - det er jo
> fantastisk!".... nej...

Nu undervurderer du dem vist.
Det er da en fin lille pudsighed, overhovedet ikke ment som noget
genialt, originalt plot-tvist. Blot et lille spoof på den fjerde væg.
Ideen med en skuespiller der spiller sig selv er jo langt fra ny,
men det er sjældent den kan bruges så godt som her. Det er jo lige
netop sådan en spidsfindighed der passer ind i en film som O12.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-06-05 16:33

> Ikke enig
> Men jeg er da heller ikke af meningen at den er et mesterværk.
> Det er bare en underholdningsfilm med gode momenter.

den er gabende kedelig uden nævneværdige højdepunkter - den starter
nogenlunde, men går hurtigt ned ad bakke.

> Er det pga de mange kendte navne på rollelisten at nogle folk
> tror den SKAL være god?

hmm nej, men det er da bestemt et plus hvis den er ,o)

> Nu undervurderer du dem vist.
> Det er da en fin lille pudsighed, overhovedet ikke ment som noget
> genialt, originalt plot-tvist. Blot et lille spoof på den fjerde væg.

muligvis - jeg forventede ikke et kunstværk, men lige netop det spoof virker
bare helt modsat på mig - det er bare ikke det mindste morsomt.

> Ideen med en skuespiller der spiller sig selv er jo langt fra ny,
> men det er sjældent den kan bruges så godt som her. Det er jo lige
> netop sådan en spidsfindighed der passer ind i en film som O12.

fair nok - der skal være noget for os alle.

Fra : UNS

Dato : 03-06-05 08:48

Jeg synes egentlig den er ok - på en uforpligtende-søndag-eftermiddag
måde.

Men jeg må give snigskytten ret i, at 'forvekslingskomedien' omkring
Julia Roberts var temmelig plat :)