Fra 125 CC til 180 CC, og så vibrationer?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 29-05-05 21:35

Hej, jeg har i dag anskaffet en Aprilia SR 125 som har fået et
nyt cylinder og stempel sæt på med 180 kubik i stedet for 125 kubik.

Sagen er den at nu vibrerer den helt vildt, specielt ved de lave
omdrejninger.

Hvad kan det være?

Er det fordi der er andet der også skal skiftes, eks. variatoren?

Og ville jeg vinde noget ved at skifte variatoren uanset om det har noget
med vibrationerne at gøre?

Og hvor dælen køber man en variator der passer til et 180 CC sæt?

Mvh Henrik Andersen

Fra : klaus nielsen

Dato : 29-05-05 22:40

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyt cylinder og stempel sæt på med 180 kubik i stedet for 125 kubik.
>
> Sagen er den at nu vibrerer den helt vildt, specielt ved de lave

det er nok fordi det større stempel er en del tungere. så passer
afbalanceringen ikke helt så godt mere.. desuden udvikles der flere kræfter
per forbrændning= større kraft pulser.. det ryster også lidt mere især ved
lave omdrejninger da der ikke er så meget svingmasse til at udligne
hastigheds ændringerne på krumtappen. krumtappen accelererer jo under
forbrændningen og taber lidt fart igen under kompressionen

mvh klaus nielsen

Fra : Myt

Dato : 30-05-05 00:38

> [...]
> med vibrationerne at gøre?
>
> Og hvor dælen køber man en variator der passer til et 180 CC sæt?

Spørg over i gruppen for motorcykler, de ved det sikkert, der er en masse
kloge hoveder der.

Myt

Fra : KlausB

Dato : 19-06-05 23:21

Hej Henrik

måske har de til store scootere, ellers er der nogen søster sider som måske
har det

http://www.scooter-attack.com

klaus