forsikringsspørgsmål
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 29-05-05 20:49

Jeg kommer ned fredag morgen og finder et visitkort i ruden hvorpå der står:
"jeg har nummeret på ham, der påkørte din bil" og et reg.nummer. Da jeg ser
efter, er baglygten ganske rigtigt blevet påkørt og dermed ødelagt.
Derudover er kofangeren tydeligt mærket af sammenstødet.
Da det er en gammel bil tænker jeg at det nemmeste er at punge ud med de
300.- til en ny baglygte. Det viker umiddelbart besværligt at skulle have
fat i forsikringen for det småbeløb, men omvendt kan der jo være sket mere
end der blot kan ses med det blotte øje?

Hvad mener I og hvad gør man når man blot står med en smadret lygte og et
registreringsnummer? Tak, Thomas

Fra : Tobester

Dato : 29-05-05 21:40

Jeg går ud fra, at du ikke har kasko på din bil? Ellers anmelder du det til
dem, efter at have overvejet evt. præmiestigning, hvis synderen ikke
findes...

Hvis du ringer til Politiet og forklarer dem sagen, så vil de i mange
tilfælde give dig tlf. eller adresse på bilindehaveren. Ellers kan du
kontakte dit forsikringsselskab, der kan rekvirere de samme oplysninger hos
Polisen.
Så ringer du til indehaveren og taler med ham. Enten benægter han eller
lover dig tæsk, ellers siger hun undskyld og spørger, om I skal finde ud
af det udenom forsikringen, da hun kommer til at betale uanset hvad.

Hvad angår skjulte skader, så kør bilen forbi et mindre værksted, gerne før
du indgår ovenstående aftale, og lad dem kigge på det. Er det ukompliceret,
så vil de nok kunne sige det med det samme....

Held og lykke,

T obeste r

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 29-05-05 21:56

Du ringer til fyren og får nummeret på ham der påkørte bilen. Én ting er at
det er en gammel bil, men det er noget svineri at køre derfra uden at sætte
en seddel i ruden. Det er muligt at baglygten kun koster 300,- og dermed
bliver forsikringen heller ikke blandet ind i det, da idiotens selvrisko
sandsynligvis er min. 3.000,- Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til ham, og
forlange de 300,- til en lygte + en tusse som "svie og smerte" til
kofangeren. Hvis han nægter, kan du jo forklare ham, at du i så fald, jo
bare kan sætte den på værksted, og bede dem sende ham regningen. Før du gør
det sidste, skal du jo nok lige sikre dig, at ham der så uheldet, er villig
til at fortælle politiet at den er god nok.

Mvh

Jasper

Fra : John N. H.

Dato : 29-05-05 22:25

"Thomas Damgaard" skrev:

> [...]
> mere
> end der blot kan ses med det blotte øje?

Kan du leve med en skrammet kofanger, og kan du få fat i en baglygte til
den pris ? Jamen, så gør da det og spar dig selv for yderligere
ærgelser.
Det er lidt underligt, at en anden sætter en seddel i (uden navn?), og
denne oplyser et registreringsnummer. Ergo vil hverken skadevolder eller
vidne stå frem med navn. Det er næsten helt sikkert, at det er et
opdigtet reg.nummer, du nu står med, derfor mener jeg, du kun får besvær
og ærgelser ved at anmelde og drage forsikring ind i det.

Mvh
John

Fra : Rander

Dato : 29-05-05 23:58

Sun, 29 May 2005 23:24:51 +0200 brugte John N. H. 29 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>opdigtet reg.nummer, du nu står med, derfor mener jeg, du kun får besvær
>og ærgelser ved at anmelde og drage forsikring ind i det.

Sådan et plejer at indeholde både navn, adresse og telefonnummer...

http://rander.dk (temporarily down!)

Der findes to slags musik. God og dårlig. (Duke Ellington)

Fra : John N. H.

Dato : 30-05-05 20:28

"Rander" skrev:

> Sådan et plejer at indeholde både navn, adresse og telefonnummer...

Hvis det er et trykt visitkort fra bogtrykkeren, så ja.
Hvis det er hans eget, så er det fint.
Hvis det er et, han har modtaget fra tredjeperson i en eller anden
anledning, så er det knapt så fint. (De fleste modtager visitkort i ny
og næ, og de har det jo med at havne i pungen en rum tid).
Hvis det er en håndskrevet lap papir, hvorom udtrykket "visitkort"
faktisk også kan bruges, så..............

OK, måske synes du, fantasien løber af med mig.
Men erfaringen siger mig, at folks kreativitet er stor, når det gælder
om at unddrage sig et ansvar.

Mvh
John