Hjælp til Half-Life Opposing Force
Fra : Bettina&Fillip

Dato : 29-05-05 20:31

Hej igen NG

Desværre sidder jeg også fast i Opposing Force...

Det er i banen der hedder Vicarious Reality. Det er vist 7. bane.

Jeg er kommet til "Specimen Cultivation Room" hvor jeg skal krydse et grønt
rum.
Jeg har samlet barnacle grapple op på opfordring fra "the scientist ".

Jeg har copy/pasted dette fra
http://www.planethalflife.com/opforce/walk/OFwalk_e7.shtm

- Continue until you come to a door marked "Specimen Cultivation Room".

- You'll be confronted with a greenish room with alient ammo growing all
over the walls. You'll need the grapple to cross this room, but it will be
fairly hard with three aliens spitting acid at you.

- Kill the aliens and then cross the room, using the grapple to attach to
the alien plants. It would not be a bad idea to stock up on ammo at this
point - it will regenerate after a few seconds, so don't be in a hurry to
leave.

Der står ganske vist hvad jeg skal gøre men jeg fatter simpelthen ikke
hvordan.

Én der ved hvordan dette skal gøres så jeg kan komme videre?

Mvh

Fillip

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-05-05 20:38

Bettina&Fillip wrote:

:: all over the walls. You'll need the grapple to cross this room, but
:: it will be fairly hard with three aliens spitting acid at you.

En af våbene skyder en lang tunge ud , men den kan ikke hænge fast på alt.
Hvis du skyder tungen på noget organisk (som de grønne ting der sidder på
væggen), så vil den sidde fast, og når den så trækker tungen ind, vil du
bliver slæbt derover. Du kan således bruge den som et tov, eller trækspil.
Skyder du den derimod bare ind i en væg, vil tungen bare ryge tilbage. Du
skal med andre ord ud og lege batman.

De grønne "æbler" der vokser ud af de grønne ting, er iøvrigt ammunition
til et andet våben.

Fra : Bettina&Fillip

Dato : 29-05-05 21:03

"Sune Storgaard" wrote:
> [...]

Ajjj, det var lige hvad der skulle til. Havde set mig blind på et andet
våben/hjælpemiddel og mit klik havde været for kort på det våben der skulle
bruges. Så jeg var ikke klar over det med "tungen".

Takker. Skønt at kunne komme videre.

Venligst

Fillip