/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
SplitScreen i PS-Elements 3.0
Fra : Lasse Elmer


Dato : 29-05-05 20:11

Hej.

Er der nogen som ved, om man kan udnytte to skærme i Photoshop Elements
3.0.? Altså have alle værktøjer på en skærm og selve billedet på en anden.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg enten skal ud og købe en 20" fladskærm
(jeg har ikke plads til en 21" CRT i dybden på skrivebordet) eller en ny 19"
CRT og så bruge min 17" CRT ved siden af til værktøjer.

Jeg har kig på denne fladskærm fra dell:
http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=29134&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=5194&first=true&page=productlisting.aspx
men er i tvivl om den egner sig til billedbehandling.

Så kan man bruge to skærme i elements? -og hvad ville i vælge for en løsning
?

Som i kan se, har jeg krydspostet. Emnet er lidt OT og alligevel et relevant
spørgsmål i begge grupper. Så Please Don't Flame Me

--
Med venlig hilsen
Lasse Elmer



 
 
Thomas Schreiber (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 29-05-05 20:26

Lasse Elmer wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen som ved, om man kan udnytte to skærme i Photoshop Elements
> 3.0.? Altså have alle værktøjer på en skærm og selve billedet på en anden.

Du kan da bare selv resize arbejdsområdet ud over to skærme.


--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Lasse Elmer (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Elmer


Dato : 29-05-05 20:37

> Du kan da bare selv resize arbejdsområdet ud over to skærme.
> --
> Thomas Schreiber


Ok. Tak for svaret.

Jeg var ikke helt klar over hvordan man gjorde. Jeg har aldrig prøvet at
arbejde med to skærme før.

Er det en bedre løsning en at vælge en 20" fladskærm?

--
Med venlig hilsen
Lasse Elmer



Thomas Schreiber (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 29-05-05 21:33

Lasse Elmer wrote:
> Er det en bedre løsning en at vælge en 20" fladskærm?

Kommer jo an på hvillen opløsning du vil køre.
Hvis du er seriøs med dit PS arbejde, ville jeg anbefale en Trinitron
CRT skærm.

Hvis den 20" TFT du vil have kan køre 1600*1200 i 100hz eller mere, er
det fint, men det tvivler jeg på at den kan. TFT fylder meget lidt rent
fysisk, hvorfor jeg af samme grund har TFT. Til gengæld bruger jeg ikke
min skærm oervejende til billedredigering.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Martin Petersen (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 29-05-05 22:44

Thomas Schreiber - REMOVEnews@schreiber.se
429a26fb$0$18636$14726298@news.sunsite.dk
skrev følgende:
> Lasse Elmer wrote:
>> Er det en bedre løsning en at vælge en 20" fladskærm?
>
> Kommer jo an på hvillen opløsning du vil køre.
> Hvis du er seriøs med dit PS arbejde, ville jeg anbefale en Trinitron
> CRT skærm.
>
> Hvis den 20" TFT du vil have kan køre 1600*1200 i 100hz eller mere,

Hvorfor 100 Hz... Kan du i det hele taget finde en TFT skærm der kan køre
100 Hz? :)

--
Martin Petersen



Tommy Fer (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-05-05 05:56

Martin Petersen wrote:
> Thomas Schreiber - REMOVEnews@schreiber.se
> 429a26fb$0$18636$14726298@news.sunsite.dk
> skrev følgende:
>
>>Lasse Elmer wrote:
>>
>>>Er det en bedre løsning en at vælge en 20" fladskærm?
>>
>>Kommer jo an på hvillen opløsning du vil køre.
>>Hvis du er seriøs med dit PS arbejde, ville jeg anbefale en Trinitron
>>CRT skærm.
>>
>>Hvis den 20" TFT du vil have kan køre 1600*1200 i 100hz eller mere,
>
>
> Hvorfor 100 Hz... Kan du i det hele taget finde en TFT skærm der kan køre
> 100 Hz? :)

Hz er fløjtende ligegyldigt på en TFT skærm, bare der er nok til at de
kan følge med reaktions tiden. en CRT står og flimre pga at elektron
kanonen arbejder sig frem, linie efter linie, det kan den så gøre 100
gange i sekundet og vupti 100hz. men en fladskærm beholder sin
"indstilling" pr pixel så den står helt afslappet også selvom den kun
køret 1 hz, det ville kune påvirker bevægelser på skærmen!

mvh Tommy Fer

Thomas Schreiber (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 30-05-05 06:16

Tommy Fer wrote:
> Hz er fløjtende ligegyldigt på en TFT skærm, bare der er nok til at de
> kan følge med reaktions tiden. en CRT står og flimre pga at elektron
> kanonen arbejder sig frem, linie efter linie, det kan den så gøre 100
> gange i sekundet og vupti 100hz. men en fladskærm beholder sin
> "indstilling" pr pixel så den står helt afslappet også selvom den kun
> køret 1 hz, det ville kune påvirker bevægelser på skærmen!

Dvs, du ikke kan se forskel på om din skærm køre 60 eller 75hz?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Jan Bøgh (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 30-05-05 07:30

Thomas Schreiber wrote:

> Dvs, du ikke kan se forskel på om din skærm køre 60 eller 75hz?

Netop!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 23/5/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Schreiber (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 30-05-05 10:14

Jan Bøgh wrote:
>> Thomas Schreiber wrote:
>>Dvs, du ikke kan se forskel på om din skærm køre 60 eller 75hz?
>
>
> Netop!
>
> vh
> Jan

Det kan jeg nu nemt på min TFT skærm.



--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Hans Joergensen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-05-05 11:42

Thomas Schreiber wrote:
>>>Dvs, du ikke kan se forskel på om din skærm køre 60 eller 75hz?
>> Netop!
> Det kan jeg nu nemt på min TFT skærm.

Den eneste gang jeg har bemærket forskel på TFT ved 60hz og 75hz var
da en TFT-skærm flimrede ved 75hz og ikke ved 60hz.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

zczc (30-05-2005)
Kommentar
Fra : zczc


Dato : 30-05-05 12:22


"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:429ad949$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan Bøgh wrote:
> >> Thomas Schreiber wrote:
> >>Dvs, du ikke kan se forskel på om din skærm køre 60 eller 75hz?
> >
> >
> > Netop!
> >
> > vh
> > Jan
>
> Det kan jeg nu nemt på min TFT skærm.
>
Mon dog?



Jan Bøgh (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 30-05-05 13:06

Thomas Schreiber wrote:
> Jan Bøgh wrote:
>>> Thomas Schreiber wrote:
>>> Dvs, du ikke kan se forskel på om din skærm køre 60 eller 75hz?
>> Netop!
> Det kan jeg nu nemt på min TFT skærm.

Det er muligt at du har overskredet nogle grænser. Mine yndlingsskærme
(hvilket betyder 'blandt de skærme, jeg har adgang til') har svjh en øvre
grænse på 85 Hz - det er da muligt at de billigere typer ikke kan nå helt så
langt.
Men lige så længe jeg har arbejdet med LCDskærme har der ikke været forskel
på forskellige opdateringsfrekvenser, når man holdt sig indenfor grænserne.
Det kan være, at din skærm ikke kan klare 75 Hz, og så kan det jo godt være
at der er forskel.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 23/5/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



CopyCat (30-05-2005)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 30-05-05 19:53

>
> Det kan jeg nu nemt på min TFT skærm.
>
Det kan jeg også ., men efter lidt testen ., er jeg kommet frem til at det
er grafikortet der er fejlkilden ..

~~Frank . ,



Tommy Jensen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 30-05-05 06:51

On Sun, 29 May 2005 23:43:33 +0200, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote:

>Thomas Schreiber - REMOVEnews@schreiber.se
> 429a26fb$0$18636$14726298@news.sunsite.dk
> skrev følgende:
>> Lasse Elmer wrote:
>>> Er det en bedre løsning en at vælge en 20" fladskærm?
>>
>> Kommer jo an på hvillen opløsning du vil køre.
>> Hvis du er seriøs med dit PS arbejde, ville jeg anbefale en Trinitron
>> CRT skærm.
>>
>> Hvis den 20" TFT du vil have kan køre 1600*1200 i 100hz eller mere,
>
>Hvorfor 100 Hz... Kan du i det hele taget finde en TFT skærm der kan køre
>100 Hz? :)

Frekvens har ved TFT skærme ikke samme betydning som CRT skærme.

http://www.prad.de/new/monitore/shownews_faq28.html



MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Thomas G. Madsen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-05-05 12:16

Thomas Schreiber skrev:

[Se forskel på 60 og 75 Hz]
> Det kan jeg nu nemt på min TFT skærm.

Prøv at læse afsnittet ved navn 'Clock/phasing for Analog inputs'
og evt. også 'Clock/Pitch and Phase controls' på følgende side:
<http://www.techmind.org/lcd/>. Der er forklaret hvorfor en TFT-
skærm kan finde på at opføre sig anderledes ved forskellige Hz-
indstillinger, hvis den bliver forbundet analogt. Altså via VGA-
stikket på grafikkortet.

En digital forbindelse (DVI) er selvfølgelig det mest optimale,
når vi taler fladskærme.

Krydspostet til: dk.edb.hardware.skaerm og dk.fritid.foto.
FUT til: dk.edb.hardware.skaerm.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Knud Larsen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 30-05-05 19:01


"Lasse Elmer" <lasseelmer@mail.dk> wrote in message
news:429a13bb$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogen som ved, om man kan udnytte to skærme i Photoshop Elements
> 3.0.? Altså have alle værktøjer på en skærm og selve billedet på en anden.
>
> Grunden til at jeg spørger er, at jeg enten skal ud og købe en 20"
> fladskærm (jeg har ikke plads til en 21" CRT i dybden på skrivebordet)
> eller en ny 19" CRT og så bruge min 17" CRT ved siden af til værktøjer.
>
> Jeg har kig på denne fladskærm fra dell:
> http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=29134&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=5194&first=true&page=productlisting.aspx

Har du checket deres 19" i samme serie, den får første karakter i tests, og
har en kontrast på 800:1 i stedet for 20'erens 400:1. Den har også en USB2
hub i siden, med fire bekvemme usb-porte, - og så koster den 500 kr mindre
end 20'eren.





Lasse Elmer (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Elmer


Dato : 31-05-05 07:51

> Har du checket deres 19" i samme serie, den får første karakter i tests,
> og har en kontrast på 800:1 i stedet for 20'erens 400:1. Den har også en
> USB2 hub i siden, med fire bekvemme usb-porte, - og så koster den 500 kr
> mindre end 20'eren.
>
Tak for dit forslag.

Men jeg har bestilt 20"eren. Den har fået rosende ord mange steder på
nettet. Så nu prøver jeg og krydser så fingre for at det var det rigtige
valg.

--
Med venlig hilsen
Lasse Elmer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste