Gave - spisebestik med på flyrejse?
Fra : Lars

Dato : 29-05-05 19:17

Hej, vi skal på ferie i Ukraine med fly.
Mit ? går på om hvorvidt vi må tage et spisebestik (gafler & knive) med i vor bagage, eller er
der en risiko for at de i lufthavnene (kbh - Wien - Kiev, Ukraine) tror at de er tiltænkt som
våben?

Æsken med bestikket er i gennemsigtig plast, således det er muligt at se indholdet unden at
åbne pakken. Vi har det selvf. ikke med i vor håndbagage i kabinen, men i kufferten i
lastrummet. Bestikket er en gave til min kones søster.

Har I nogle gode råd?

--
Best regards

Lars

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 29-05-05 19:32

"Lars" <ls@No_Email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vor bagage, eller er
> der en risiko for at de i lufthavnene (kbh - Wien - Kiev, Ukraine) tror at

Næ - du kan jo ikke få adgang til dem under flyvningen. Jeg har altid en
lommekniv med når jeg rejser, dels som værktøj dels til improviseret mad -
har aldrig haft problemer med at have den i den indcheckede bagage.

Mvh Thomas

Fra : Holst

Dato : 29-05-05 19:58

Lars wrote:

> [...]
> åbne pakken. Vi har det selvf. ikke med i vor håndbagage i kabinen, men i kufferten i
> lastrummet. Bestikket er en gave til min kones søster.

Ja, der er ikke noget i vejen for at have knive og lignende med i fly,
blot det ikke er i håndbagagen.

Fra : Ole

Dato : 29-05-05 21:57

> [...]
> kufferten i
> lastrummet. Bestikket er en gave til min kones søster.

Det er altid en god ting at lægge ting som kan bruges som våben, såsom
skive, sakse, barberblade mv, i indchecket bagage. Dit bestik VIL blive set
som våben OG konfiskeret, så det må i den indchekede bagage, hvis du vil
have det med. Jeg har ikke selv haft problemer med at få en skraber med, når
denne har været i indcheket bagage.

Ole

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-05-05 13:40

Hej...
Er lige kommet hjem fra en tur til London, hvor jeg som altid på vores
ferier medbragte min ret store dolk, som har overlevet siden spejdertiden.
Da den jo er pakket ned i bagagen, som man ikke kan komme til under
flyvningen, var der ingen problemer overhovedet.
I Stansted var man ellers sikerhedsmæssigt meget "på mærkerne" - her blev vi
kropsvisiteret og måtte vise undersiden af skoene.
Nå, hellere det end en eller anden terroist sniger sig med.....

Mvh Jørgen