Beklædning 2
Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 18:14

[quote]Netop hjemvendt fra ferie under sydligere og mere latinske
himmelstrøg fascineres jeg atter over forskellene danskere og udlændinge
klæder sig på.

På ferien morer jeg mig ofte med i det stille at gætte nationalitet på folk
man møder på gaden. Og danskerne er ikke vanskelige at spotte. Som udfarende
folkefærd bringer vi vores sære skikke med os, og vores provensielle facon
udtilles gang på gang.

Vi håner ofte amerikanere som værende dårligt klædte, men til tider burde vi
vende blikket indad. For mage til dårlig smag, dårlig stil og i den grad
manglende selvkritisk sans skal man da lede længe efter. I stedet synes
nøgleordene i danskernes påklædningsvaner at være jagten på laveste
fællesnævner og kampen om at gøre sig mindst umage!

Og det uanset om der er tale om familiefaderen i knaldblå t-shirt
(alternativt: stribet skjorte knappet op til navlen), grønne shorts (for små
eller for store) hvide sokker og sandaler eller den unge pige/kvinde som
har købt både den sartlyserøde soltop (der står så godt til hvid hud!) og
de lavttaljerede jeans mindst to numre for små så hvalpefedtet eller de alt
for mange poser chips bogstaveligt hænger ud over bukserne. Sat sammen med
et par blå gummisandaler udgør hun et gruopvækkende syn i sammenligning med
latinske kvinder.

Hvad har det så med erotikon at gøre? - Jo, kære åndsfæller. Jeg kan sør'me
godt forstå at livsglæden og erotikken har langt bedre betingelser sydpå.
For i sammenligning med andre folkeslags påklædningsvalg er danskernes
udtalte mangel på smag og selvkritisk sans dræbende for enhver erotiker.

Derfor en lille opfordring. Please, kære medmennesker. Lidt selvkritik. Lidt
gøren sig umage. Bare engang imellem. Det vil somme tider være gavnligt - og
måske få det erotiske smil frem i stedet for en skraldlatter.
Bekæmp danskernes jagt på laveste fællesnævner, der desværre ser ud til at
være tæt på at lykkes når vi sammenligner os med udlandet.

Fra : Diaperlover

Dato : 30-05-05 17:14

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være tæt på at lykkes når vi sammenligner os med udlandet.
>Hvis du er så vild med udlændingenes påklædning, hvorfor flytter du så ikke
lande og lader os smagløse danskere få lov at slappe af i det tøj vi nu
engang
føler os godt tilpas i

MVH

GLS

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-05-05 17:25

Henri Gath wrote:

> Og det uanset om der er tale om familiefaderen i knaldblå t-shirt
> (alternativt: stribet skjorte knappet op til navlen), grønne shorts (for små
> eller for store) hvide sokker og sandaler

De gange jeg har set en mand med skjorten knappet op til midt på maven
har det ellers lige akkurat været en sydlandsk (ihvertfald sydlandsk
udseende) mand.

Skjorten knappet op til navlen, mere hår på bryst/mave end en middelstor
collie og nok aftershave til at drukne en kat.
Hvis det er stilet/smagsfuldt/sexet beklædning så vil jeg sgu hellere
være det modsatte.

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set en dansk mand i den
beklædning du beskriver. Men bevares... det er også længe siden jeg har
været på ferie udenfor landets grænser. Måske er det blot danskens
foretrukne FERIEbeklædning?

Hvor er det helt præcist du bevæger dig rundt siden du mener danskere,
så groft opstillet, er så forfærdeligt klædt?

Fra : Henri Gath

Dato : 30-05-05 19:09

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det helt præcist du bevæger dig rundt siden du mener danskere, så
> groft opstillet, er så forfærdeligt klædt?

Hvor som helst i landet....

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 31-05-05 15:44

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Bekæmp danskernes jagt på laveste fællesnævner, der desværre ser ud til at
> være tæt på at lykkes når vi sammenligner os med udlandet.

Hvilket tøj går du selv i?

Fra : Henri Gath

Dato : 31-05-05 18:19

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket tøj går du selv i?

Ikke i sandaler med hvide sokker i

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 18:54

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> "Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse

> Ikke i sandaler med hvide sokker i

Tjae, i dag har jeg en kortærmet, hvid skjorte på, en lysebrun blazer,
et par lysebrune, korte læderbukser indkøbt i Tirol sidste sommer og
bare tæer i sandaler.

Passende eksamenstøj.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henri Gath

Dato : 31-05-05 20:44

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Tjae, i dag har jeg en kortærmet, hvid skjorte på, en lysebrun blazer,
> et par lysebrune, korte læderbukser indkøbt i Tirol sidste sommer og
> bare tæer i sandaler.
>
> Passende eksamenstøj.

Gribende.....

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 21:18

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Gribende.....

Det er vist lang tid siden du har set hvordan lærere er klædt til
mundtlig studentereksamen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 31-05-05 21:48

> Det er vist lang tid siden du har set hvordan lærere er klædt til
> mundtlig studentereksamen.

Nu må jeg lige protesterer mod generaliseringen! Jeg har skjorte og slips på
til mundtlig eksamener (og årsprøver)!!!

/K

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 22:25

Hornbech - Nuuk <Hornbech1@greennet.gl> wrote:

> Nu må jeg lige protesterer mod generaliseringen! Jeg har skjorte og slips på
> til mundtlig eksamener (og årsprøver)!!!

Nu nævnte jeg skam også skjorte, men ikke slips. Så hvad var det ellers
du ikke kunne klare?
--
Per Erik Rønne

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 01-06-05 00:01

> Nu nævnte jeg skam også skjorte, men ikke slips. Så hvad var det ellers
> du ikke kunne klare?

Det jeg reagerede på, var Pers antydning af at lærere klæder sig ... _på en
bestemt måde_. Jeg er da i øvrigt ligeglad med, hvordan du går klædt. Men
for mit eget vedkommende kunne jeg aldrig finde på at møde op på min
arbejdsplads iført korte bukser. Det handler om signalværdi! Gymnasiet (for
mit vedkommende) er (eller burde være) en seriøs arbejdsplads og ikke en
feriekoloni, hvorfor jeg mener, at beklædningen bør passe dertil. Ydermere
er eksamen en mærkedag som har stor betydning for de unge menneskers
fremtid, og man kan let vise, at man tager det seriøst ved at sende sådanne

/K

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-05 04:49

> [...]
> er eksamen en mærkedag som har stor betydning for de unge menneskers
> fremtid, og man kan let vise, at man tager det seriøst ved at sende sådanne

Den holdning troede jeg lå årtier tilbage. Men til eksamen og
undervisning ville jeg nu altid sørger for at have strømper på {ingen
bare tæer}, pæn hvis skjorte mv., men vil du virkelig kritisere Frederik
IVs kroningsdragt:

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.danskekonger.dk/store/freI
V.jpg&imgrefurl=http://www.danskekonger.dk/biografi/FreIV.html&h=321&w=2
00&sz=14&tbnid=krZU_wCyOIQJ:&tbnh=114&tbnw=71&hl=da&start=1&prev=/images
%3Fq%3D%2B%2B%2B%2BFrederik%2B4.%26svnum%3D100%26hl%3Dda%26lr%3D%26newwi
ndow%3D1

Christian VII kunne nu også:

Fra : PerX ...

Dato : 05-06-05 21:48

In article <1gxgpf5.de3dsb14kbgiuN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid says...

> [...]
> 00&sz=14&tbnid=krZU_wCyOIQJ:&tbnh=114&tbnw=71&hl=da&start=1&prev=/images
> %3Fq%3D%2B%2B%2B%2BFrederik%2B4.%26svnum%3D100%26hl%3Dda%26lr%3D%26newwi

eek, hvad lige med shorter URL ...

Fra : Anders

Dato : 01-06-05 11:16

Hornbech - Nuuk skrev:
> Ydermere
> er eksamen en mærkedag som har stor betydning for de unge menneskers
> fremtid, og man kan let vise, at man tager det seriøst ved at sende sådanne

Det er meget muligt at det er en mærkedag med eksamen. En vigtig dag.
Men når jeg skal sidde ved det grønne bord (om 21 dage), vil jeg da
hellere have at min lærer og censor er afslappet klædt. Det vil
appelerer mere til mig. Jeg vil føle mig mindre nervøs. At det er en
vigtig dag, kan man signalere med sin opførsel istedet?

Men heldigvis er lærerne på min uddannelse meget afslappede, ja nærmest
for meget i ny og næ hvis du spørger mig, så jeg skal ikke være bange
for nypressede lærredsbukser, hvid skjorte og slips.

- Anders

Fra : Bo Nielsen

Dato : 31-05-05 23:53

> Det er vist lang tid siden du har set hvordan lærere er klædt til
> mundtlig studentereksamen.
> --
> Per Erik Rønne

Ja, det er sikkert noget som tænder eleverne, at se dig i korte læderbukser.
Så er det jo skønt for dig at det er_ mundtlig,_ de skal op i : o )))

Boni