Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal til Kina....
Fra : BS

Dato : 29-05-05 17:24

Hejsa

Jeg skal til Kina i et halv år fra august og frem. Jeg overvejer om jeg skal
købe at kamera dernede - er der nogle der kender til det kinesiske marked ?

Jeg ankommer i Beijing men skal leve i Jinan 700km syd for Beijing....

Fra : Christian

Dato : 29-05-05 18:52

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg skal til Kina i et halv år fra august og frem. Jeg overvejer om jeg
> skal købe at kamera dernede - er der nogle der kender til det kinesiske
> marked ?

nej det skal du ikke..Kina har import skat på alt fra udlandet,-tag til Hong
Kong eller Singapore.

Fra : BS

Dato : 30-05-05 09:51

> nej det skal du ikke..Kina har import skat på alt fra udlandet,-tag til
> Hong Kong eller Singapore.

Ok takker ;)

Fra : David Bust

Dato : 30-05-05 11:30

Hej BS

Jeg kom hjem for lidt over en uge siden fra Beijing. Syntes det var rigig
billiget
der over... jeg købte et MB-D100 (baterigreb til nikon d-100) for 600 kr ...
Det er et ½ år siden jeg spurte på det i en butik her i dk men der var
prisen 2500

P.S dvd koster mellem 10-20 kr

Fra : Holst

Dato : 30-05-05 11:46

David Bust wrote:

> P.S dvd koster mellem 10-20 kr

De må have snydt dig. Det var oppe i medierne for nylig, at den nye Star
Wars III på dvd kostede 5 kr. i Kina.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-05-05 13:25

David Bust wrote:
> P.S dvd koster mellem 10-20 kr

For piratkopier vel? Hvis du bliver taget i tolden, skal du godt nok
hoste op med nogle kroner + at du sandsynligvis får en plet på dit
straffe attest.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-05-05 14:04

Thomas Schreiber wrote:

> For piratkopier vel? Hvis du bliver taget i tolden, skal du godt nok
> hoste op med nogle kroner + at du sandsynligvis får en plet på dit
> straffe attest.

Næppe - med mindre der er tale om en straffelovsovertrædelse eller
overtrædelse af loven om euforiserende stoffer. Hvis der er tale om andre
lovovertrædelser, der har ført til frihedsstraf eller frakendelse af
kørerkort mv. står det svjh på den straffeattest, politiet selv har adgang
til, men ikke den der udstedes til brug for jobansøgninger mv.
Så mon ikke pletten undgås her?

vh
Jan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-05-05 15:57

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> kørerkort mv. står det svjh på den straffeattest, politiet selv har adgang
> til, men ikke den der udstedes til brug for jobansøgninger mv.

Hvis du vader igennem tolden med en kuffert fyldt med ulovlige film
eller software, mon så ikke du får en lille anmærkning et sted eller to
i dine "offentlige papirer"? Bøderne er jeg enorme for den slags
overtrædelser, så jeg tvivler du slipper med en løftet pegefinger. Sorry
- meget off topic.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-05 16:54

In article <429b29c9$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> i dine "offentlige papirer"? Bøderne er jeg enorme for den slags
> overtrædelser, så jeg tvivler du slipper med en løftet pegefinger. Sorry

Undskyld mig, men hvad er grundlaget for at uddele bøder til FORBRUGERE
der medbinger til eget forbrug ? Der er ikke noget. Såfremt du slæber
flere kopier med af samme film så man forventer du vil videresælge, så
er det en helt anden problemstilling.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-05-05 17:19

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> der medbinger til eget forbrug ? Der er ikke noget. Såfremt du slæber
> flere kopier med af samme film så man forventer du vil videresælge, så

Er der piratkopiering til eget forbrug? Dvs. hvis du har din hardisk
fyldt op med (forskellige) film og mp3'er så er det ok, da det er til
eget forbrug, og man kan dermed/derfor ikke blive retsforfulgt?? Så
spilder antipiragruppen vel sin tid? Det giver ingen mening for mig at
det er ok, når det er til eget forbrug.

Hvis man laver forsikringssvindel eller socialt bedrageri er det vel
også til "eget forbrug", men det er så vidt jeg ved ikke lovligt?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-05-05 07:33

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> eget forbrug, og man kan dermed/derfor ikke blive retsforfulgt?? Så
> spilder antipiragruppen vel sin tid? Det giver ingen mening for mig at

I denne sammenhæng (tråden) er det ord, du skal hæfte dig ved 'straffelov'.

> Hvis man laver forsikringssvindel eller socialt bedrageri er det vel
> også til "eget forbrug", men det er så vidt jeg ved ikke lovligt?

Det handlede vel om straffeattest og ikke lovlighed. Der er masser af
ulovligheder, der ikke er omfattet af straffeloven.
Men alt i alt er diskussionen vel OT her, så jeg vil anbefale dig at søge
oplysning på dk.videnskab.jura, hvor man sikkert med glæde vil udbrede sig
om forskellen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-05 15:54

In article <429b0635$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> For piratkopier vel? Hvis du bliver taget i tolden, skal du godt nok
> hoste op med nogle kroner + at du sandsynligvis får en plet på dit
> straffe attest.

Lov om ophavsret er underlagt privat påtale, så det offentlige kan
ikke slæbe dig i retten for at krænke et privat firmas ophavsret.

Til eget brug må du slæbe lige så meget pirat og kopi med til eget
forbrug som du kan få plads til indenfor beløbsgrænserne.

Hvor læser du at der er mere told/moms/afgifter på kopier end der
er på originale skiver ? der er nok mindre da kopierne er billigere.

Straffeattesten, det er noget med brud på straffeloven.

Fra : Jacob

Dato : 30-05-05 17:16

> [...]
> er på originale skiver ? der er nok mindre da kopierne er billigere.
>
> Straffeattesten, det er noget med brud på straffeloven.

så der kommer nok til at stå noget lignende. tildelt 10 stikke slag for
ukorekt fodbeklædning.