"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
news:42b082a1$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[snip]
> Virakken skabte en del ufortjent opmærksomhed om skidtet, men som
forælder
> er jeg glad for, at mine børn aldrig bliver udsat for den cd-rom. Og
> opmuntret over at en ansvarlig politiker turde trække en streg i
sandet -
> med risiko for at blive beskyldt for at være snerpet, hellig osv. osv.
Så
> alt i alt en opløftende historie.
Ok - sådan er der jo naturligvis forskelle.
Som forælder var jeg taknemmelig for, at den kunne hentes på nettet,
hvorefter der skete 2 ting:
1) Vi fik faktisk en snak om nogle ting vi ellers IKKE ville have snakket
om
herhjemme.
Herunder vigtigheden af at anvende prævention - Begge drenge er blevet
ANMODET om ikke at begive sig for langt ind i erotikkens labyrint inden de
blev 15, og begge har fået en pakke kondomer på deres 15 års fødselsdag.
(Vi gennemså den og fandt den informativ, hvorefter vi gik den igennem
sammen med ungerne - som dog allerede havde set den..).
2) Vi fandt også ud af, at ungerne uden vores "hjælp" - naturligt
nysgerrige - opsøger information. Det var derfor en kærkomme lejlighed til
at få forklaret dem mange af de misforståelser (herunder pornografi!), som
de gik og "sloges" med..!
Mht til beskrivelser af diverse sexuelle afvigende tendenser, så bliver de
nævnt i materialet - men da ikke som noget naturligt (?)
men - indrømmet - heller ikke med nogle pædogiske eller fordømmende
kommentarer...
Informationer fra dette værk var ej heller beregnet på at stå alene..!
Hvorom alting er, så mistede ungerne (drenge på dengang 12 og 14 år)
ganske
hurtigt interessen for den.
Men materialet var i nogen grad ganske anvendeligt som indledning til en
mere dybdegående information fra os til dem.
Som forælder var jeg da taknemmelig for, at få dette spark bagi - at blive
gjort opmærksom på, at "bimse" ikke længere var en lille sød dreng..!
Hvordan fungerer sexualundervisningen egentlig ?
Har lærerne noget - fornuftigt - materiale de kan anvende - er det fortsat
bien og blomsten, der dominerer informationsniveauet ?
Er det - stadig - op til den enkelte lærer, at stamme sig igennem
testikkel
og ovarium ??
Da jeg gik i skole, var det netop en gennemstamning af testikler og
ovarier,
der var på tavlen - at mine unger véd noget om dét skyldes udelukkende, at
vi har fortalt om det - sexual undervisning har (i nogle tilfælde) en
tendens til at være én lektion, hvor læreren kommer sent og hvor ungerne
får
tidligt fri...
Så: synes du bedre om alternativet ?
/Henning.
--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 2 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her:
www.spamfighter.dk