Andet multimedie
bentjuul 3670
Delvis gennemsigtig png
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-05 15:54

Hej NG
Jeg står og skal bruge en 250(bredde) gange 150(højde) hvid png med en 70%
gennemsigtighed. Jeg har prøvet med PSP5, men kunne ikke få det lavet.

Er det min - meget bedagede, men højt elskede - PSP5, der ikke kan klare
opgaven eller er det bare mig, der ikke har luret tricket?

PS. I gif har jeg ingen problemer med at lave gennemsigtighed (kan der kun
lavesi et niveau).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 29-05-05 16:09

> Hej NG
> Jeg står og skal bruge en 250(bredde) gange 150(højde) hvid png med en 70%
> gennemsigtighed. Jeg har prøvet med PSP5, men kunne ikke få det lavet.
http://www.buur.info/s2a/70procent.png (den er ikke så nem at se, men den er
der ;))

> Er det min - meget bedagede, men højt elskede - PSP5, der ikke kan klare
> opgaven eller er det bare mig, der ikke har luret tricket?
Kan desværre ikke komme med nogen forklaring, bruger selv photoshop til al
grafik, men håber du kan bruge overstående link.

--
Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-05 16:25

Christoffer wrote:

> [...]

> Kan desværre ikke komme med nogen forklaring, bruger selv photoshop
> til al grafik, men håber du kan bruge overstående link.

Jeg takker.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-05-05 14:53

> [...]
>
> Er det min - meget bedagede, men højt elskede - PSP5, der ikke kan klare
> opgaven eller er det bare mig, der ikke har luret tricket?

Den skal jo ihverfald kunne gemme i PNG-24 (og ikke kun PNG-8) for at kunne
lave delvis transparens.
Og så skal du huske at vælge det rigtige format, når du gemmer

/Per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-05-05 15:59

Per Christoffersen wrote:
> [...]

> kunne lave delvis transparens.
> Og så skal du huske at vælge det rigtige format, når du gemmer

Jeg har rodet med det et par dage og må nok komme til den erkendelse, at
PSP5 trænger til at blive skiftet ud med noget nyere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/