Udspile flag
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-05-05 14:58

Hejsa,

Jeg dykker normalt fra RIB og ikke altid i vind > 6sm så jeg har et problem
med at få udspilet vores dykkerflag. Er der nogen der har fundet på en smart
anordning man kan bruge når man dykker fra RIB og ikke har en mast?

Fra : Egon Stich

Dato : 29-05-05 19:25

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
smart
> anordning man kan bruge når man dykker fra RIB og ikke har en mast?

Har du set en "Samurai" film?
Der løber de rundt med flag der er udspilet ved hjælp af er pind, der er
bundet vandret ud tfa toppen af stangen.
Mon ikke det også vil fungerer ved et dykkerflag på 1 meter?

MVH
Egon.

(Som igen i dag, desværre, har oplevet dykkere uden lovlig afmærkning.)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-05-05 19:51

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> Der løber de rundt med flag der er udspilet ved hjælp af er pind, der er
> bundet vandret ud tfa toppen af stangen.
> Mon ikke det også vil fungerer ved et dykkerflag på 1 meter?

Jah jeg har forståelse for den overordnede idé, det jeg leder efter er mere
praktiske eksempler.

Fra : Henrik Manley

Dato : 29-05-05 20:40

> [...]
> smart
> anordning man kan bruge når man dykker fra RIB og ikke har en mast?

Vi bruger en løsning med en overligger og en tværpind. Det har virket de
sidste mange år.

-------------
l /
l /
l /
l /
l /

Havbassedesign (R)

Det hele sidder sammen i en del så man klapper det bare op når man skal
bruge det.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk