spørgsmål afledt af tråd i dk.f
Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 15:23

I dk.fritid.bil har jeg skrevet en lille historie som skete igår.

Jeg var ude at spille golf, og medens jeg gik min runde, har en ung mand
været så uheldig at "tabe" en golfkølle 20 meter i en bue i luften, og
ramme taget og bagsmæk på min forholdvis nye bil...

Bilen var parkeret på en parkeringsplads der hører til banen, og den
unge mand har stået på drivingrange som ligger omkring 20 meter væk, bag
drivingrange...

Nu er spørgsmålet så, om det er min forsikring (kasko) eller hans
forældres forsikring der skal betale for at få udbedret de buler skaden
har medført?

På forhånd tak for hjælpen

Lars B

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-05-05 15:28

Lars Jensen wrote:

:: Nu er spørgsmålet så, om det er min forsikring (kasko) eller hans
:: forældres forsikring der skal betale for at få udbedret de buler
:: skaden har medført?

Din bil, din forsikring...

Jan

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 15:37

Jan Pedersen wrote:
> [...]
>
> :: Nu er spørgsmålet så, om det er min forsikring (kasko) eller hans
> :: forældres forsikring der skal betale for at få udbedret de buler

Det var jo dejligt nemt :)

> Jan

Lars B

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 18:06

Jan Pedersen wrote:

> [...]
>
> :: Nu er spørgsmålet så, om det er min forsikring (kasko) eller hans
> :: forældres forsikring der skal betale for at få udbedret de buler

Hvordan kan det være at det ikke er ham den unge fyr der skal betale for
skaden f.eks. gennem sin fritids-ulykkesforsikring eller lign (aner ikke
hvad det hedder sådan noget), når han er skadevolder (også selvom det
var et uheld)?

Det har måske noget med forsæt at gøre?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : alexbo

Dato : 29-05-05 18:14

"Martin Jørgensen" > skrev

> [...]
> skaden f.eks. gennem sin fritids-ulykkesforsikring eller lign (aner ikke
> hvad det hedder sådan noget), når han er skadevolder (også selvom det

Hans ansvarsforsikring,
ulykkesforsikring gælder een selv, en slags kasko.

Hvis dette link virker, så kan man læse Peter Grauslund`s svar til mig i
lignende
anledning.

http://groups.google.com/groups?selm=c86vl2%24oo3%241%40news.cybercity.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 22:51

alexbo wrote:

-snip-

> Hvis dette link virker, så kan man læse Peter Grauslund`s svar til mig i
> [...]

Ok, tak. Der har du været heldig. Han plejer normalt ikke at skrive et
så fyldestgørende svar, såvidt jeg husker men det er vist nogenlunde
lige i øjet.

Fra : alexbo

Dato : 29-05-05 16:50

"Lars Jensen" skrev

> Nu er spørgsmålet så, om det er min forsikring (kasko) eller hans
> forældres forsikring der skal betale for at få udbedret de buler skaden
> har medført?

Din kasko, men hvis du har en selvrisiko så skal skadevolderen betale denne.

For et år siden var der en tråd om en fyr der tabte nogle flasker fra
altanen ned på en bil.
Det gav mig anledning til at stille et spørgmål i denne NG, den 15-5-2004
under overskriften ansvar og selvrisiko, du kan finde det med Google.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 18:34

alexbo wrote:
> "Lars Jensen" skrev

> Din kasko, men hvis du har en selvrisiko så skal skadevolderen betale denne.

Okay.

> [...]
> Det gav mig anledning til at stille et spørgmål i denne NG, den 15-5-2004
> under overskriften ansvar og selvrisiko, du kan finde det med Google.

Fundet og læst, tak for svaret.

> mvh
> Alex Christensen

Lars B