Elektrisk violin, el-bas og trommesæt - hv~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-05-05 14:59

Hej

Nu har jeg haft en stump af et fusionsjazznummer på et
kasettebånd, optaget fra DRP3-radio ca. februar 1978,
uden at vide, hvem det er der spiller. Man hører en elektrisk
violin, som rigtig slår sig løs, akkompagneret af en el-bas
og et trommesæt. Hvem kan det mon være?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Dag Stinus

Dato : 29-05-05 20:15

> [...]
> uden at vide, hvem det er der spiller. Man hører en elektrisk
> violin, som rigtig slår sig løs, akkompagneret af en el-bas

I en TV-udsendelse om Finn Ziegler for mange mange år siden blev der vist et
klip hvor han spillede el-violin med sin søns(?) rock(?)-gruppe.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-05-05 23:21

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> [...]
> uden at vide, hvem det er der spiller. Man hører en elektrisk
> violin, som rigtig slår sig løs, akkompagneret af en el-bas

Mahavishnu Orchestra eller Jean-Luc Ponty måske.

Er der ikke noget keyboard og guitar?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-05-05 07:01

Sune Salminen skrev:

> Mahavishnu Orchestra

Nej, dem har jeg mange plader med. Det er et helt enkelt nummer;
ikke så overlæsset som Mahavishnu plejer at være.

> eller Jean-Luc Ponty måske.

Ham har jeg også overvejet. Jeg har flere af hans plader, men
synes ikke det ligner.

> Er der ikke noget keyboard og guitar?

Nej, i hvert fald ikke på den 4-5 minutters bid af nummeret, som
jeg fik optaget, inden båndet løb ud.

--
- mange tak for buddene hidtil
Herluf Holdt

Fra : bonfils

Dato : 30-05-05 14:55

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, dem har jeg mange plader med. Det er et helt enkelt nummer;
> ikke så overlæsset som Mahavishnu plejer at være.

> Ham har jeg også overvejet. Jeg har flere af hans plader, men
> synes ikke det ligner.

Så Stéphane Grappelli, måske?
(Bare et gæt - jeg ved ikke, om han nogensinde har spillet med den nævnte
besætning)

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Ralph

Dato : 30-05-05 21:49

> [...]
> uden at vide, hvem det er der spiller. Man hører en elektrisk
> violin, som rigtig slår sig løs, akkompagneret af en el-bas

Nu bliver man jo lidt nysgerrig, som du sikkert ved er det lovligt at
kopiere analog musik (kasettebånd) så mon ikke du kunne lægge en lille bid
op på dk.binaer?

--
venligst
Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-05 22:52

Den 30-05-05 22.49 skrev Ralph følgende:

> Nu bliver man jo lidt nysgerrig, som du sikkert ved er det lovligt at
> kopiere analog musik (kasettebånd) så mon ikke du kunne lægge en lille bid
> op på dk.binaer?

Hvis han ved det, så ved han forkert. Det er ikke lovligt at lægge musik
op på dk.binaer, medmindre man selv har rettighederne til det - og man
vel og mærke ikke er medlem af KODA.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-05-05 22:46

Ralph skrev:
> Nu bliver man jo lidt nysgerrig, som du sikkert ved er det lovligt
> at kopiere analog musik (kasettebånd) så mon ikke du kunne
> lægge en lille bid op på dk.binaer?

Det med lydfiler, kan jeg desværre ikke for tiden. Men nu vil
jeg tage båndet med ind til "Phonoteket" i Helsingør og spørge
om de kender musikken. Jeg skal nok melde tilbage her.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-05 22:50

Den 29-05-05 15.58 skrev Herluf Holdt, 3140 følgende:

> [...]
> uden at vide, hvem det er der spiller. Man hører en elektrisk
> violin, som rigtig slår sig løs, akkompagneret af en el-bas

Måske Noel Pointer?
Tjek ham på Amazon, hvor du kan høre klip fra nogle af hans lp'er.
http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-form/102-2938652-7140100

Jeg vil tro, du især bør tjekke numrene på Phantazia og Hold on, der
vist begge er fra 1977.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : zillyink

Dato : 31-05-05 00:22

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> uden at vide, hvem det er der spiller. Man hører en elektrisk
> violin, som rigtig slår sig løs, akkompagneret af en el-bas

Subramaniam (noget i den retning) hedder han vist.
Indisk violinist, klassisk 12 toner, har spillet med de største i
US.
Har spillet med Kenneth Knudsen og Svend Asmussen blandt flere
danske jazzmusikere.
(GARLAND)

Kan du være lidt mere specifik mht. stilart og eget gæt på de
andre musikere?!

> Men nu vil jeg tage båndet med ind til "Phonoteket"
> i Helsingør og spørge om de kender musikken.
> Jeg skal nok melde tilbage her.

Hæh - gad nok se Anders og Grethe i en sådan gætteleg! jeg
tror sq at de gætter den!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-06-05 07:59

zillyink skrev:

> Subramaniam (noget i den retning) hedder han vist.
> Indisk violinist, [...]

Ham må jeg vist finde lidt mere om.

> Kan du være lidt mere specifik mht. stilart og eget gæt på de
> andre musikere?!

Det er et roligt, improviseret jazznummer, hvor violinspilleren
helt klart er i centrum. El-bas og trommesæt - med whiskers -
spiller en meget enkel rytmefigur gennem næsten hele nummeret;
de holder dog inde, mens violinspilleren giver en *meget* virtuos
solo.

> Hæh - gad nok se Anders og Grethe i en sådan gætteleg!
> jeg tror sq at de gætter den!

Anders måtte desværre melde pas. Han var ovenpå og gennemlytte
de godt seks minutters båndoptagelse på en ghettoblaster.
Vi var enige om at det var svært at høre om violinen var akustisk
eller el-forstærket. Det lyder som om det er optaget i et studie.
Og det lyder som om der er sat del "rum" på violinen.

Anders gav mig et tip om en fyr henne på musikbiblioteket, som
måske kunne hjælpe.

Nå, men nu har jeg hørt nummeret i 27 år uden at vide hvem
der spiller, så skidt med at går et par uger mere.

Foreløbig tak til alle for interessen.
--
'rluf :·)

Fra : zillyink

Dato : 01-06-05 10:06

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Anders gav mig et tip om en fyr henne på musikbiblioteket, som
> måske kunne hjælpe.

Yes, Thorbjørn han må vide det......hvorfor tænkte jeg ikke lige
på ham!
Den mand er et omvandrende jazzleksikon.

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-