Ny bil i dag... Mitsubishi
Fra : Frederik C

Dato : 29-05-05 15:03

Galant 2.0 GTI 16v fra 1991 med 180.000 på klokken.

Kr. 8.000.

Den skal have lavet lidt rust og skiftet udstødningen, men er ellers helt
fin.

Så jeg er glad.

Det er noget af et spring fra en Escort 1,3 cl fra 87.

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 16:19

Frederik C wrote:
> Galant 2.0 GTI 16v fra 1991 med 180.000 på klokken.

Tillykke, det er en fin bil - kiggede langt efter sådan en da jeg havde
min Galant 1,8 Sport :)

> Kr. 8.000.
>
> Den skal have lavet lidt rust og skiftet udstødningen, men er ellers helt
> fin.
>
> Så jeg er glad.

Forståeligt, hvis ikke der er mere i den end "lidt rust og udstødning",
så er det da en fin fin pris...

> Frederik

Lars B

Fra : Frederik C

Dato : 29-05-05 16:35

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min Galant 1,8 Sport :)

> Forståeligt, hvis ikke der er mere i den end "lidt rust og udstødning", så

Regner nu med, at jeg også skifter tandrem og luftfilter med det samme, så
er man på den sikre side... Gav den også ny olie, da jeg fik den hjem.

Må sige, at jeg er lidt imponeret over, hvor hurtig den er. Og så er der
altså noget specielt over motorer der tager 6-7000 o/m helt rent... Så må vi
se på økonomien senere...

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 29-05-05 19:44

Frederik C wrote:

> Må sige, at jeg er lidt imponeret over, hvor hurtig den er. Og så er
> der altså noget specielt over motorer der tager 6-7000 o/m helt
> rent...

Hvordan tager man de omdrejninger beskidt ?

Så må vi se på økonomien senere...

Hvis du gik efter god benzinøkonomi, har du nok allerede begået den
første fejl

Tillykke med øsen ihvertfald!

/Brian

Fra : Frederik C

Dato : 29-05-05 20:54

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Så må vi se på økonomien senere...
>
> Hvis du gik efter god benzinøkonomi, har du nok allerede begået den

Skal vi kalde det urent... ;)

Jeg går ikke særskilt efter god benzinøkonomi.

I mitsubishi klubben taler de om 10-12 km/l i snit, hvilket er fint.

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 29-05-05 21:18

Frederik C wrote:
> Skal vi kalde det urent... ;)

Lad os bare det....

> Jeg går ikke særskilt efter god benzinøkonomi.

Nææ... så var det jo også jeg mente at du allerede havde begået den
første fejl, ved valg af bil

> I mitsubishi klubben taler de om 10-12 km/l i snit, hvilket er fint.

Min Vectra 2.5 V6 har et snit på 12,42km/l, og jeg har til tider en
temmelig digital speeder

/Brian

Fra : Frederik C

Dato : 29-05-05 21:41

> [...]
> første fejl, ved valg af bil

> Min Vectra 2.5 V6 har et snit på 12,42km/l, og jeg har til tider en

Har set at de asiatiske modeller kørte med lavere gearing. der melder de om
7-8 km/l. Det må godt være lidt bedre end det...

Mvh.

Frederik

Fra : Troels [9380]

Dato : 31-05-05 18:04

> Må sige, at jeg er lidt imponeret over, hvor hurtig den er. Og så er der
> altså noget specielt over motorer der tager 6-7000 o/m helt rent... Så må
> vi se på økonomien senere...

Skrotæske ;)

Min Civic 1.4 16v Dual Carb (2 enkeltspjælds-karburatorer - helt standard,
som resten af motoren) render rask væk 8.000 o/m ;) Om det er rent, ved jeg
ikke, men det lyder fedt.. hehe...

(iøvrigt org. motor - nu kørt 387.300 km)

Men ellers, tillykke med købet!

// Troesl

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-05-05 09:33

Hej Frederik

Tillykke med bilen. Jeg har haft en magen til - samme årgang - og var meget
glad for den. Den begyndte dog at ruste og reservedele er URIMELIGT dyre.
Men hvis man kan fixe ting selv (som jeg læser dit indlæg at du kan - jeg
kan ikke), så er det en kanonbil.

Jeg kørte knapt 11 km/l i min med "lidt" frisk kørsel.

M.h.t. tjek så skal du også lige se på køleren og gearkassen. Kølerne har en
mani med kun at holde en 3-4 år på de årgange af Galant'er og gearkasserne
ca. 250.000 km. Og skiverne skal "køres til". Hvis de er nye og du klodser
dem, så bliver de skæve. Skiver kan fåes uoriginalt.

Kør nu ordentligt (-.

M.v.h.
Andreas Jensen

Fra : Frederik C

Dato : 30-05-05 10:40

"Andreas Jensen" <ccc2500_kan_fjernes@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:429acfaa$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> gearkasserne ca. 250.000 km. Og skiverne skal "køres til". Hvis de er nye
> og du klodser dem, så bliver de skæve. Skiver kan fåes uoriginalt.

Køleren er der styr på...

Gearkassen skulle gerne holde i hvert fald det første år.

Reservedelene er ikke de billigste, men så slemt er det nu heller ikke.

Hører fra forsikringen i dag, det er til gengæld spændene...

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 11:22

Frederik C wrote:
> "Andreas Jensen" <ccc2500_kan_fjernes@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:429acfaa$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hører fra forsikringen i dag, det er til gengæld spændene...

Uhhh ja, det minder mig om da jeg i sin tid sammen med min ekskæreste
købte vores Mitsubihsi Galant 1.8 Sport - det der "sport", det kunne de
godt nok ikke lide hos forsikringsselskabet.

Skvaddernosser - sport på 92' udgaven betød en spoiler med stoplys, og
ABS bremser... men nej, denne ekstra sikkerhed, den kostede os ekstra i
forsikring, og de var ikke til at hverken hugge eller stikke i...

> Mvh.
>
> Frederik

Lars B

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-05-05 13:27

> Hører fra forsikringen i dag, det er til gengæld spændene...

Hvor stor er forskellen i effekt fra GTI til Limited Edition?
Har hørt at GTI er p****dyr ift. LE.
Så måske du kommer til at snakket meget godt for din syge moster.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : H.S.

Dato : 30-05-05 14:20

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Har hørt at GTI er p****dyr ift. LE.
> Så måske du kommer til at snakket meget godt for din syge moster.

GTI'en har 147 HK og render fra 0-100 på 8.9 sek

LE'en har jeg ikke tal på.

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 16:05

H.S. wrote:

> GTI'en har 147 HK og render fra 0-100 på 8.9 sek
>
> LE'en har jeg ikke tal på.

Mener at den har omkring 112-115 i 1.8 LE, men jeg kan huske forkert...

Lars B

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-05-05 19:53

> Mener at den har omkring 112-115 i 1.8 LE, men jeg kan huske forkert...

Hvad med 2,0 LE?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 30-05-05 19:57

On Mon, 30 May 2005 20:53:22 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvad med 2,0 LE?

Jeg har ejet nogen stykker af dem - 109hk/159 Nm...

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 21:14

Mogens wrote:

> Jeg har ejet nogen stykker af dem - 109hk/159 Nm...

SÃ¥ kan mit tal for 1.8 ikke rigtig passe...

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 30-05-05 21:18

On Mon, 30 May 2005 22:14:07 +0200, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>SÃ¥ kan mit tal for 1.8 ikke rigtig passe...

Nej, du er nemlig forkert på den :)
1,8 har kun 86 hk/144 Nm og dermed ret langsom...

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 21:23

Mogens wrote:

> Nej, du er nemlig forkert på den :)
> 1,8 har kun 86 hk/144 Nm og dermed ret langsom...

Tænk - sådan husker jeg slet ikke min Galant, altså som langsom...
underligt, men måske har jeg blot fortrængt det. Alt i alt var det en
lækker bil, og faktisk savner jeg den ind i mellem lidt...

Lars B

Fra : Brian

Dato : 30-05-05 21:29

Lars Jensen wrote:
> Tænk - sådan husker jeg slet ikke min Galant, altså som langsom...

Sådan husker jeg heller ikke den 1.8 jeg var ligeved at købe som
min første bil. Mit sammenligningsgrundlag var så også lidt spinkelt
dengang...
mon ikke det er sådan noget man er ude i ?

> underligt, men måske har jeg blot fortrængt det. Alt i alt var det en
> lækker bil, og faktisk savner jeg den ind i mellem lidt...

Er det derfor du gør alt hvad du kan, for at bule din 6'er i tide og utide ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 30-05-05 21:45

On Mon, 30 May 2005 22:28:42 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Sådan husker jeg heller ikke den 1.8 jeg var ligeved at købe som
>min første bil. Mit sammenligningsgrundlag var så også lidt spinkelt
>dengang... mon ikke det er sådan noget man er ude i ?

Jow, dét vil jeg tro. En 2 liters lider/led under et relativt lavt
drejningsmoment, men bilen var utrolig lækker. Stereoanlæget et
kapitel for sig i lift-back udgaven med stor bagklap, idet
bagagerummet fungerede som sub

>Er det derfor du gør alt hvad du kan, for at bule din 6'er i tide og utide ?

LOL

Fra : Frederik C

Dato : 30-05-05 22:02

Synes også den er rigtig lækker.

Min far havde en Sigma 24v, da jeg var en 12-13 år gammel, så da Galanten
mindede lidt om den, var valget simpelt.

Steg for øvrigt kun en 2000 kr. i forsikring årligt if. en Escort fra 87, så
det var ikke helt håbløst...

Så om en lille måned er dyret helt klar, og så skal de små sogneveje gøres
usikre med en 6500 omdrejninger... :)

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 30-05-05 22:05

On Mon, 30 May 2005 23:01:37 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Min far havde en Sigma 24v

Meget lækker vogn - gerne i hvid med grå paneler og gråt læder. Jeg
blev imidlertid skuffet, da jeg prøvede en tur i den. Hestekræfterne
blev opslugt af automatgearet...

>Så om en lille måned er dyret helt klar, og så skal de små sogneveje gøres
>usikre med en 6500 omdrejninger... :)

Spændende...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-05-05 08:44

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Steg for øvrigt kun en 2000 kr. i forsikring årligt if. en Escort fra 87,
> så det var ikke helt håbløst...

Det var da til at overskue.
Så har du jo nok råd til, at køre i den også

> Så om en lille måned er dyret helt klar, og så skal de små sogneveje gøres
> usikre med en 6500 omdrejninger... :)

Ud med advarselstavlerne!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Frederik C

Dato : 31-05-05 11:06

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Det var da til at overskue.
> Så har du jo nok råd til, at køre i den også

SNIP

Yep, rusten var dog lidt mere omfattende end antaget... Der er ikke voldsomt
meget af den, men det der er, sidder de grimme steder... :)

Udstødningen kan jeg lave selv, og det er jo fint.

Mekanikeren får så lov til at kigge på bremserør, et enkelt baghjulsleje og
muligvis tager vi tandremmen med.

Vroumm vroumm...

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 22:25

Mogens wrote:

> LOL

Et tu - Mogens...

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-05 21:45

Brian wrote:

> Sådan husker jeg heller ikke den 1.8 jeg var ligeved at købe som
> min første bil. Mit sammenligningsgrundlag var så også lidt spinkelt
> dengang...
> mon ikke det er sådan noget man er ude i ?

Jo, jeg romantisere nok også en hel del, da det var den første bil der
blev købt for "egen regning", altså uden om forældre osv.

> Er det derfor du gør alt hvad du kan, for at bule din 6'er i tide og utide ?

Baah, Brian, den var lav :)

Btw. så har jeg besluttet mig for at der er noget voodoo ved den bil!!
Det betyder at jeg er nød til at skille mig af med den, før jeg eller
andre kommer til skade i den, så jeg er igang med at undersøge hvad en
opgradering til en Faceliftet 2005'er kommer til at koste mig!

(mon ikke banken godtager den med voodoo'en, når der skal ekstra penge
på bordet!?!)

> /Brian

Lars B