Maling af stel
Fra : Ole Hansen

Dato : 29-05-05 14:04

Hej,

Jeg er ved at pynte lidt på en gammel MZ TS 150, og det tog lidt
overhånd, så nu ender det med, det meste skal have en tur.. Også
stellet. Nu er det store spørgsmål så bare, hvilken slags maling det
skal have? Jeg ved, pulverlakering er et godt bud, men det er ude af
billedet - det må helst ikke koste andet end malingen og min egen tid
:)

Jeg lagde mærke til, at stellet i forvejen var malet, og at det havde
en nærmest plastikagtig overflade. Jeg går ud fra, den skal være
rimelig slagfast sådan en maling - så almindelig sort spraydåse eller
autolak er vel ikke optimalt?

Gode råd og ideer modtages.. På forhånd tak,

--
Ole Hansen

Fra : Juel

Dato : 29-05-05 14:08

> [...]
> en nærmest plastikagtig overflade. Jeg går ud fra, den skal være
> rimelig slagfast sådan en maling - så almindelig sort spraydåse eller

lyder som pulverlak !
Jeg fik mit stel + bagsvinger + en masse smådele, sandblæst + pulverlakeret,
for 750 MED moms !! så det kan dårligt betale sig ikke at få det gjort hehe

Mvh
Morten

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-05-05 14:51

"Juel" <starchild@starchild.dk> writes:

> lyder som pulverlak !
> Jeg fik mit stel + bagsvinger + en masse smådele, sandblæst + pulverlakeret,
> for 750 MED moms !! så det kan dårligt betale sig ikke at få det gjort hehe

Mjah.. Jeg er temmelig sikker på, det ikke var pulverlak, da der var
et par løbere - og grundmaling.. :) 750 er sikker fint.. Men mit
budget sagde (oprindeligt) at cyklen ikke måtte koste mere end omkring
3000,- - og selve cyklen kostede 1000, såhh.. :)

Det kan da være, jeg må bide i det sure æble og finde en, der kan
pulverlakere for rimelige penge.. :(

--
Ole Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-05 08:24

Ole Hansen wrote:

> [...]
> 3000,- - og selve cyklen kostede 1000, såhh.. :)
>
> Det kan da være, jeg må bide i det sure æble og finde en, der kan

2K skal nok holde - men det er jo heller ikke billigt. Det er ikke
sikkert du sparer noget i forhold til pulverlak (hvis du gør det hele
selv, skal du jo også bruge slibepapir, grunder, fortynder osv.)

Nogle kan lide Hammerite - jeg kan ikke. Det jeg har malet med det er
ikke hverken slag- eller trykfast.

--
vh
Torben

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 29-05-05 18:06

> [...]
> en nærmest plastikagtig overflade. Jeg går ud fra, den skal være
> rimelig slagfast sådan en maling - så almindelig sort spraydåse eller
---
Heya..
Jeg er jo selv igang med cyklen, og de dele jeg finder som jeg syntes er
blevet lidt grimme, giver jeg en tur med noget maling der hedder Hammerite..
Det koster godtnok 110kr pr dåse. Men det er virkeligt noget der holder! Det
giver også den der plastic agtige overflade..

Jeg har blandt andet malet gaffelbroen med det, og med et kanon resultat.

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Rikke

Dato : 30-05-05 10:17

OlIvEr [6000] wrote:

snip
> med noget maling der hedder Hammerite..
> Det koster godtnok 110kr pr dåse. Men det er virkeligt noget der holder! Det
> giver også den der plastic agtige overflade..

Kan Hammerite tåle høje temperaturer? Husbondens BMW (K100, 1985) har et
"skjold" uden på udstødningen, som trænger til en gang maling.

Rikke
Triumph Bonneville, 2004

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 30-05-05 11:23

> Kan Hammerite tåle høje temperaturer? Husbondens BMW (K100, 1985) har et
> "skjold" uden på udstødningen, som trænger til en gang maling.
---
Har lige kigget på dåsen, og der står ikke noget om at den kan.
Så jeg vil nok ikke satse på det!

Fra : Hekto

Dato : 30-05-05 12:28

In article <d7ellu$pig$1@abbeden.bunk.cc>, rip1@jubii.dk says...
> Kan Hammerite tåle høje temperaturer? Husbondens BMW (K100, 1985) har et
> "skjold" uden på udstødningen, som trænger til en gang maling.

Højst sansynligt!
Jeg har malet blok, cylindere og topstykker uden problemer med at det
faldt af! (luftkølet!)
Iøvrigt bliver det pænest hvis det får 150 grader i (bage-)ovnen i en
times tid bagefter! HUSK udluftning! BVADRRR!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650