Forudbetalt leje?
Fra : Christian Madsen

Dato : 29-05-05 12:59

Hej...

Er der nogen der er klar over, om man når man skal leje en lejlighed, og
betaler forudbetalt leje, kan man så bo der for de penge de, f.eks første 3
måneder, eller er det til sidst i lejeperioden man kan "bo den af"?

Mvh. Christian

Fra : alexbo

Dato : 29-05-05 13:18

"Christian Madsen" skrev

> [...]
3
> måneder, eller er det til sidst i lejeperioden man kan "bo den af"?

Det er til sidst, man forudbetaler de sidste 3 mdr. husleje.
Det er for at sikre at hvis man ikke betaler sin løbende leje og bliver sat
på gaden så er lejen betalt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian Madsen

Dato : 29-05-05 14:24

Okay, tak for hjælpen...

Mvh. Christian

Fra : Grunt

Dato : 29-05-05 15:23

On Sun, 29 May 2005 15:23:36 +0200, "Christian Madsen"
<christian@christianogterese.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
>Okay, tak for hjælpen...

Det var en gang vrøvl, men tro du bare på den.

Fra : Rune Wold

Dato : 29-05-05 16:18

Grunt wrote:

[klip]

> Det var en gang vrøvl, men tro du bare på den.

Hvis der er tale om egentlig forudbetaling af leje, så er er det rigtigt
som Alex skriver, at beløbet kun kan "bos" op i den sidste del af
lejeperioden.

Dr.jur Halfdan Krag Jespersen, skriver i Festskrift. Dansk Selskab for
Boligret. Vedligeholdelse og forbedring. 1996, s. 115, følgende:

"Forudbetaling - i sin rene form, ... - adskiller sig fra depositum og
indskud derved, at lejeren kan bo forudbetalingen op i den sidste del af
lejeperioden (foretage den aftalte modregning)."

Mener du også Halfdan vrøvler, Grunt (eller Gerner)?

/Rune Wold

Fra : Grunt

Dato : 29-05-05 18:57

On Sun, 29 May 2005 17:17:54 +0200, Rune Wold <uu@invalid.invalid> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>
>Hvis der er tale om egentlig forudbetaling af leje, så er er det rigtigt
>som Alex skriver, at beløbet kun kan "bos" op i den sidste del af

Det var ihvert fald ikke det han skrev, og selv om jurakyndige evt. kunne
oversætte det til det du har oversat det til, så er det ikke det svar man giver
en der gerne skulle have et korrekt svar her i gruppen.

Og Dr.jur Halfdan Krag Jespersen vrøvl kan ikke ses ud fra teksten i lejeloven.

Fra : alexbo

Dato : 29-05-05 16:51

"Grunt" skrev

> Det var en gang vrøvl, men tro du bare på den.

Nu er det svært selv at erkende at man vrøvler, i hvert fald uden et
alternativ.

Vil du venligts forklare hvad forudbetalt leje indebærer,
og hvis du skulle vide det, henholdsvis depositum og indskud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karina og Christian

Dato : 29-05-05 15:29

"Christian Madsen" <christian@christianogterese.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> 3
> måneder, eller er det til sidst i lejeperioden man kan "bo den af"?

Forudbetalt husleje betales typisk som sikkerhed for udlejers huslejekrav i
tilfælde af, at lejer vælger at fraflytte lejemålet før tid og ikke betaler
den fornødne husleje.

Du kan derfor ikke "bo" den forudbetalte leje af i første del af
lejeperioden.

Detn forudbetalte leje betales typisk samtidig med betaling af depositum -
altså forud for indflytningen i lejemålet.

Karina

Fra : UNS

Dato : 01-06-05 09:13

Jeg tilslutter mig alle andre end Grunt.

Hvis der anvendes en almindelig Typeformular A, kan man typisk se sig ud
af det i kontraktens §4.

Nederst: Første gang, der herefter skal betales husleje, er den dd/mm -
yyyy.