Skærme
Fijala 3554
19" TFT Skærm
Fra : David Rasmussen

Dato : 29-05-05 12:13

Anbefal venligst konkrete modeller, gerne med kommentarer og
begrundelser :)

Den må gerne have høj kontrast, god lysstyrke, god betragtningsvinkel og
være hurtig (nok til 3D-gaming). Ellers vil den det meste af tiden blive
brugt til programmeringsarbejde: Jeg skal kunne læse tekst nemt.

/David

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-05-05 19:05

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> [...]
> og være hurtig (nok til 3D-gaming). Ellers vil den det meste af tiden
> blive brugt til programmeringsarbejde: Jeg skal kunne læse tekst nemt.

Vi er begyndt at købe Dell's E 193FP på arbejdet, og der hører jeg
lutter lovord.

Nåja, der er en enkelt som gerne ville op i 1600x1200 (kræver 2001FP)
men det ville IT ikke betale for

Kai

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-05-05 21:20

Den Sun, 29 May 2005 13:13:20 +0200, skrev David Rasmussen:

> [...]
>være hurtig (nok til 3D-gaming). Ellers vil den det meste af tiden blive
>brugt til programmeringsarbejde: Jeg skal kunne læse tekst nemt.

Jeg har lige bestilt en Dell Ultrasharp 1905FP til 3.069,09 kr. alt
inklusive. Har luret på Dells hjemmeside siden denne skærm blev
testvinder i Alt om Data 5/2005. Straks efter at bladet udkom, var
prisen pludselig steget til det uanstændige hinsides de 4k, men nu er
den tilbage ved udgangspunktet og jeg var vax med VISA-kortet

http://makeashorterlink.com/?L1C412A2B

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : zczc

Dato : 30-05-05 08:28

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen pludselig steget til det uanstændige hinsides de 4k, men nu er
> den tilbage ved udgangspunktet og jeg var vax med VISA-kortet

Hvad gør du, hvis der er pixelfejl, når du får Dell'en?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-05-05 17:16

Den Mon, 30 May 2005 09:28:28 +0200, skrev zczc:

>"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad gør du, hvis der er pixelfejl, når du får Dell'en?

Aner det ikke. Mon der er det? Hmmm...

Andre der har erfaringer med at håndtere lige præcist den situation
hos Dell?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-05-05 17:31

Kurt Hansen wrote:

> Aner det ikke. Mon der er det? Hmmm...
>
> Andre der har erfaringer med at håndtere lige præcist den situation
> hos Dell?
>
> Venlig hilsen
> Kurt
Du kan more dig med at læse denne tråd:
http://tinyurl.com/dnzv3

Martin.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-05-05 18:34

Den Mon, 30 May 2005 18:31:16 +0200, skrev Martin Andersen:

>Du kan more dig med at læse denne tråd:
>http://tinyurl.com/dnzv3

Hmmm tjah, jeg ved ikke rigtig. Selv om jeg havde læst tråden inden
jeg bestilte, ville den alligevel ikke have sagt mig ret meget. Nogen
har dårlige erfaringer med Dell, andre gode. Men det kan da godt blive
lidt af et cirkus, hvis jeg skal returnere skærmen til et fjernt land,
men da skærmen er købt hos Dell i Danmark, har jeg vel lov til at gå
ud fra, at den også skal returneres til en adresse i Danmark og at jeg
kan bruge den transportør jeg selv ønsker?

Oh well, jeg fik ganske vist en PDF, tætskrevet i to spalter med deres
handels- og leveringsbetingelser, men den læste jeg ikke. Hvor mange
mon gør det?

Men hvad er den overordnede konklusion? Er Dell pilråddent? Bør alle
afholde sig fra at handle med dem?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-06-05 09:03

Den Mon, 30 May 2005 09:28:28 +0200, skrev zczc:

>"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad gør du, hvis der er pixelfejl, når du får Dell'en?

Dellen er i hus. N U L pixelfejl

M.v.h.
Kurt

Fra : CopyCat

Dato : 30-05-05 19:56

> Den må gerne have høj kontrast, god lysstyrke, god betragtningsvinkel og
> være hurtig (nok til 3D-gaming). Ellers vil den det meste af tiden blive
> brugt til programmeringsarbejde: Jeg skal kunne læse tekst nemt.

BenQ 937s+ ... er mit valg lige PT ...

Eller Samsung 193P ., hvis kvaliteten er vigtig ..

Læs selv test på tomshardware.com

~~Frank .,

Fra : Morten Jensen

Dato : 03-06-05 08:49

Har en 173P og en 193p kørende og de er da ok, jeg købte en LG L1930BQ - den
gør helt grin med Dell'erne - klart bedre billede, til en billigere pris.
Ligeledes er Viewsonics modeller fra p serien (imho) bedre end dell.

Problemet med dell er at returretten i praksis ikke eksisterer i det at
møjet skal sendes til Irland. (smart...) Køber du skærmen sammen med en PC
er der dog sjældent problemer hvis du ikke er for fedtet med køb af garanti.
Her har de denmarks bedste on.site ordning.

MVH
Morten