Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Letvægtskamera til film.
Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-05-05 08:45

Hej,

En ad mine veninder (hverken konen eller elskerinden) skal på tur i
Østen. Hun har klart meldt ud: IKKE digitalt. Ligeledes vil hun IKKE
have et p'n's' kamera. Dvs: et spejlreflex til film. Der er to ting, der
er højt prioriteret: det skal være levtægts, det skal lave skarpe
billeder. Det behøver ikke være med AF eller motor (vægten er vigtigere)

Jeg har masser af gammelt Nikon (FG, som er let) og masser af optik o.s.v.

Jeg har foreslået Olympus, er der andre, der kan blande sig?

Bo //

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-05-05 09:01

On Sun, 29 May 2005 09:44:30 +0200, Bo Bjerre
<post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har masser af gammelt Nikon (FG, som er let) og masser af optik o.s.v.
>
>Jeg har foreslået Olympus, er der andre, der kan blande sig?

Jeg ville umiddelbart foreslå

Canon EOS 3000V (vejer 340 gram)
Canon EF 50 mm f/1.8 (vejer 130 gram)

Det kan vel nærmest ikke blive lettere når det er spejlrefleks der er
kravet og samtidig krav om skarpe billeder.

Hvis der skal være zoom og stadig skarpe billeder er det vel et 28-135
IS som vejer 540 gram.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-05 09:53

Bo Bjerre wrote:
> [...]
>
> Jeg har masser af gammelt Nikon (FG, som er let) og masser af optik o.s.v.
>
> Jeg har foreslået Olympus, er der andre, der kan blande sig?

Da du har Nikon optik i forvejen, vil jeg anbefale dig et Nikon F80 hus.
Det er både let, har gode features, og virker en del del mere "pro" end
de billige Canon modeller. Som nævnt ville en 50mm 1,8 eller 1,4 ville
være topdollar

Men husk billederne er ikke skarpere end det glas der sidder på huset

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-05-05 11:43

Bo Bjerre wrote:
> [...]
>
> Jeg har masser af gammelt Nikon (FG, som er let) og masser af optik o.s.v.
>
> Jeg har foreslået Olympus, er der andre, der kan blande sig?

Jeg er ikke helt klar over hvad du spørger om:

Vil du have hende til psykolog så hun bliver mindre rigid og vælger digi
? Det var måske den bedste løsning ?
Eller vil du låne hende en af dine Nikon ?
Eller råder du hende til en nyanskaffelse ? Pentax laver vist de mindste
slr.
Og "ikke p&s" er ikke synonym med slr. Målsøger er opfundet forlængst.

Og så min private kæphest:
Powershot A 520 har alle manuelle muligheder samt eksponerer indtil 15
sek./4xzoom og printer indtil A3 (jo!!, jeg har prøvet) så kun eksperter
kan se at det ikke er slr.

http://home.tiscali.dk/muggler/04/pages/2304200503a.htm
samt to efterfølgende

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2204200502b-w2a.htm
samt den efterfølgende

En lille bæltetaske hvor der kan være kamera, et ekstra kort og 2
reservebatterier er med altid. Hvad vil man mere ?
Min D 70 hviler sig ofte...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 14:54

> Og så min private kæphest:
> Powershot A 520 har alle manuelle muligheder samt eksponerer indtil 15
> sek./4xzoom og printer indtil A3 (jo!!, jeg har prøvet) så kun
> eksperter kan se at det ikke er slr.

Hvorefter du linker til billeder, der er så manipulerede, de kunne været
taget med et Lomo. Jeg tvivler på, veninden ønsker at komme hjem med den
slags billeder fra en tur til østen. Ikke megen hjælp til Bo dér.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-05 15:00

Jens Bruun wrote:
> Hvorefter du linker til billeder, der er så manipulerede, de kunne været
> taget med et Lomo. Jeg tvivler på, veninden ønsker at komme hjem med den
> slags billeder fra en tur til østen. Ikke megen hjælp til Bo dér.

LOL! Troed du skulle til at sige "Hvorefter du linker til billeder, der
er så manipulerede, de kunne været taget af en rigid psykisk syg"

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 15:05

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> LOL! Troed du skulle til at sige "Hvorefter du linker til billeder,
> der er så manipulerede, de kunne været taget af en rigid psykisk syg"

Er Ole Larsen rigid psykisk syg? "Tænk, det var jeg ikke klar over, da jeg
skrev mit indlæg

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-05 15:50

Jens Bruun wrote:
> Er Ole Larsen rigid psykisk syg? "Tænk, det var jeg ikke klar over, da jeg
> skrev mit indlæg

Han er i hvert fald en velkommen gæst i mit killfilter

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-05-05 16:13

Jens Bruun wrote:
> "Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er Ole Larsen rigid psykisk syg? "Tænk, det var jeg ikke klar over, da jeg
> skrev mit indlæg

I hygger jer rigtigt, der nede.........

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-05-05 15:58

Thomas Schreiber wrote:

> LOL! Troed du skulle til at sige "Hvorefter du linker til billeder, der
> er så manipulerede, de kunne været taget af en rigid psykisk syg"

Og Thomas Schreiber skrev også følgende:

"Nej. Du knepper fluer med en 40 centimeters dildo."

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-05-05 15:51

Jens Bruun wrote:

> Hvorefter du linker til billeder, der er så manipulerede, de kunne været
> taget med et Lomo. Jeg tvivler på, veninden ønsker at komme hjem med den
> slags billeder fra en tur til østen. Ikke megen hjælp til Bo dér.

Så fik du nu, til gengæld

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-05-05 09:31

Ole Larsen wrote:

> [...]
> slr.
> Og "ikke p&s" er ikke synonym med slr. Målsøger er opfundet forlængst.

Målet er et let kamera med udskiftelig optik, og som er uafhængigt at
større batteriforsyninger, stikkontakter, harddiske, kabler etc.

BBj //

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-05-05 13:13

Bo Bjerre wrote:
> [...]
> er højt prioriteret: det skal være levtægts, det skal lave skarpe
> billeder. Det behøver ikke være med AF eller motor (vægten er vigtigere)

Der er jo masser af gode brugte SLR-kameraer fra 70'erne og 80'erne at
finde rundt omkring. Og mange af dem har TTL-lysmåling der ikke er
besværlig at bruge når man først vænner sig til det.

Selv købte jeg lige igår et Rolleiflex SL35 med 50mm Carl
Zeiss-optik for en meget billig penge på et loppemarked.
Det er dog langt fra det letteste SLR, men det føles ganske
behageligt at bruge.
(hvad mon sådan et i øvrigt burde koste? det ser næsten ud som nyt)

Canon T50 med FD 50 f1.8 vejer ikke meget, men giver dog ikke ret
store muligheder for at indstille noget selv.

Hvis det skal være rigtigt let og godt, ville et brugt Leica eller
lign. rangefinder måske være sagen ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : AS

Dato : 29-05-05 14:35

Contax G2
En af de mindste, let, kvalitet i top, hvis det er vigtigt.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-05-05 09:41

Bo Bjerre wrote:
> [...]
>
> Jeg har masser af gammelt Nikon (FG, som er let) og masser af optik o.s.v.
>
> Jeg har foreslået Olympus, er der andre, der kan blande sig?

Jeg takker for de forslag, der er kommet, og beklager at der er nogen,
der bare laver larm og mudder.

Jeg kigger på noget brugt canon, eller olympus, hvad der melder sig først.

Formået er at være uafhængig af computere, harddiske, stikkontakter etc.

Bo //

Fra : JJ

Dato : 30-05-05 13:57

Bo Bjerre wrote:
> Jeg kigger på noget brugt canon, eller olympus, hvad der melder sig først.

Kan anbefale at kigge på Canon EOS 30 brugt. Et rigtig godt kamera. Dog
ikke helt så let som f.eks. EOS 3000, men kvaliteten er også bedre. Har
set priser helt ned under 1500 kr i den blå avis....