Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra InDesign til QuarkExpress?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-05-05 01:29

Ja, det lyder lidt skørt, ikke?

Men jeg har lavet en bog på hollandsk, som nu er ved at blive
forhandlet solgt fra et amerikansk forlag på engelsk. Jeg er ikke
forfatteren, 'kun' layouteren.

De vil foruden teksten også gerne købe layoutet, hvis vi kan levere
det i Quark. Men jeg har altså lavet det i InDesign (enten 3.0 eller
CS - jeg husker det ikke).

Er det muligt at konvertere et InDesign-dokument til Quark? Det er en
bok på ca. 200 sider med mange illustrationer, men de er tiff eller
jpg, så de volder vel ingen problemer. Men jeg gider altså ikke
begynde helt forfra...

I øvrigt arbejder jeg på en pc - og kan det så overhovedet lade sig
gøre at installere Quark?

Med venlig hilsen
Kirsten Bjørneboe

--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-05-05 12:39

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Ja, det lyder lidt skørt, ikke?

Jo egentlig. :)

> Er det muligt at konvertere et InDesign-dokument til Quark?

Det tyder ikke på det:
<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?50@290.OapyeNampvp.1@.3bba9811>.

Som nævnt i ovenstående tråd, så går der rygter om, at Quark 7
vil have større understøttelse for XML. Hvis det er tilfældet,
så kan den muligvis åbne InDesigns interchange-format, men jeg
tvivler, og Quark 7 er vist ikke kommet på gaden endnu.

> I øvrigt arbejder jeg på en pc - og kan det så overhovedet
> lade sig gøre at installere Quark?

Quark findes også i en Windows-udgave.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-05-05 14:02

On Sun, 29 May 2005 13:38:42 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jo egentlig. :)

Tak Thomas, det anede mig.

> [...]
>så kan den muligvis åbne InDesigns interchange-format, men jeg
>tvivler, og Quark 7 er vist ikke kommet på gaden endnu.

Jeg var også selv kommet frem til et lignende resultat. Derfor
spørgsmålet til gruppe, for det kunne jo være, jeg havde misforstået
et eller andet. Jeg ville dog være lidt mere sikker, før jeg afslog at
forsøge at konvertere.

Til gengæld har jeg fundet masser af gode links til, hvordan man
konverterer fra QuarkExpress til InDesign...

>Quark findes også i en Windows-udgave.

Tak. Men nu gider jeg lissom ikke... )

Fortsat go' søndag
Kirsten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-05-05 14:06

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Til gengæld har jeg fundet masser af gode links til, hvordan
> man konverterer fra QuarkExpress til InDesign...

Ja, den vej er en del lettere at gå.

> Tak. Men nu gider jeg lissom ikke... )

Forståeligt. :)

> Fortsat go' søndag

Tak og i lige måde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Boegh

Dato : 29-05-05 15:23

Kirsten Bjorneboe wrote:

> [...]
> bok på ca. 200 sider med mange illustrationer, men de er tiff eller
> jpg, så de volder vel ingen problemer. Men jeg gider altså ikke

Hvis du kan gemme i noget InDesign 2.0 kan læse, kan du måske bruge
denne: http://markzware.com/id2q/

Der er også en "id3q6" på tegnebrædtet iflg. deres forum.

Der er en demoudgave til download, men jeg kender ikke dens begrænsninger.

> I øvrigt arbejder jeg på en pc - og kan det så overhovedet lade sig
> gøre at installere Quark?

Sagtens.

Hvis du ikke selv har mod på opgaven, kan jeg måske hjælpe dig.

Venlig hilsen fra Niels

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-05-05 15:40

Niels Boegh skrev:

> Hvis du kan gemme i noget InDesign 2.0 kan læse, kan du måske
> bruge denne: http://markzware.com/id2q/

Det er vist den samme, som de nævner i den tråd, jeg linkede til,
hvor Buko skriver:

| add to that the plugin you mention is completely usless as it
| can't really read any feature that Quark does not have.

InDesign har _mange_ features, som Quark ikke har, men det kommer
jo selvfølgelig an på, hvor mange af disse features man har brugt
i sit dokument.

--
Hilsen
Madsen