Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 700 spørgsmål
Fra : Jan

Dato : 28-05-05 22:20

Davs gruppe.

Jeg skal til at købe et IXUS700, men jeg synes ikke jeg kan finde noget info
vedrørende maximum størrelsen af de SD-kort den kan æde.
Mit primære spørgsmål er så, om der er nogen der ved, om dette kamera kan
bruge et 1gb kort fuldt ud?
Og som tillægspørgsmål, hvilket mærke og model skal det være?
Jeg har læst etellerandet sted, at dette kamera har problemer med nogle
kort. Umiddelbart ville jeg bare købe et alm. Sandisk 1gb SD kort, men
hvordan er det med skrive-hastigheden ved filmoptagelser? Skal jeg over i et
Sandisk 1gb SD Ultra II, eller hvad?

Mvh
- Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-05-05 23:18

In article <4298e06b$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Jan wrote:
> Davs gruppe.
>
> Jeg skal til at købe et IXUS700, men jeg synes ikke jeg kan finde noget info
> vedrørende maximum størrelsen af de SD-kort den kan æde.

Jeg er begrænset glad for mit. Kvaliteten ved 3x zoom er ikke
tilfredsstillende. Vidvinkel OK.

Overvej også Sony W7 hvis du kan leve med den ekstra tykkelse, den
virker hurtigere. Kender ikke billedkvalitet. Eller nogle af de
5 mpix der er derude. Panasonic FX7 er også værd at se på, og der er
nok andre.

> Mit primære spørgsmål er så, om der er nogen der ved, om dette kamera kan
> bruge et 1gb kort fuldt ud?

Hvis den har en problem, så er det tidligst ved 4GB grænsen går.

> [...]
> hvordan er det med skrive-hastigheden ved filmoptagelser? Skal jeg over i et

Jeg mener at have læst, at hvis du ikke har et ultra-kort, så løber
bufferen ved ful-size video fuld, og optagelsen stopper. Så det skal
være high-speed hvis du vil tage lange filmklip.

Fra : Jan

Dato : 29-05-05 00:17

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Jeg er begrænset glad for mit. Kvaliteten ved 3x zoom er ikke
> tilfredsstillende. Vidvinkel OK.

Nu er jeg bare en glad første-gangs-digital-kamera-køber, så jeg har ingen
tidligere produkter at sammenlign med. Kameraet skal bruges til alm. dødelig
brug. Dvs. billeder af børnene i fedtede situationer, feststemte personer
osv.

> [...]
> virker hurtigere. Kender ikke billedkvalitet. Eller nogle af de
> 5 mpix der er derude. Panasonic FX7 er også værd at se på, og der er

Udfra de meget basale krav jeg stillede (jeg ved jo ikke bedre), fandt jeg
forholdsvis hurtigt frem til 700'eren, og baseret på at en kammerat har
50(0) versionen, valgte jeg den lidt større model. Stille og roligt, hurtigt
og kontant.
For en god ordens skyld, kan jeg da godt lige nævne de enkelte krav jeg har:

4K - 5K kr.
Forholdsvis lille størrelse. Skal haves med alle steder.
Min. 640x480 video (ikke .Mov) med lyd, 30fps og kun begrænset af
hukommelsen.
Mulighed for SD eller CF hukommelse i den større ende (1gb og derover).

Så jeg har sådan set ikke lavet nogen vældig krævende research, men forslag
er da selvfølgelig velkomne.
Jeg ville bare ikke oprette endnu en "Hvad skal jeg dog vælge..." tråd, da
jeg tidligere har gjort det i andre grupper, og alligevel til sidst ender
med valget imellem 10 forskellige produkter baseret på svarerens
præferencer.

> Jeg mener at have læst, at hvis du ikke har et ultra-kort, så løber
> bufferen ved ful-size video fuld, og optagelsen stopper. Så det skal
> være high-speed hvis du vil tage lange filmklip.

Fino....

Mvh
- Jan

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-05-05 07:21

"Jan" <askforit@noget.dk> wrote in message
> For en god ordens skyld, kan jeg da godt lige nævne de enkelte krav jeg
> har:
>
> 4K - 5K kr.

Ixus 700 koster da ca. kr. 3.400 - 3.500

> Forholdsvis lille størrelse. Skal haves med alle steder.
> Min. 640x480 video (ikke .Mov) med lyd, 30fps og kun begrænset af
> hukommelsen.

De to krav udelukker de fleste alternativer.

> [...]
> jeg tidligere har gjort det i andre grupper, og alligevel til sidst ender
> med valget imellem 10 forskellige produkter baseret på svarerens

Her rammer du godt nok hovedet på sømmet.

> Fino....
>

> Mvh
> - Jan

Rart med en tilbagemelding; at du har fået svar på dit spørgsmål.

Prøv alligevel at læse tråden fra 26.05 "Ixus 700, problemer med..."

hilsen Jesper

Fra : Jan

Dato : 29-05-05 12:21

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> wrote in message news:<42995f33$0$63646$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Ixus 700 koster da ca. kr. 3.400 - 3.500

Ja, 3.345 hos DanskDataSalg for at være specifik, men + et 1gb SD til
749 og et ekstra NB-3L batteri til 369,- så ender vi i omegnen af
4.500,-.

> De to krav udelukker de fleste alternativer.

Ja, det var også det jeg kom frem til...

> Rart med en tilbagemelding; at du har fået svar på dit spørgsmål.

Kameraet + tilbehør er nu bestilt, så ja, jeg fik svar på spørgsmålet.

> Prøv alligevel at læse tråden fra 26.05 "Ixus 700, problemer med..."

Det afskrækker mig nu ikke. Det er mit første digitalkamera, så jeg må
lave mine egne erfaringer.

Mvh
- Jan

Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 10:39

In article <4298e06b$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
askforit@noget.dk says...
> [...]
> vedrørende maximum størrelsen af de SD-kort den kan æde.
> Mit primære spørgsmål er så, om der er nogen der ved, om dette kamera kan

Jeg har også kameraet og der er ting jeg ikke er helt tilfreds med, men
jeg er så på den anden side også klar over at jeg kan være lidt
pedantisk ;0)

Hvis jeg var dig ville jeg købe et sted hvor du er helt sikker på at du
kan tilbagelevere indenfor 1 uge-14 dage hvis du ikke er tilfreds, og så
i den periode tage en ordentllig stak billeder. Specielt skal du afprøve
det under ikke ideele lysforhold, med blitz, fuld tele og i situationer
med stor kontrast.

Nå men indenfor din prisramme findes der ingen P&S kameraer du ikke kan
købe så på den front er du jo fritstillet. Prøv lige at kigge efter
casio exillim 750 også som er på vej på gaden og sony p200. Derudover er
der en ny model af panasonic lumix fz7 mener jeg den hedder. Kameraet
har fået meget ros, men der har været problemer med batterilevetid, det
skulle den nye model rette op på.

Med hensyn til kort så har jeg købt et kingston elite pro til mit ixus
700 og det fungerer glimrende. Mener jeg gav omkring 300 kr for det i
dansk netshop.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 14:24

In article <MPG.1d03ac32874a3059989aaf@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> Med hensyn til kort så har jeg købt et kingston elite pro til mit ixus
> 700 og det fungerer glimrende. Mener jeg gav omkring 300 kr for det i
> dansk netshop.

Og skal så lige huske at sige at det jo er et hurtigt kort :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan

Dato : 29-05-05 20:17

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message

> Jeg har også kameraet og der er ting jeg ikke er helt tilfreds med, men
> jeg er så på den anden side også klar over at jeg kan være lidt
> pedantisk ;0)

Eftersom det er mit første digitale-kamera-køb, har jeg, som sagt, ikke
noget at kunne sammenligne med, men jeg tror på at dette køb ihvertfald er
et godt udgangspunkt for fremtidige valg.

> [...]
> i den periode tage en ordentllig stak billeder. Specielt skal du afprøve
> det under ikke ideele lysforhold, med blitz, fuld tele og i situationer

Jeg kan love dig for at det vil blive gennemtestet. Man er vel ikke
teknikspasser for ingenting!

> [...]
> der en ny model af panasonic lumix fz7 mener jeg den hedder. Kameraet
> har fået meget ros, men der har været problemer med batterilevetid, det

Too late. Ixus'en er bestilt.

> Med hensyn til kort så har jeg købt et kingston elite pro til mit ixus
> 700 og det fungerer glimrende. Mener jeg gav omkring 300 kr for det i
> dansk netshop.

Jeg bestilte samtidigt et Sandisk 1Gb Ultra II med. Jeg regner med at
overførselshastigheden på dette kort, er godt nok til brug af video.

Mvh
- Jan

Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 22:02

> Too late. Ixus'en er bestilt.

OK, det kan jo være at du får en af de gode :0)

> Jeg bestilte samtidigt et Sandisk 1Gb Ultra II med. Jeg regner med at
> overførselshastigheden på dette kort, er godt nok til brug af video.

OK men hvis du skal have flere så er kingston kortet hurtigt nok til det
hele, og det er vist noget billigere :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : bb

Dato : 29-05-05 13:08

Er også den lykkelige ejer af - ixus 700 som supplement til min G2'er -
købte 1gb PQI kort til 699.00 dkk - blev anbefalet et "ultra" kort til film,
men fravalgte da dette kort var ca. dobbelt så dyrt, og hvor tit ville jeg
liiige have brug for at tage film - men det kommer selvfølgelig an på
behovet vil jeg mene.
Der er plads til godt 400 billeder på kortet - i absolut bedste opløsning -
det er ca. 100 billeder mindre end mit 1 gb IBM Microdrive kort til G2'eren

v/bb

Fra : Jan

Dato : 29-05-05 20:11

"bb" <120100700@mail.dk> wrote in message
> [...]
> film, men fravalgte da dette kort var ca. dobbelt så dyrt, og hvor tit
> ville jeg liiige have brug for at tage film - men det kommer selvfølgelig

Jeg har bestilt et Sandisk Ultra II kort med, da jeg *regner* med at jeg vil
tage en del video med det.

Mvh
- Jan