Bruttoton
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-05-05 21:34

Hej,

Nu er jeg faktisk begyndt at interessere mig for de skibe jeg dykker på i
stedet for bare at dykke på dem. I den forbindelse er jeg jo i min ungdoms
uvidenhed løbet ind i begreberne bruttoton og brutto register ton og så
displacement. Er der nogen der hurtigt kan forklare hvad det er man måler
ved de forskellige.. og så måske også netto ton.

mvh
Jonas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-05-05 21:45

http://vrag.dk/Andet/ordforklaring.htm

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-05-05 21:45

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://vrag.dk/Andet/ordforklaring.htm

Ja det er klart, hvor skulle man ellers finde en forklaring på sådanne ting
:)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-05-05 21:47

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Johnny,

Allan skriver ikke noget om hvad forskellen på Brt. og Bt. er?

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-05-05 22:23

Bt... udover en avis der lige har forsøgt at forny sig selv...såee...pas
Jeg tager bare billeder af vragene, jeg skal ikke tale med dem.

Men Allan kunne vel bryde ind med et godt bud.

mvh
JZC

Fra : Poul Andersen

Dato : 29-05-05 19:54

Brt er en gammel måle enhed i volume 2,83 M3
Bt er en nyre måleenhed, som er noget mere kringlet at forklare, men skulle
give et mere nøjagtigt mål på skibets størrelse.
Poul