Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70/18-70, Løs modlysblænde
Fra : Steen

Dato : 28-05-05 18:58

Jeg synes, at modlysblænden på mit D70/18-70 sidder lidt løst. Den har let
ved at dreje. Det er sket et par gange, at jeg ikke har været opmærksom
derpå med mørke hjørner i billedet til følge.

Den er jo lavet at plastic, så det er svært at bøje den en lille smule, så
den ikke drejer så let.

Er der noget, som har et godt forslag til, hvordan man får den til at sidde
lidt bedre fast?

Steen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-05-05 19:04

"Steen" <steen@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ikke drejer så let.
>
> Er der noget, som har et godt forslag til, hvordan man får den til at

Tape kunne gøre tricket.

Fra : HKJ

Dato : 28-05-05 19:00

Steen wrote:
> [...]
> derpå med mørke hjørner i billedet til følge.

> Er der noget, som har et godt forslag til, hvordan man får den til at sidde

Drejer den så den går i hak.
Jeg syntes ikke at min sidder løst.

Fra : Steen

Dato : 28-05-05 19:37

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Drejer den så den går i hak.
> Jeg syntes ikke at min sidder løst.

Tak, nu opdagede jeg hakket. Der skulle bare drejes hårdere end jeg troede.
Nu sidder den fint fast.

/Steen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-05-05 19:14

Steen wrote:
> Er der noget, som har et godt forslag til, hvordan man får den til at sidde
> lidt bedre fast?

Der sidder en lille "marker" på toppen af modlysblænden - den skal
flugte med toppen af modlysblænden- altså sidder helt oppe på "kl 24"
hvis du kigger på objektivet forfra. Havde samme "problem" med min
18-70, indtil jeg fandt ud af at den bare lige skulle i hak

Du vil desværre sandsynligvis opleve vignetting alligevel

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-05-05 19:50

Steen wrote:

> Er der noget, som har et godt forslag til, hvordan man får den til at sidde
> lidt bedre fast?

Brug hånden og lad blænden blive i skuffen.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på: