Støbe UDEN luftbobler?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 28-05-05 18:39

UNDSKYLD hvis jeg er havnet i den forkerte gruppe, men
hvis der er en mere korrekt gruppe, så vær venlig at henvise mig til den

Hej, vi har gang i et projekt hvor det er meget vigtigt at
få støbt UDEN der er lufthuller / bobler i overfladen når
klodsen tages ud af formen....

Det er en klods på ca. 1 X 1,5 X 0,2 meter,
der støbes med flydebeton, sådan noget tyndt stads,
problemet er at der er huller (Ligner små ostehuller)
i overfladen bagefter.
Målet er at overfladen bliver GLAT og uden lufthuller.....

Vi har selvfølgeligt brugt formolie, men det hjælper ikke.

Hvad dælen kan vi gøre som vi ikke allerede har prøvet?

Mvh Henrik

Fra : Steen Suder

Dato : 28-05-05 20:29

Henrik (Silkeborg) wrote:

> [...]
>
> Vi har selvfølgeligt brugt formolie, men det hjælper ikke.
>
> Hvad dælen kan vi gøre som vi ikke allerede har prøvet?

Jeg ved ikke meget om betonstøbning, men...

Hæld betonen forsigtigt i, lidt af gangen. Vibrér evt. undervejs (langs
kanterne/fladerne).

--
Steen Suder

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-05-05 21:40

Hej

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Hvad dælen kan vi gøre som vi ikke allerede har prøvet?

Jeg så engang på TV at man skulle tage sin slagbormaskine og uden bor
"bore" på siden af støbeformen med slagboret slået til. Det skulle være
ganske effektivt, men jeg har dog ikke prøvet det.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 29-05-05 00:59

Karsten Feddersen skrev:

> [...]
> "bore" på siden af støbeformen med slagboret slået til. Det skulle være
> ganske effektivt, men jeg har dog ikke prøvet det.

Her er en, der laver noget med en boremaskiner. Men han fik stadig
støbehuller.

http://tocobs.org/gaffel2.htm

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 29-05-05 06:25

Lej en stavvibrator og sørg for at vibrere godt , du kan se når det ikke
bobler mere er luften ude .
der tilsættes luft til beton for at den skal være nemmere at arbejde med

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-05-05 07:39

In news:4298acb4$0$79456$14726298@news.sunsite.dk,
Henrik (Silkeborg) <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

> Hvad dælen kan vi gøre som vi ikke allerede har prøvet?

Du skal bruge en beton dildo..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Gunnar

Dato : 29-05-05 08:01

> Du skal bruge en beton dildo..

Hej.
Jeg støbte for nogle år siden et beton loft over et halmfyr og for hørte mig
omkring
først, jeg fik at vide at beton uden luft kan man ikke lave på en almindelig
beton blander
det ville aldrig blive godt nok, det skulle købes fra et beton firma som kan
lave det.
Det skulle i dette tilfælde give meget større styrke, men spørg på et
betonværk.
Gunnar

Fra : Ivan

Dato : 29-05-05 08:02

> Hej, vi har gang i et projekt hvor det er meget vigtigt at
> få støbt UDEN der er lufthuller / bobler i overfladen når
> klodsen tages ud af formen....

Der vil jo altid være en overside og en underside, kan underside ikke være
den er nederst i støbning og den side der vender opad være overside? Hvis
dette kan lade sig gøre skal du bare glitte oversiden, til dette kan du
bruge et pudsebrædt. Der skal natruligvis vibrérs for at få luft ud.

Fra : Tommy

Dato : 08-06-05 18:59

hvis det er rigtig flydebeton,som man får hvis man tilsætter glenium,skal
det ikke vibreres,men slibes,dagen efter,så får man en pæn overflade..

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 10-06-05 07:23

Uden bobler?

Henrik