DirectX Video Acceleration (DXVA)
Fra : Jesper Andersen

Dato : 28-05-05 16:45

Hi!

Vil dette virke på et ATI9800pro/128MB HisIceQ med sidste nye
ATIdriverset Cat5.5 ?

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1083

På forhånd tak.

Fra : Zulu

Dato : 28-05-05 18:09

Jesper Andersen wrote:
> Hi!
>
> Vil dette virke på et ATI9800pro/128MB HisIceQ med sidste nye
> ATIdriverset Cat5.5 ?

Så vidt jeg ved er det kun nogle af kortene i Nvidias 6x00-serie, der
understøtter hardware acceleration for WMV-HD.

Zulu

Fra : Myt

Dato : 28-05-05 18:27

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved er det kun nogle af kortene i Nvidias 6x00-serie, der
> understøtter hardware acceleration for WMV-HD.
>
> Zulu

Jeg har et G9700 pro baseret kort, og jeg prøvede lige. Du kan se her under
hvilken grund jeg fik til at det ikke kunne lade sig gøre, jeg forstår ikke
meget af det, men det gør du måske.

[KB888656.log]
0.266:
0.266: 2005/05/28 19:22:06.000 (local)
0.266: d:\cb8b8d32e925a379762dc14e\update\update.exe (version 6.1.22.4)
0.360: DoInstallation: GetProcAddress(InitializeCustomizationDLL) Returned:
0x7f
0.375: Hotfix started with following command line:
0.407: CreateUserInterface: GetProcAddress for DefineInstallCustomUI
failed: 0x7f
0.485: Return Value From VerifyPreRequisites = 0
0.485: VerifyPreRequisites returned value( 0x0 ) which is Not Equal To 0x1
0.485: Condition Check for Line 1 of PreRequisite returned FALSE
0.500: ReadStringFromInf: UpdSpGetLineText failed: 0xe0000102
0.500: KB888656 Setup encountered an error: Setup cannot continue because
one or more prerequisites required to install KB888656 failed. For More
details check the Log File c:\windows\KB888656.log
0.500: ReadStringFromInf: UpdSpGetLineText failed: 0xe0000102
0.500: Setup cannot continue because one or more prerequisites required to
install KB888656 failed. For More details check the Log File
c:\windows\KB888656.log

Myt

Fra : Henrik Larsson

Dato : 28-05-05 19:54

> 0.500: KB888656 Setup encountered an error: Setup cannot continue because
> one or more prerequisites required to install KB888656 failed. For More

Du så at der på siden stod:
- Prior to installation, your MUST have this patch installed already!

Mvh Henrik

Fra : Henrik Larsson

Dato : 28-05-05 19:59

> Du så at der på siden stod:
> - Prior to installation, your MUST have this patch installed already!

Linket kom ikke med, men det er her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;891122

Mvh Henrik

Fra : Myt

Dato : 28-05-05 20:42

"Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse

> Linket kom ikke med, men det er her:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;891122
>
> Mvh Henrik

Neej, det så jeg ikke, he he, men nu har jeg så installeret det, og den divX
sag, så nu er det på maskinen, men jeg kan nu ikke mærke nogen forskel
hverken her eller der, så det er muligt zulu har ret, jeg ved det ikke.

Myt

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-05-05 03:20

On Sat, 28 May 2005 19:26:53 +0200, "Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvilken grund jeg fik til at det ikke kunne lade sig gøre, jeg forstår ikke

Ok, du er en modig mand , men tak for dit forsøg på at finde ud af
om det virker.

Fra : Myt

Dato : 29-05-05 03:39

"Jesper Andersen" <notmymail@rodebunken.lo> skrev i en meddelelse

> Ok, du er en modig mand , men tak for dit forsøg på at finde ud af
> om det virker.

Man finder ikke ud af noget hvis man ikke prøver

Myt

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-05-05 04:38

On Sun, 29 May 2005 04:39:08 +0200, "Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote:

>Man finder ikke ud af noget hvis man ikke prøver

Lol, du har så evigt ret

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-05-05 03:19

On Sat, 28 May 2005 19:09:13 +0200, "Zulu" <zulu@@@toughguy.net>
wrote:

>Så vidt jeg ved er det kun nogle af kortene i Nvidias 6x00-serie, der
>understøtter hardware acceleration for WMV-HD.

ok, havde nu også en ide om at det måske ikke ville fungere, skidt
pyt, men tak for dit svar.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 29-05-05 12:12

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> wrote in message

> Så vidt jeg ved er det kun nogle af kortene i Nvidias 6x00-serie, der
> understøtter hardware acceleration for WMV-HD.

ATI X-serie af kort understøtter også wmv accelleration i hardware, men
funktionen har hidtil været slået fra i driverne, da den ikke var kompatibel
med M$'s specifikationer. Det skulle være rette med den nye patch. Jeg er
ikke helt sikker, men jeg mener også, at ATI's R300 kort, dvs. Radeon 9500+
har denne feature. Jeg har set flere Radeon ejere rapportere lavere CPU
belastning med nye patch ved afsplining af WMV-HD film, hvilket indikerer at
den virker.
---
Anders