Mit held fortsætter :)
Fra : Lars Jensen

Dato : 28-05-05 16:33

Jeg tror der er nogen der har kastet et voodoo spell på min Mazda 6!!!

I vinters røg jeg baglæns ind i "et eller andet", og smadrede
bagkofanger, for nogle uger siden fik jeg et lille stenslag, som hurtigt
udviklede sig til en revne og skiftet rude, og idag er jeg endnu mere
heldig... faktisk en lidt "sjov" historie.

I morges kørte jeg ud for at spille lidt golf med en kollega, på den
nærtliggende pay & play bane (kollegaen er ikke frigivet endnu) og det
var dejligt vejr, og god golf...

Nogle timer senere, da jeg kommer hjem, parkere jeg bilen, og da jeg går
uden om den, ser jeg nogle sorte mærker på min bagsmæk - og da jeg vil
fjerne dem, kan jeg se de skjuler en dejlig blød bule. Hvordan hede hule
hel!&!% er det nu sket!!? Jeg havde ikke bemærket den om morgenen, men
kan have overset den.

Nå, lidt ærgelig til mode går jeg op og gør klar til at tage på arbejde.

På vej på arbejde fanger mit blik et eller andet under en af mine
vinduesviskere... det ligner en gul post-it.

Jeg holder ind til siden, og napper den gule note - "SE DIT TAG" står
der øverst... mit tag!?!? hvad nu med mit TAG?!? Jeg kigger hen mod
antennen bagerst på taget, og rigtig nok, endnu en bule, ikke så rund
som den på bagsmækken, og en ridse efter den er der også... hvad pokker?!

Nå, der står et navn og et telefonnummer som jeg skal kontakte her til
aften, hvilket jeg så lige har gjort.

Jeg får en ung mand i røret "Ja, det er mig, ude fra golfbanen...", jeg
under mig lidt, "fra golfbanen!?" ...

Den unge mand kommer nu med en forklaring - han har stået på
drivingrange, vel 20 meter fra hvor min bil holdt parkeret, og så er
hans golfkølle åbenbart smutte for ham, bagud, i retning af min bil, og
BANG, ned i taget.... det er godt nok lidt af et "golfslag" :)

Åh ja, de unge mennesker... nu skal jeg kontakte ham igen i morgen, hvor
hans fader er at træffe, så vi kan få aftalt hvordan med forsikring osv.

Mazda i Viby kender mig snart rimelig godt :)

Men heldigvis var vejret dejligt - og der er A/C her på job - og jeg kan
ikke lade være med at smågrine lidt over den unge mands forklaring..

Fortsat god weekend :)

Lars B
Mazda 6 2,3 (tænk om det havde været en "GOLF"!!)

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 28-05-05 22:20

KLIP>>
> Nå, der står et navn og et telefonnummer som jeg skal kontakte her til
> aften, hvilket jeg så lige har gjort.

Dejligt med en ærlig ung mand!!

/Carsten

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 15:00

Carsten Hjorth wrote:
> KLIP>>

> Dejligt med en ærlig ung mand!!

Med det fremmøde af mennesker, tror jeg egentlig ikke han har haft noget
valg!

Men ja, det er lækkert - nu må vi se hvis forsikring der dækker...

> /Carsten

Lars B

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-05-05 22:28

> Åh ja, de unge mennesker... nu skal jeg kontakte ham igen i morgen, hvor
> hans fader er at træffe, så vi kan få aftalt hvordan med forsikring osv.

hvis det går som jeg tror det gør, så bliver det din kaskoforsikring der
kommer til at betale - bilens kasko skal så vidt jeg husker, dække før en
eventuel personforsikring...
Det var jo et hændeligt uheld, og ikke noget knægten gjorde med vilje.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 15:00

Andreas M. Hansen wrote:

> hvis det går som jeg tror det gør, så bliver det din kaskoforsikring der
> kommer til at betale - bilens kasko skal så vidt jeg husker, dække før
> en eventuel personforsikring...

Det må jeg lige undersøge...

> Det var jo et hændeligt uheld, og ikke noget knægten gjorde med vilje.

Det kan man sige - jeg ved dog ikke hvor normalt det er at smide en
golfkølle 20 meter bagud...

> Andreas M. Hansen

Lars B

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-05-05 08:51

Lars Jensen wrote:

> Jeg får en ung mand i røret "Ja, det er mig, ude fra golfbanen...", jeg
> under mig lidt, "fra golfbanen!?" ...

Respekt for en ung mand der har boller til at vedstå sig misæren..

> Åh ja, de unge mennesker... nu skal jeg kontakte ham igen i morgen, hvor
> hans fader er at træffe, så vi kan få aftalt hvordan med forsikring osv.

Prøv at checke med dk.videnskab.jura. Jeg mener det er sådan at
din kasko dækker, men også at det ikke koster i ancennitet. Det er
noget med, at en personlig ulykkesforsikring ikke dækker ting der
allerede er tegnet forsikring på, og din bil har jo en forsikring
i forvejen.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 15:02

Thomas Strandtoft wrote:

> Respekt for en ung mand der har boller til at vedstå sig misæren..

Helt sikkert, men som skrevet til Carsten, så har han ikke haft noget
valg - der har nok stået 20 andre og kigget på...

> [...]
> noget med, at en personlig ulykkesforsikring ikke dækker ting der
> allerede er tegnet forsikring på, og din bil har jo en forsikring

Det vil jeg prøve at undersøge - men hvis det er min egen forsikring, så
må der vel blive tale om at jeg skal betale min selvrisiko osv. hvilket
jeg så ikke vil finde rimeligt..

Men jeg må undersøge det...

Lars B

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-05-05 20:04

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg prøve at undersøge - men hvis det er min egen forsikring, så
> må der vel blive tale om at jeg skal betale min selvrisiko osv. hvilket
> jeg så ikke vil finde rimeligt..
>
> Men jeg må undersøge det...

Hvis din kasko skal dække denne skade, har det ingen indflydelse på hverken
selvrisiko eller ancinitet.

Min søn arbejder for en anlægsgartner, der er han ved læsning af SF sten
"kommet til" at ramme bagruden på lastbilen, ved et opkald til vores
forsikring blev det oplyst at såfremt der var kasko på bilen skulle den
dække skaden, og uden tab af ancinitet, ligeledes berøres selvrisikoen
heller ikke, hvis derimod der ikke er kasko vil vor forsikring dække skaden.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 20:27

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din kasko skal dække denne skade, har det ingen indflydelse på hverken
> selvrisiko eller ancinitet.

Jeg har været ved at læse mine betingelser, og det ser ud til at I har ret.

> [...]
> heller ikke, hvis derimod der ikke er kasko vil vor forsikring dække skaden.

I mine betingelser står der, at så længe skadesvolder er kendt, er
skaden uden ancinitetestab og uden selvrisiko.

Heldigvis er modpartens far ganske flink, og er indstillet på at han
måske bliver kontaktet af mit eller sit eget forsikringsselskab.

Lars B

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-06-05 15:41

Lars Jensen wrote:

> Helt sikkert, men som skrevet til Carsten, så har han ikke haft noget
> valg - der har nok stået 20 andre og kigget på...

Tjaae, du kunne også have fundet sedlen "Hej, jeg har lavet en
bule i din bil, og nu smiler alle mennesker pænt til mig fordi de
tror at jeg er ved at skrive mit navn og telefonnummer til dig,
men det er jeg slet ikke. Godnat og sov godt!"

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 16:35

On Wed, 01 Jun 2005 16:40:32 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>tror at jeg er ved at skrive mit navn og telefonnummer til dig,
>men det er jeg slet ikke. Godnat og sov godt!"

Se det kunne være humor, men bare en lidt ærgelig seddel at finde.
Skulle jeg nogensinde lave en bule får folk bare mit nummer. For skriver
sq så ringe at folk alligevel næsten ikke kan læse hvad jeg skriver. Men
står indtil videre til stadig at skulle lave min første bule :). Glæder
mig dog ikke til den dag at det sker.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-06-05 09:46

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message

> Åh ja, de unge mennesker... nu skal jeg kontakte ham igen i morgen, hvor
> hans fader er at træffe, så vi kan få aftalt hvordan med forsikring osv.

Et *ærligt* ungt menneske, fristes man til at sige.

Peter