Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Karneval i Aalborg
Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-05 16:09

Hej!

Jeg tog idag en kort tur langs optoget for at prøve mig lidt frem med
nogle glade portrætter. Der var desværre ikke så meget sol idag, som man
kunne håbe, men jeg har udvalgt dem, hvor jeg synes jeg har fået mest
smæk i lys og kontrast.

Udvalget kan ses her:
http://kim.litewerx.dk/gallery2/?folder=/Karneval%202005

Kritik - positiv som negativ - modtages særdeles gerne!

[Alle billeder er taget med Canon 300D m/ EF-S 17-85mm.]

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-05-05 16:46

Kim Jensen wrote:
> [...]
>
> Kritik - positiv som negativ - modtages særdeles gerne!
>

> [Alle billeder er taget med Canon 300D m/ EF-S 17-85mm.]

Fine billeder og fint gallery. Desværre virker din hjemmeside ikke i en
mozilla browser ;-(

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-05 17:13

Thomas Schreiber wrote:
> Fine billeder og fint gallery.

Takker.

> Desværre virker din hjemmeside ikke i en mozilla browser ;-(

Galleriet? Det virker da når jeg har testet i FireFox (borset fra en
detalje med bredden, som jeg ikke lige har fået fixet

- eller tænker på de øvrige sites i min signatur?

Fra : Jakob

Dato : 28-05-05 17:23

In article <4298988f$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
kim@_NOSPAM_litewerx.dk says...

Det virker her med firefox :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 28-05-05 17:38

> Det virker her med firefox :0)

Ditto

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-05-05 17:38

http://kim.litewerx.dk/ virker ikke hos mig i FF.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-05 18:43

Thomas Schreiber wrote:
> http://kim.litewerx.dk/ virker ikke hos mig i FF.

Nej, ok - det er en skrækkelig(,) gammel side

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-05-05 19:34

Kim Jensen wrote:

> Udvalget kan ses her:
> http://kim.litewerx.dk/gallery2/?folder=/Karneval%202005
>
> Kritik - positiv som negativ - modtages særdeles gerne!

Hmm... det gir' nok en hel masse ballade, men jeg må desværre
konstatere, at efter min mening, så er der ikke et eneste af dine
karnevalsbilleder, som hæver sig op over knipseri-niveauet - bedre
held næste gang...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-05 21:21

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> konstatere, at efter min mening, så er der ikke et eneste af dine
> karnevalsbilleder, som hæver sig op over knipseri-niveauet - bedre held

Det er fair nok. Jeg har dog en forhåbning om, at dygtiggøre mig og ikke
kun sætte min lid til held. Hvad mener du mere konkret, jeg skulle have
gjort anderledes?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-05-05 22:39

Tag et kik på flg. URL: www.digital-fotografering.dk/Litteratur.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 28-05-05 22:47

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tag et kik på flg. URL: www.digital-fotografering.dk/Litteratur.htm

Hvor er dine svar dog ringe og arrogante.

Kunne du ikke lave et nyt OTD og hoppe over i dk.admin igen. Der var så
dejligt her, mens du brugte det meste af din tid derovre.

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-05 23:03

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Tag et kik på flg. URL: www.digital-fotografering.dk/Litteratur.htm

Tak for forslaget, men jeg bor lige ved siden af Det nordjyske
Landsbibliotek, så den litterære tilgang har strejfet mig. Jeg har da
også af denne vej sat mig ind i de grundlæggende tekniske ting som
brændvidder, lukkertider og blænde-rækker.

Dog foretrækker jeg en mere praktisk tilgang til langt de fleste ting
her i livet, og netop af denne grund anvender jeg hellere usenet, da
meningen her er, at man kan udveksle råd, erfaring og vejledning med
andre, der har samme interesse.

Kan du bidrage med noget konkret på dette grundlag?

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-05-05 19:51

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fair nok. Jeg har dog en forhåbning om, at dygtiggøre mig og ikke
> kun sætte min lid til held. Hvad mener du mere konkret, jeg skulle have
> gjort anderledes?

Hej

Forvendt dig intet af Nils, han holder sin viden, eller mangel på samme for
sig selv, men du går heller ikke glip af noget
Nils har tidligere sagt at han ikke er aftensskolelærer som skal undervise
uduelige amatører.
Nej, gå du på biblioteket og lån politikkens bog om foto, læs afsnittene om
optik, filmfølsomhed (ISO), tid, blænde og komposition.
Så er du godt hjulpet.

Held og lykke med studierne.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 17:54

> Hmm... det gir' nok en hel masse ballade, men jeg må desværre konstatere,
> at efter min mening, så er der ikke et eneste af dine karnevalsbilleder,
> som hæver sig op over knipseri-niveauet - bedre held næste gang...!

Kig du på det lort, du selv diskede op med.........

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 30-05-05 12:16

On Sat, 28 May 2005 17:09:18 +0200, Kim Jensen
<kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

Hej Kim

>Udvalget kan ses her:
>http://kim.litewerx.dk/gallery2/?folder=/Karneval%202005