Fik tæsk da han ville hjælpe trafik-ofre..~
Fra : Henrik B.

Dato : 28-05-05 12:12

Tør man sige: Garanteret personage af anden etnisk herkomst...

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=295276

Fik tæsk da han ville hjælpe trafik-ofre

Da en mand i Esbjerg fredag aften ville hjælpe ved en
trafikulykke, blev han truet med kniv og gennembanket

/ritzau/ - 11:43 - 28. maj. 2005
Senest opdateret - 11:44 - 28. maj. 2005

En mands ønske om at hjælpe ofrene efter et trafikuheld i
Esbjerg fredag aften førte til, at han blev truet med kniv og gennembanket,
oplyser politiet.

Uheldet skete på Strandby Kirkevej, hvor en bil med fire mænd og
to kvinder kørte ind i en have. Manden hørte uheldet, tog sin jakke på og
gik hen for at høre, om han kunne hjælpe.

I stedet for at takke trak en af mændene en kniv og truede den
hjælpsomme mand til at forsvinde og ikke fortælle nogen om uheldet. Derefter
blev han overdænget med slag og spark og blev også slået i hovedet med en
jernstang, før han tog flugten med de fire mænd efter sig.

I mellemtiden havde andre vidner tilkaldt politiet, som nåede at
anholde de seks personer, før manden led yderligere overlast.

Politiet havde tidligt lørdag morgen ingen forklaring på deres
mærkværdige opførsel. En alkometertest viste, at de ikke var påvirket af
alkohol, bilen var ikke stjålet og man fandt ikke våben eller andet ulovligt
i den.

Fra : Helene og Lars

Dato : 28-05-05 14:56

Ja ham der ville hjælpe...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-05-05 15:29

"Helene og Lars" <FJERNDETTE5069257m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ham der ville hjælpe...

Hvad er det du forsøger at sige?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-05-05 15:36

> Tør man sige: Garanteret personage af anden etnisk herkomst...

Jeg tør ikke

> [...]
> mærkværdige opførsel. En alkometertest viste, at de ikke var påvirket af
> alkohol, bilen var ikke stjålet og man fandt ikke våben eller andet

Mærkværdig opførsel.
Spær dem inde og smid nøglen væk.
Nej forresten, hvem skal så udbedre alle skader på haven.
For ikke at tale om 'opdragelses-kursus'.

Nej, jeg har ikke glemt manden, mangler bare ord for hvad jeg føler.

Denne hændelse får mig til at tænke, om jeg skal stoppe hvis jeg ser et
uheld/ulykke.
DET er sørgeligt!

--
mvh Uffe