System of a Down !!!!
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 10:35

SOAD´s nye album - Merzmerize er godnok en fantastisk samling numre.
Efter min mening holdbare fuldtræffere - hele vejen igennem

En total omgang psykotisk ondt prozac cirkus metal -

Andre der er totalt solgt ???

Esben

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-05-05 11:43

> SOAD´s nye album - Merzmerize er godnok en fantastisk samling numre.
> Efter min mening holdbare fuldtræffere - hele vejen igennem
>
> En total omgang psykotisk ondt prozac cirkus metal -
>
> Andre der er totalt solgt ???

Ja... Men de er ikke de bedste i den genre (Dog Fashion Disco) dog har de
bevist med dette album, at de ikke har solgt sig selv ud som så mange andre
bands.
På en måde er de blevet mere old school (thrashet lyd engang imellem) og
samtidig har de også sekvenser, hvor det forventes man synger med og
lightere holdes tændte i vejret.
Rent musikalsk er de gået en tand op og vokalerne er bedre end nogensinde.
Daron Malakian er rykket op til at ligge næsten ligeværdigt med Serj vedr.
vokalindflydelse.
Trommerne har større betydning på dette album.

Mine yndlingsnumre er nok:

"Radio/Video" (her viser de, at de tilhører alternativ metal-genren. De
bruger elementer fra punk, folklore og reggae... Dødfedt nummer)

"Question!" (tjah... Det bliver jo nok dette albums "Aerials")

"Old School Hollywood" (lidt "Keine Lust"-agtig... GENTOFTE SLAYER,
MOTÖRHEAD, SLAYER OG HAMMERFALL..., men et fedt nummer)

"Buy Your Own Bombs" (glæder mig til at se den i Boogie, HVIS PROGRAMMET
SKAL HAVE BARE EN SMULE VÆRDI :-Æ)
Nummeret Cigaro er ret fed i starten, fordi det starter i bedste
dødsmetal-stil, men så går den jo over i SOAD-style... Og så'n er det jo..

Det eneste albummet kunne mangle var flere guitar-soloer, men det er jo så
bare min egen mening.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 11:45

Esben wrote:
> [...]
> Efter min mening holdbare fuldtræffere - hele vejen igennem
>
> En total omgang psykotisk ondt prozac cirkus metal -

Bring your own bombs holder 100% videoen er også voldfed!

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-05-05 02:39

> Andre der er totalt solgt ???

Hvis du vil høre min mening (og det vil du sikkert ikke), så er jeg
slemt skuffet. Den dynamik og råstyrke som især var på Toxicity og Steal
this album, er helt væk på denne - det er blevet for meget lala, i stil
med Linkin park og Limp Bizkit

Tidligere beundrede jeg SOAD for at være nogen der rent faktisk kunne
lave nu metal og samtidig have talent men det nye album er sgu for kedeligt

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-05-05 10:37

> [...]
> skuffet. Den dynamik og råstyrke som især var på Toxicity og Steal this
> album, er helt væk på denne - det er blevet for meget lala, i stil med

Nåh... Det er lige netop det jeg synes de ikke gør.
I stedet for at kopiere successen fra Toxicity fornyer de dem selv på bedste
måde. Ligesom mange synes Rammstein gjorde med Mutter (der synes JEG så bare
"Reise, Reise" er lidt kedelig)

> Tidligere beundrede jeg SOAD for at være nogen der rent faktisk kunne lave
> nu metal og samtidig have talent men det nye album er sgu for kedeligt

SOAD har aldrig lavet nu-metal????!!!!
Det er alternativ-metal og med det nye album bruger de også en thrashet og
en mere "død" lyd.
Og kan sgu ikke fatte hvordan du kan synes albummet er kedeligt?
"Cigaro" f.eks. er sgu det hårdeste jeg har hørt fra de armænske drenge.

Fra : Dopedog

Dato : 30-05-05 18:43

> SOAD har aldrig lavet nu-metal????!!!!

Jeg vil nu også mene at specielt Toxicity (sangen men også store dele af
albummet) VAR nu metal!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-05-05 19:11

> Jeg vil nu også mene at specielt Toxicity (sangen men også store dele af
> albummet) VAR nu metal!

Der er sikkert nu-metal indflydelser... Men man kan altså ikke sætte SOAD i
bås som et nu-metal band. TOOL er heller ikke nu-metal, selvom de har
grundlagt meget af den "nu'ede" lyd.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-05-05 19:15

> Der er sikkert nu-metal indflydelser... Men man kan altså ikke sætte SOAD
> i bås som et nu-metal band. TOOL er heller ikke nu-metal, selvom de har
> grundlagt meget af den "nu'ede" lyd.

Men det er åbenbart et stort samtale emne.

http://en.wikipedia.org/wiki/System_of_a_down

Fra : Christian Muus

Dato : 30-05-05 10:56

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> det er blevet for meget lala, i stil med Linkin park og Limp Bizkit
kedeligt

Den her må du meget gerne uddybe, for jeg kan slet ikke følge dig her?

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-05-05 18:46

Esben wrote:
> [...]
> Efter min mening holdbare fuldtræffere - hele vejen igennem
>
> En total omgang psykotisk ondt prozac cirkus metal -

Hvad betyder 'System of a Down"?

Har det noget med Mongoler at gøre?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-05-05 19:15

> Hvad betyder 'System of a Down"?

Spørg dog bandet selv... Hvad betyder Microsoft?

> Har det noget med Mongoler at gøre?

De er af armænsk afstamning, som jo er i Asien... Så det er da nok lige
før...

Fra : -V-

Dato : 30-05-05 19:58

Søren Kjeldsen wrote:
> De er af armænsk afstamning

Mener du 'aramæisk' eller 'armensk'?

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-05-05 20:10

-V- wrote:

> Mener du 'aramæisk' eller 'armensk'?

Eller 'aramæinsk?

Aramæin....det lyder som et eller andet ubehageligt tilsætningsstof.

-Sune

Fra : -V-

Dato : 30-05-05 20:57

Sune Salminen wrote:
> Eller 'aramæinsk?
>
> Aramæin....det lyder som et eller andet ubehageligt tilsætningsstof.

'I adskillige lande er man nu på vagt overfor fødevarer med ricin, abrin og
aramæin tilsat, idet alle tre er kendt for at være ekstremt dødelige'.

Sådan noget lignende, Sune?

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-05-05 21:33

-V- wrote:

> 'I adskillige lande er man nu på vagt overfor fødevarer med ricin,
> abrin og aramæin tilsat, idet alle tre er kendt for at være ekstremt
> dødelige'.
> Sådan noget lignende, Sune?

Ja, noget i den art.

Få så den kittel af, du har fri nu!

lol

-Sune

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-05-05 21:06

> Mener du 'aramæisk' eller 'armensk'?

Aner det ikke... På engelsk hedder det armenian, så måske armensk?
Jeg aner ikke hvilket land det er... Armænien?

Fra : Ulrik Kold

Dato : 31-05-05 11:56

Søren Kjeldsen wrote:

> Aner det ikke... På engelsk hedder det armenian, så måske armensk?
> Jeg aner ikke hvilket land det er... Armænien?

Armenien: http://da.wikipedia.org/wiki/Armenien -- og de hedder
armenere. Sproget hedder armensk og hovedstaden hedder Jerevan. Hvis I
vil vide mere, så kan I selv læse resten af siden :)

..kold

Fra : Max

Dato : 31-05-05 12:15

Hej Sune

> Hvad betyder 'System of a Down"?

Q: What's the origin of the band name "System Of A Down" ?

Read these words from the back of the debut album:

As the century nears its formidable end, our gobal experience of universal
proportions, predicted by many greats, will arrive at our solar system, to
our system of a down. Authoritarian oppression, family abuse, depression
caused by conformity, and economic devastation will be neutralized by
technological terrorism in times of complete chaos. Control will never again
be gained for toleration will become extinct. A husband quarreling with his
wife will not think twice or regret his spent bullet. Hungry children will
not spare the grocer. Remorse in all forms will be removed from human
thoughts and actions. Freedom will only be available through revolution or
death. This system of a down is unavoidable as life on this planet becomes
unnecessary.
The hand has five fingers, capable and powerful, with the ability to destroy
as well as create. We have the power to stop and reverse the tides of time
by making our awareness of abuse known to the powers of industry and their
uncouth political arms. Only by raising the awareness and promoting personal
peace within today's self-defeatist society, can we allow the planet a
chance to avoid self-destruction!

Mvh Max

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-05-05 13:58

Max wrote:
> Hej Sune

> Q: What's the origin of the band name "System Of A Down" ?
>
> Read these words from the back of the debut album:

/klip

Tak Max. Det lyder jo meget sejt!

Men jeg synes bare ikke grammatikken holder helt

system af nederen? Eller hvad. Hvad er "a down". Eller på dansk, hvad er
en ned?

En ned, nederen, to nedere alle nederne.

I'm confused.

-Sune (lejlighedsvis grammatisk nazi)

Fra : -V-

Dato : 01-06-05 01:12

Esben wrote:
> SOAD´s nye album - Merzmerize er godnok en fantastisk samling numre.
> Efter min mening holdbare fuldtræffere - hele vejen igennem
>
> En total omgang psykotisk ondt prozac cirkus metal -
>
> Andre der er totalt solgt ???

Jeps, mig.

-V-