Honda CR-V Diesel
Fra : Jørgen Højrup Christ~

Dato : 28-05-05 09:24

Hej

Jeg har efterhånden været på udkig efter en ny firma bil det sidste års tid
og har været ude at prøve RAV, X-Trail og nu Honda CR-V diesel 2.2 dci.

Hondaen har en 140 hk. motor og den er opgivet til at kører 15 km. pr.
liter. - er der nogen som erfaring med at den også rent faktisk er istand
til at kører så langt.

Ellers må jeg sige at det nok bliver CR-V som jeg køber, den er behagelig og
ret hurtigt.

Ville det kunne betale sig at chiptune motoren for at få den til at gå
længere på litteren.

mv.
jc

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-05-05 19:36

"Jørgen Højrup Christiansen" <postmaster@nc-software.dk> skrev i en
meddelelse news:42982a84$0$732$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
og
> ret hurtigt.
>
> Ville det kunne betale sig at chiptune motoren for at få den til at gå

Bilen er vel for ny til at nogen rigtig har erfaringer med
brændstofforbruget, generelt plejer Hondaer at køre det fabrikken lover ved
et normalt kørselsmønster. Jeg kender ikke noget til chiptuning af sådan en,
men du kan se hvad du kan vinde i hk og Nm her
http://www.superchips.co.uk/curves/accordicdti.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ole Thomsen

Dato : 29-05-05 11:42

Jørgen Højrup Christiansen wrote:

> [...]
> istand til at kører så langt.
>
> Ellers må jeg sige at det nok bliver CR-V som jeg køber, den er

Har du set at der kommer en RAV4 med Toyotas meget roste 2.2 177hk
diesel?

I Avensis er den opgivet til et gns. på 16km/l.

Ole Thomsen

Fra : Jørgen Højrup Christ~

Dato : 29-05-05 21:00

Hej

Jeg har søgt på nettet angående rav 2.2 - kan umiddelbart ikke finde den,
har du evt. et link og forhandles bilen i Danmark.

mv.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-06-05 19:37

Jeg læste om motoren i et par danske avistest af Avensis 2.2D. Vistnok
Ekstra Bladet og Jyske.

Toyota skulle have meldt ud at motoren først kommer med150hk (snart) og
derefter 177hk i Avensis, men at Lexus og RAV4 står for tur derefter.

RAV4 2.2 kan jeg ikke finde noget håndfast om på nettet, kun løs snak.
Men motoren er der masser af hits på (D-4D Clean Power).

Ole Thomsen

Fra : Frederik C

Dato : 29-05-05 15:20

> [...]
> og ret hurtigt.
>
> Ville det kunne betale sig at chiptune motoren for at få den til at gå

Honda benævner selv ca. 13 km/l, som det almindelige forbrug.

Mvh.

Frederik

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-05-05 16:56

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:42982a84$0$732$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Honda benævner selv ca. 13 km/l, som det almindelige forbrug.

Ifølge hjemmesiden siger de 14,9 km/l
http://www.honda.dk/models/crvdiesel/techdata.html

Med venlig hilsen Kim

Fra : Frederik C

Dato : 29-05-05 21:02

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er jeg klar over, jeg viderebringer blot, det der har været skrevet i et
par danske anmeldelser, at importøren anfører, at 13 km/l er det
realistiske.

Mvh.

Frederik

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-05-05 13:56

> [...]

et
> par danske anmeldelser, at importøren anfører, at 13 km/l er det

Det undre mig at de skulle have opnået den erfaring med så ny en bil, men
kan selvfølgelig ikke afvise det. Nå der kommer rigtige tests på bordet hen
af vejen får vi jo se hvad de siger, samme motor den 5-gears Accord plejer
at klare sig udmærket på det punkt sammenlignet med konkurrenterne.

Med venlig hilsen Kim