gimp og x11
Fra : Ole Madsen

Dato : 28-05-05 08:59

Jeg er ny som sagt, har hentet gimp og x11, men mac 10.4 siger at x11
eksistere i nyere udgave på macen, men jeg kan bare ikke finde nogen x11
så jeg kan køre gimp, kan i forklare mig hvad jeg skal gøre?

Ole

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-05-05 09:18

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> men jeg kan bare ikke finde nogen x11
> så jeg kan køre gimp, kan i forklare mig hvad jeg skal gøre?

Har du set i mappen Programmer/Hælpeprogrammer?

Ellers må du jo ha' gang i spotlight.

Under alle omstændigheder så kan du få en Gimp version som består af
Gimp og et lille script. Det fungere så næsten som et alm. Mac program
hvor man dobbeltklikker på scriptet som så sørger for at starte X11 og
derefter Gimp. På den måde undgår man selv at skulle starte X11 op og
man kan også senere nøjes med at dobbeltklikke på eks. en jpg billede
som så bliver åbnet i Gimp.

Hent det her: http://gimp-app.sourceforge.net/

--
Mvh Martin

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-05-05 09:43

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> derefter Gimp. På den måde undgår man selv at skulle starte X11 op og
> man kan også senere nøjes med at dobbeltklikke på eks. en jpg billede

jeg har set i hjælpeprogrammer men der er den ikke, jeg forstår bare
ikke at den nye version jeg har hentet ikke kan installeres fordi der
ligger en nyere på macen

Ole

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-05-05 16:16

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> jeg har set i hjælpeprogrammer men der er den ikke, jeg forstår bare
> ikke at den nye version jeg har hentet ikke kan installeres fordi der
> ligger en nyere på macen

Hvad sker der når du aktivere Gimp.app?

--
Mvh Martin

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-05-05 16:58

Martin Bredthauer wrote:

> Hvad sker der når du aktivere Gimp.app?

som det skal, når jeg starter siger den

failed to start x11

gimp.app requires x11

det kunne lyde som om at x11 ikke er installeret, men det er ikke at finde.

når jeg installere det siger den at en nyere version er installeret

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-05-05 18:22

Ole Madsen wrote:
> [...]

den siger at jeg skal starte x11 for at kunne bruge programmet

jeg prøvede at søge på x11 og fandt en installation som jeg
installerede, men jeg kan ikke finde den nogen steder. Det var en anden,
jeg kom til at indtaste koden som jeg skulle og så gik det videre. Men
da jeg ville lede efter den kunne jeg ikke finde den. Når jeg så prøver
at installere den ejg har downloadet, så melder den igen at der er en
nyere version på harddisken selv om jeg ikke kan finde noget, ikke
engang med søgefunktionen, jeg finder kun nogle få html filer hvor det
vist indgår i teksten

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-05-05 23:01

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> jeg har set i hjælpeprogrammer men der er den ikke, jeg forstår bare
> ikke at den nye version jeg har hentet ikke kan installeres fordi der
> ligger en nyere på macen

fat din 10.4 CD og installere X11 fra den.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 2x300GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-05-05 01:13

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> fat din 10.4 CD og installere X11 fra den.

Tak skal du have, det hjalp

Ole