Alufælge - for og imod?
Fra : Preben Andersen

Dato : 28-05-05 07:30

Min Skoda Octavia er ikke født med alufælge, så jeg overvejer om det er en
fordel at købe et sæt til sommerdækkene og så fortsætte med stålfælgene til
vinterdækkene. Jeg har ved tidligere biler haft alufælge, men har ikke
oplevet dem som særligt gode, de var sårbare og egentligt ikke særligt nemme
at afbalancere.
Jeg er i tvivl, så hvad siger eksperterne her i gruppen? Skal / skal ikke?

mvh
Preben

Fra : Torben E

Dato : 28-05-05 08:06

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemme at afbalancere.
> Jeg er i tvivl, så hvad siger eksperterne her i gruppen? Skal / skal ikke?

De er såmænd gode nok, problemet er bare de er lavet for billigt,
hvis du går efter kvalitets fælge, eller orginale burde der ikke
være problemer.

Torben E

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-05-05 19:17

> [...]
> nemme at afbalancere.
> Jeg er i tvivl, så hvad siger eksperterne her i gruppen? Skal / skal ikke?

Største fordel ved alufælge er at de ser godt ud.
De er såmænd ikke engang lette...

Leo

Fra : Basil

Dato : 28-05-05 19:56

Preben Andersen wrote:
> [...]
> at afbalancere.
> Jeg er i tvivl, så hvad siger eksperterne her i gruppen? Skal / skal ikke?

Jeg tror ikke der kan findes argumenter _for_, der virkelig er saglige.
Når du bruger dem, sidder du i bilen, og kan ikke se dem, og det er vist den
eneste positive effekt de har på en bil.
De fælge der sidder på bilen nu, sidder der ikke ved et tilfælde
Kai

Fra : Mogens

Dato : 29-05-05 21:21

On Sat, 28 May 2005 08:30:29 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Skal / skal ikke?

Som en anden skriver, er det ofte et spørgsmål om at købe en god
kvalitet i stedet for "ugens tilbud". De fleste køber nok alu-fælge,
fordi man på den måde kan sætte sit eget præg på bilen. Jeg kører med
alu. Altid - såvel sommer som vinter :)

Fælge betyder "alt" for en bils udseende - check blot din nuværende
bil med og uden navkapsler. Skal man sælge bilen på stålfælge, er det
et godt fif at male fælgene op. Rustne fælge giver pr. automatik et
negativt billede af en ellers velplejet bil.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-05-05 07:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> [...]
> et godt fif at male fælgene op. Rustne fælge giver pr. automatik et
> negativt billede af en ellers velplejet bil.

Tak til jer alle for svar.
Jeg går ikke så meget op i hvordan bilen ser ud, og som Basil skriver, kan
jeg jo ikke se fælgene alligevel, når jeg kører. Da jeg heller ikke har
behov for at imponere mine medtrafikanter, tror jeg, at jeg fortsætter på
mine stålfælge

mvh
Preben