Værditab - Opel Astra Stationcar Diesel
Fra : Helene og Lars

Dato : 27-05-05 22:03

Sådan en fætter koster ca. 225.000. Det er temmeligt fornuftigt for en bil
af den størrelse.

Men det gode spørgsmål er hvor godt den så holder prisen. Egentlig burde den
være attraktiv også om 4-5 år, da det er en god familiebil med masser af
plads og da dieselbiler nok er det der sælges mest af til den tid...På den
anden siden kan det trække ned at det er en gammel model og at der ikke er
ESP i den.

Men nu til spørgsmålet...er der nogen der har set eller læst noget om det
forventede værditab på denne vogn eller har et (kvalificeret) bud på
værditabet?.

Med venlig hilsen

Lars

(slet "fjerndette" ved svar til email)

Fra : ChipMIK

Dato : 28-05-05 22:27

Helene og Lars wrote:
> [...]
>
> Men nu til spørgsmålet...er der nogen der har set eller læst noget om det
> forventede værditab på denne vogn eller har et (kvalificeret) bud på

Don´t do it !

Opel kan ikke lave dieselmotorer...så´n er det desværre bare, derudover
ruster de sig selv op :)

ChipMIK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-05 23:00

ChipMIK skriver:

> Opel kan ikke lave dieselmotorer...så´n er det desværre bare, derudover
> ruster de sig selv op :)

Det vil min kammerat der har kørt 240.000 km i sin Astra i løbet af 6 år
være ked af at høre. Det samme med hans far der har kørt +200.000 i en
Zafira.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 29-05-05 06:54

"Helene og Lars" <FJERNDETTE5069257m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men nu til spørgsmålet...er der nogen der har set eller læst noget om det
> forventede værditab på denne vogn eller har et (kvalificeret) bud på

I "gamle" dage var Opel dieseler ikke noget at skrive hjem, og jeg tror også
at må være den gamle 1.7 liter dieselmotor der er i din, den er kendt for at
kunne have et højt olieforbrug. Deres dieseler har altid været bagud i
forhold til HDI og TDI. Rust bør ikke være et problem i de nye Astra'er, om
ikke andet er der 12 års rustgaranti og de er galvaniserede. Opels største
problem er det dårlige ry de har fået gennem 1990'erne for at ruste og deres
kvalitetsproblemer. Det kan muligvis påvirke brugtprisen, men som du siger
er en diesel stationcar i høj kurs så måske går det. Ellers skal du vælge en
Octavia stc. med diesel der er afskrivningen helt i bund.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-05 07:39

TDN skriver:

> I "gamle" dage var Opel dieseler ikke noget at skrive hjem, og jeg tror også
> at må være den gamle 1.7 liter dieselmotor der er i din, den er kendt for at
> kunne have et højt olieforbrug.

Den første 1,7TD brændte af for et godt ord. Når de havde gået omkring
80-100kkm begyndte de at sluge olie og vand. I det firma jeg var ensat
i, havde vi 4 der døde på den måde (incl min)!

Fra : TDN

Dato : 29-05-05 07:52

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Jeps, og det er den denne gamle 1.7'er der ligger i den model Lars kigger
på. I den nye Astra er det Fiat/Alfa's diesel'er som skulle være ret ok målt
på ydelse, holdbarheden er vel endnu ukendt. Jeg ville finde en anden bil.
1.7 dieselen har kun 80 hk of 170 Nm og det er ikke meget til 1175 kg bil
selv og det er diesel.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-05 08:09

TDN skriver:

> Jeps, og det er den denne gamle 1.7'er der ligger i den model Lars kigger
> på.

Er det ?
Sku da ikek til den pris, så må det være en nyere version. Jeg havde
Astraen i 2 år, var uden firmabil i ½ år (idiotfirma med en løgnagtig
leder) og havde en sportsvan i +2 år. Det er nu 4 år siden jeg forlod
firmaet. Opel holdte svjv ikek fat i den gamel 1,7TD i så mange år at en
brugt skal koste 225 kkr i dag.

> [...]
> 1.7 dieselen har kun 80 hk of 170 Nm og det er ikke meget til 1175 kg bil

En kollega fik en af de aller første af "den nye Astra" for 5-6 år
siden. Den holdte mere på værksted en i manden garage. Da bilen var
præcist 1 år gammel fik han et brev fra Opel lydende "Din bil er i
perfekt stand - garantien er nu udløbet". Han skiftede til en Renault.

Fra : TDN

Dato : 29-05-05 08:40

> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

En splinterny Astra 1.7 CDTI Classic Wagon koster jf. Bilrevyen 2005 247.884
kr. og med lidt rabat fordi Opel ikke kan komme af med dem så er det vel
ikke usansynlig at man kan handle sig frem til kr. 225.000. Classic er den
"gamle" model som de laver sideløbende med den nye.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-05 09:26

TDN skriver:

> En splinterny Astra 1.7 CDTI Classic Wagon koster jf. Bilrevyen 2005 247.884
> kr. og med lidt rabat fordi Opel ikke kan komme af med dem så er det vel
> ikke usansynlig at man kan handle sig frem til kr. 225.000.

Det er fandenme billigt. Det er da en okay bil.

Fra : ChipMIK

Dato : 29-05-05 15:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> TDN skriver:

> Det er fandenme billigt. Det er da en okay bil.
>

> Klaus
Hej igen...

Genboen har en Astra 1.7 TD fra ´95... den er på den 2. turbo og 3.
toppakning...

Hans far har en Astra den er på det samme som sønnens...med ca. samme km
på tælleren...tilfældigt ???

og ja de er smaskfyldte af rust på "mærkelige steder" så dårligt ry fra
´80erne...døm selv ;)

ChipMIK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-05 22:25

ChipMIK skriver:

> Genboen har en Astra 1.7 TD fra ´95... den er på den 2. turbo og 3.
> toppakning...
>
> Hans far har en Astra den er på det samme som sønnens...med ca. samme km
> på tælleren...tilfældigt ???

Nej, det er den gamle elendige motor.
Som skrevet tidligere mener jeg at den er ude af programmet.

> og ja de er smaskfyldte af rust på "mærkelige steder" så dårligt ry fra
> ´80erne...døm selv ;)

Og min kammerats fra 1999 fejler intet trods +200kkm på klokken, hverken
motor eller rustmæssigt.

Fra : ChipMIK

Dato : 30-05-05 18:09

> [...]
> motor eller rustmæssigt.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
Min Fiesta der bliver produceret d. 16 Juni ! er der ikke heller
rustroblemer med endnu :)

Du skriver ´99, det er jo altså også kun 6 år siden...der er vel grænser for
selv Opel om hvor hurtigt de kan blive spist op af rustormene....

ChipMI

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-05 19:30

ChipMIK skriver:

> Du skriver ´99, det er jo altså også kun 6 år siden...der er vel grænser for
> selv Opel om hvor hurtigt de kan blive spist op af rustormene....

De første modeller af den første generation astra rustede inden den
forlod forhandleren. En tidligre kollega har førhen moteret
mobiltelefoner, her var det ikek usædvanligt at der var rsutpletter på
undervognen på spritnye biler.

Fra : Brian

Dato : 30-05-05 20:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> TDN skriver:

> Det er fandenme billigt. Det er da en okay bil.

Her i Horsens vil Opel have lige under 215.000,- for en Astra Classic Wagon.
Det er hvad prisen er opgivet til, og den kan der nok også forhandles lidt
af.

Motoren er forøvrigt den samme, som der ligger i de helt nye Astra'er - ikke
nogen gamle 90'er konstruktioner

/Brian

Fra : TDN

Dato : 30-05-05 21:10

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af.
>
> Motoren er forøvrigt den samme, som der ligger i de helt nye Astra'er -

Okay, men så undrer ydelsen mig med 80 hk og 170 Nm det lyder som midt 90'er
ydelse. i dag hiver konkurenterne flere hk og Nm ud af en 1.4 liter diesel
motor......
Ifølge bilrevyen kan man få den nye med 120 og 150 hk diesel fra Fiat og 1.7
l.diesel med 80 eller 100 hk fra Opel selv. Så mon ikke det er den gamle 1.7
l. de stadig bruger også i den nye Astra.

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 30-05-05 21:25

TDN wrote:

> Okay, men så undrer ydelsen mig med 80 hk og 170 Nm det lyder som
> midt 90'er ydelse. i dag hiver konkurenterne flere hk og Nm ud af en
> 1.4 liter diesel motor......

Joo, det er ikke alverdens, men de har også en 1,7'er på 100Hk/240nm.
Jeg tror bare det er en "fedterøvsudgave" for at bilen kan tilpasses flere
prislag.

> Ifølge bilrevyen kan man få den nye med 120 og 150 hk diesel fra Fiat
> og 1.7 l.diesel med 80 eller 100 hk fra Opel selv. Så mon ikke det er
> den gamle 1.7 l. de stadig bruger også i den nye Astra.

Naa... de helt gamle hed bare 1,7 TD og smed 68Hk/132Nm.
Så kom DTi motorene, også som en 1,7, men det er en 16V'er der smider
75Hk/165Nm.

De nye CDTi'er er commonrail motorer, så jeg tror sgutte det er samme
motorer.

/Brian